Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hjelp til montering av Pioneer DEH-3900MP

Spaz

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har kjøpt en ny Pioneer-spiller som jeg har problemer med å montere. Bilen den skal installeres i er en gammel Volvo 740 GLE '84 modell.

Kontaktene passer rett og slett ikke sammen. Det fulgte en overgang med spilleren, men den går heller ikke. Jeg har ingen tidligere erfaring med montering av bilstereo, så jeg trenger hjelp av noen som kan dette. Vet ikke hva kontaktene heter, så jeg legger ved en zip-fil med noen bilder:

Info om bildene:

Picture 001.jpg = Bil-kontakten som var koblet til den gamle Sony spilleren

Picture 002.jpg = Kontakten på den gamle Sony CDXS2000 spilleren

Picture 003.jpg = Kontakten på den nye Pioneers-spilleren

Picture 004.jpg = Offisielt bilde fra Pioneer som også viser overgangen som følger med ( men som heller ikke passer )

Hvordan løser jeg dette på enklest mulig måte?

Bilstereo.zipHenter informasjon...

Endret av Spaz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det ser ut som om den kontakten i bilen er satt på med skjøtehylser med kablene fra bilen? Den kontakten som passet i sony spilleren mener jeg.

I såfall vil jeg anbefale deg og dra på biltema e.l. og kjøpe en iso kontakt, og noen skjøte hylser

Det du gjør da er å fjerne kontakten som passet i sonyen og deretter koble til kablene fra isokontakten til kablene fra bilen. Da kommer den høyst sansynlig til å passe på kabel overgangen som fulgte med den nye spilleren.

Iso er nemlig standaren som brukes og med alle spillere følger det med en overgang fra spillerens egen plugg til iso.

Lykke til

Lenke til kommentar

Nå er ledningene koblet til og spilleren installert. Jeg fikk hjelp av en som hadde gjort det før. Tok faktisk litt tid å få koblet riktig, selv med "eksperthjelp". Den forrige eieren av bilen hadde laget masse rare skjøter og overganger, så det tok litt tid å rydde opp i rotet og koble riktig. Lærte masse underveis i denne prosessen :-)

Lenke til kommentar

Det er godt å høre at det ordnet seg.

Ikke alltid like gøy å rydde opp i rotet til folk inni der, de fleste er så forbanna ivrig når de skal sette inn spiller så det går helt over stokk og stein vet du :) hehe

Håper du blir fornøyd med spilleren!! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...