yodayoda Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 (endret) Har hatt en mislykket flash av mitt P5B Deluxe / WiFi-AP hovedkort, nå starter maskinen min ikke opp, får kun svart skjerm når jeg slår på maskinen, trenger hjelp Endret 4. november 2007 av yodayoda Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Har hatt en mislykket flash av mitt P5B Deluxe / WiFi-AP hovedkort, nå starter maskinen min ikke opp, får kun svart skjerm når jeg slår på maskinen, trenger hjelp Hvordan flashet du, og hva gikk galt, og har du resatt cmos etterpå? Var foreks. komponenter overklokket under flashingen? Lenke til kommentar
kindings Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 (endret) Høres kjent ut, tok nettopp det samme kortet selv med en mislykket flash gjennom Windows Vista.. Dog var jeg dobbel uheldig, samtidig som flash'en gikk galt ved første forsøk gikk strømmen i leiligheten(det viste seg at det var en kortslutning i gulvvarmen på badet..). Fant masse tips om hvordan problemet kunne løses. 1.) Kortet har en innebygget recovery funksjon av BIOS (funket ikke hos meg) 2.) Ta ut batteri og reset cmos. 3.) Prøv å ta ut RAM, kun ha brikke i slot nr 2.. (dette funker visstnok for de fleste med dette problemet) 4.) Ta ut CPU og andre komponenter i tur og orden.. Ingenting funket for meg, så det ble nytt HK les tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=839305&hl= Tror ett enkelt Endret 4. november 2007 av kindings Lenke til kommentar
yodayoda Skrevet 4. november 2007 Forfatter Del Skrevet 4. november 2007 flaseth under windows, har resatt cmos, bios var instilt til default så ingenting var klokket Lenke til kommentar
yodayoda Skrevet 4. november 2007 Forfatter Del Skrevet 4. november 2007 leste akkurat i manualen at man kunne bruke cden som fulgte med hovedkorte til å reparere biosen, har rotet min cd vekk under flytting, er det noen som vet om den kan lastes ned på internett? Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 flaseth under windows, har resatt cmos, bios var instilt til default så ingenting var klokket Det ser jo ikke lyst ut dette! Har du prøvd recovery funksjon av BIOS som en her nevner? Å flashe under Windows har jeg med hensikt aldri prøvd, nettopp fordi Windows etter min erfaring ikke er veldig kjent for stabilitet. Nå gikk jo strømmen hos deg så det var jo grunnen til at ting gikk veldig galt. Jeg flasher alltid fra bios der det er mulig, eller fra DOS. Men tilbake til problemet som jeg tror ikke lar seg løse hvis ikke recovery funksjonen virker. Klarer du ikke å få liv i hovedkortet er jeg redd at det må et nytt innkjøp til. Lenke til kommentar
kindings Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 leste akkurat i manualen at man kunne bruke cden som fulgte med hovedkorte til å reparere biosen, har rotet min cd vekk under flytting, er det noen som vet om den kan lastes ned på internett? Dersom du leser videre skal det også fungere å legge BIOS (.ROM) på en CD,DVD eller USB pen i root katalog... Dvs du trenger ikke hele CDen bare siste BIOS, men jeg tviler nesten på det vil fungere ettersom du ikke kommer lengre enn sort skjerm. Lenke til kommentar
Zink Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Kortet har CrashFree BIOS 3. Med den skal det være mulig å kjøre recovery med en USB flashdisk. Dvs. minnepinnen må vel gjøres bootbar før en legger inn de nødvendige filene. Kanskje du finner noe om det i manualen? Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 leste akkurat i manualen at man kunne bruke cden som fulgte med hovedkorte til å reparere biosen, har rotet min cd vekk under flytting, er det noen som vet om den kan lastes ned på internett? Du finner det du trenger her: http://support.asus.com/download/download....0Deluxe/WiFi-AP Lenke til kommentar
RocketArena Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Jeg har selv hatt samme problemt flere ganger selv, prøvde å tyne siste mhz ut av en barton @ Abit NF7 med alpha/beta bioser. Det du kan gjøre er å dra rundt til lokale databutikker og spørre om dem foreta noe som heter "hotflash", i mitt tilfelle som er Tromsø var jeg innom ca 5 databutikker før jeg fant 1 som kunne gjøre det, men det ville kosta meg rundt 500kr viss jeg ikke husker feil. Det ble litt for dyrt for meg så jeg sendte mail til komplett der jeg hadde kjøpt kortet. Forklarte problemt til dem, og vi ble eni om at jeg skulle sende kortet til rep. hos dem, noe jeg gjore og det kosta meg null kroner Lenke til kommentar
yodayoda Skrevet 4. november 2007 Forfatter Del Skrevet 4. november 2007 har prøvd med en USB flashdisk det virket ikke, ser ut til at jeg må kjøpe meg et nytt hk, hvist ikke komplett kan hjelpe meg, kjøpte korte dær for ca 13 mnd siden Lenke til kommentar
Torsph Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Du kan jo gå til innkjøp av en ny bios brikke.. Det skal også være mulig.. Så lenge bios brikka di ikke er lodda fast til hk.. Ta et søk på det på google.. Lenke til kommentar
yodayoda Skrevet 4. november 2007 Forfatter Del Skrevet 4. november 2007 mener å ha lest at brikken sitter fast på hk, skal sjekke d nermere ut Lenke til kommentar
kindings Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Du kan jo gå til innkjøp av en ny bios brikke.. Det skal også være mulig.. Så lenge bios brikka di ikke er lodda fast til hk..Ta et søk på det på google.. Den er loddet fast og jeg tviler nesten på at det vil være stort billigere å kjøpt ny BIOS enn nytt HK, selv benyttet jeg anledningen til å skaffe ett P35 kort. Tror du skal lete lenge etter ett HK med utskiftbar BIOS i disse dager, det er hvertfall en stund siden jeg har hatt det. Lenke til kommentar
Zink Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 har prøvd med en USB flashdisk det virket ikke, Hvis du beskriver fremgangsmåten detaljert, kanskje noen kan bidra med flere tips til deg. F.eks. pakke ut og endre bios-fila fra 'P5B-ASUS-Deluxe-1221.ROM' til 'p5bd.rom' før den lagres. Hva skjer, ser du noe aktivitet på flashdisken? ser ut til at jeg må kjøpe meg et nytt hk, hvist ikke komplett kan hjelpe meg, kjøpte korte dær for ca 13 mnd siden Håper at du får like grei service som RocketArena Lenke til kommentar
yodayoda Skrevet 5. november 2007 Forfatter Del Skrevet 5. november 2007 det er ingen aktivitet på flashdisken. skjermen er helt svart Lenke til kommentar
yodayoda Skrevet 5. november 2007 Forfatter Del Skrevet 5. november 2007 ser ut som at hk er avgått med døden, er det noen som kan annbefale et nytt hk til meg? kortet må virke med 4 av disse brikkene http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=312054 Lenke til kommentar
Tornado78 Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 (endret) Gjorde akkurat det samme for en uke siden med mitt ASUS P5N32-E SLI Opdaterte BIOS Med ASUS update tool Pc`n startet aldri opp igjen. helt svart skjerm + en fryktelig Pipelyd jeg prøvde vel stortsett det som er nevnt i postene over her, men uten hell. Så satt jeg i min fortvilelse og googlet litt på nett, der jeg fant et forum hvor det var en som mente at jeg skulle nappe ut BIOS-Brikka og batteriet, og la det stå en times tid før jeg satte det sammen igjen, Jeg jorde det og Vips så startet Pc`n igjen - Husk og koble ifra Strømmen - Ta ut støpslet Fra PSU - Ta ut Batteriet - Ta ut Chippen OBS: Vær forsiktig - Sett inn igjen batteriet og strømmen (uten BIOS-Chip) - Slå på Pc`n i noen sekunder. - Slå av alt sammen - Trekk ut støpselet - ta ut batteriet - Sett inn igjen BIOS-Chippen - Sett in batteriet igjen - Start opp igjen Pc`n Når en gjør dette, er jeg ikke sikker på om Garantien gjelder lenger? Sansynlig vis ikke.... Endret 5. november 2007 av Tornado78 Lenke til kommentar
yodayoda Skrevet 5. november 2007 Forfatter Del Skrevet 5. november 2007 garantien er vel over uansett, men biosen er loddet fast Lenke til kommentar
Tornado78 Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 (endret) garantien er vel over uansett, men biosen er loddet fast Har ikke P5B Deluxe / WiFi-AP en slik BIOS Brikke da? Endret 5. november 2007 av Tornado78 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå