Massimas Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Trenger litt hjelp her. Hva skal jeg gjør når jeg har lastet ned Linux og hvordan launcher jeg Linux Ubuntu 7.10 ? Takk på forhånd Lenke til kommentar
Decline Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Du har vel lastet ned en .iso -fil. Du må brenne denne som et "image" på en cd-plate. Dette kan du gjøre f.eks i Nero eller et annet ok brenneprogram. Når du har gjort det, setter du i CD-en, restarter PC-en din, og forhåpentligvis kommer du da til installasjons-skjermen. Det fins flere guider på norsk om hvordan du installerer Ubuntu 7.10, søk på google om du trenger en mer detaljert gjennomgang av hva du trenger å trykke på nøyaktig! Ok siden jeg er grei, her er en guide: http://www.dinside.no/php/art.php?id=397632 Lenke til kommentar
rocknrolf77 Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Du må brenne ut iso fila som iso fil. De fleste brennerprogrammer kan gjøre dette. Da kan man starte opp maskina på nytt med CD-en i. Live CD-en gjør ingenting på disken din, men kjøres i minnet. Her er en god GUIDE Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå