sureup Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Hey jeg skal ha en ny Gamer pc og det er viktig at den har 4gb minne, veldig bra grafikkort (helst 8800ultra, eller noe som fungerer tilsvarende til ca samme eller lavere pris. og eventuellt SLI om det er mye bedre, jeg har selv ikke peiling på dette), 500gb lagringsplass og jeg skal bygge den selv. Jeg trenger ikke mus, musematte, tastatur, skjerm, lydkort (helst integrert i et eventuelt hovedkort), kabinett(finner jeg selv senere) eller dvdrom (det er billig uansett). Så jeg trenger egentlig bare veiledning på de viktigste komponentene og vil helst få det så billig som mulig. Rammen på pris er 10,000-14,000. PC-en skal kunne kjøre godt på alle spill som er ute nå som f.ex. crysis, cod4 etc. FPS er viktigst. Ellers bruker jeg bare PC-en til vanlige ting som surfing, musikk osv. En fra nederland satte opp dette for meg men han har jo ikke peiling på hva som er på tilbud etc i Norge: OCZ GameXStream OCZ700GXSSLI, 700 Watt, Retail Asus Blitz Formula Intel Core 2 Duo, boxed, E6850, Socket 775 OCZ OCZ2VU8004GK,4096MB,800MHz,DDR2,PC6400, 2x XFX Geforce 8800 Ultra,GDDR3, PCI Express x16, 768MB Samsung Spinpoint T166, 500 GB, 7200 RPM, 16 MB, SATA II Prisen på dette i nederland var ihvertfall 11,500kr ca. Så kom med forslag på nye oppsett eller/og si hva som bør endres med det forslaget fra nederlenderen. takker for all hjelp Lenke til kommentar
Olanru Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 du kan spare deg for ultrakortet ved å skaffe det nye GTS kortet:) Det er overklokket versjon og yter tilsvarende GTX kortet. Og om du ikke skal kjøre Vista skaffer du deg Crucial Ballistix 6400 DDR2 brikkene. der er overlegene dette er bare forslag da:) men Crucial kan jeg anbefale! Lenke til kommentar
sureup Skrevet 4. november 2007 Forfatter Del Skrevet 4. november 2007 (endret) jeg skal ha vista bare sånn at der er sagt og jeg er også hardcore gamer så d er bare det som er d viktigste med PC-en, og jeg har sett på noen tester og der er ultra en del bedre enn GTS OC. btw plz bruk linker sånn at jeg lett kan se hva dere mener uten å måtte søke rundt masse. jeg har ikke så mye peiling på dette Endret 4. november 2007 av sureup Lenke til kommentar
c-c-cloud Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 jeg skal ha vista bare sånn at der er sagt og jeg er også hardcore gamer så d er bare det som er d viktigste med PC-en, og jeg har sett på noen tester og der er ultra en del bedre enn GTS OC. btw plz bruk linker sånn at jeg lett kan se hva dere mener uten å måtte søke rundt masse. jeg har ikke så mye peiling på dette Nå har jo ikke den nye GTS'en kommet ut? Lenke til kommentar
sureup Skrevet 4. november 2007 Forfatter Del Skrevet 4. november 2007 jeg skal ha vista bare sånn at der er sagt og jeg er også hardcore gamer så d er bare det som er d viktigste med PC-en, og jeg har sett på noen tester og der er ultra en del bedre enn GTS OC. btw plz bruk linker sånn at jeg lett kan se hva dere mener uten å måtte søke rundt masse. jeg har ikke så mye peiling på dette Nå har jo ikke den nye GTS'en kommet ut? aha da har jeg sett på den gamle da? Hvor kan jeg finne info om den og når kommer den ut? Men den funker vel ikke like bra som en ultra vel? Eller er det veldig nærme på ytelse og stor prisforskjell? Lenke til kommentar
spioner Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 (endret) her finner du alle opdateringer OSV om saken https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=856141 Endret 4. november 2007 av spioner Lenke til kommentar
sureup Skrevet 4. november 2007 Forfatter Del Skrevet 4. november 2007 (endret) ahh jeg fant denne artikkelen http://www.hardware.no/nyheter/skjermkort/...nderveis_/44946 noen som har peiling hva prisen på denne blir? Og akkuratt når den kommer? edit: og angående topicen. Hva annet anbefaler dere enn bare grafikkort? Hovedkort og forskjellig minnetyper har jeg ikke peiling på. + PSU må kunne tilby mer enn nok strøm i tilfelle oppdateringer og eller modding Endret 4. november 2007 av sureup Lenke til kommentar
spioner Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 virker som om det kommer til og bli bra men spørs hvor mye man trenger ut av skjermkortet sit da fordi det koster mer enn GT verson Lenke til kommentar
sureup Skrevet 4. november 2007 Forfatter Del Skrevet 4. november 2007 Jeg vil ha så å si maksimal ytelse av det som er tilgjengelig nå. og om jeg må vente ca en måned og det kan garanteres at denne nye GTSen er nesten like bra som en Ultra for 2k mindre så er nok det jeg går for. Men jeg vil helst ikke vente så lenge så vil vite nå om det faktisk er verdt å vente men hva med de andre delene? Prosessor, minne, psu, hovedkort etc? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå