Gå til innhold

Overclocking av 4000+ 939

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis CPU-Z viser 348mhz, så er den effektive frekvensen på minnet altså 2x348 = 696mhz. Hvis du har lest av den frekvensen fra cpu-z med andre ord, så har du klokket brikkene dine ganske heftig til å være valuebrikker som opererer på 400mhz effektivt orginalt.

1,45v griller ikke cpuen med mindre du har boxedkjøleren, selv da kan det også gå bra. Jeg dro selv min gamle amd opp i 1,65v med luftkjøling når jeg skulle finne maks klokk. Men ja, du bør også holde et øye med temperaturene.

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar

Ja, du bør kansje ha litt mer enn 1,45v, siden alt annet er greit nå, så må det nok være for lite vcore til å komme videre.

Nå har ikke jeg kjennskap til ditt hk, men du kan jo prøve å besøke hovedkortprodusentens hjemmeside og se om du finner noe om biosoppdatering der. Du kan sikkert lage en bootbar cd og oppdatere biosen med. Jeg har selv et asus hk, og jeg plugga bare i en usb pinne og flasha med den via biosen. Men jeg vet ikke om denne funksjonen er tilgjengelig på ditt hk.

Lenke til kommentar

Sitter å sliter med noe av det samme som trådstarter, men ser nå at jeg trygt kan øke VCORE noe mer. Var usikker på hvor høyt jeg kunne ta den.

Målet er 2800MHz på en x2 3800, noe jeg nesten har innen rekkevidde. Er bare Orthos som stopper innimellom.

Skal prøve å øke VCORE til 1,6 nå. brb.

EDIT:

Nå klikker ikke Orthos med en gang lenger!

EDIT2:

CPU-Z minne

post-4299-1195290921_thumb.jpg

post-4299-1195310052_thumb.jpg

Endret av Killer_DT
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...