Gå til innhold

Overclocking av 4000+ 939

Anbefalte innlegg

Hei, hadde tenkt til å tune litt mer ut av min slitne socket 939 CPU. 2800mhz er målet : D

Har vært i bios og klokket den til 2616mhz nå, men etter det får jeg bare bluescreen og systemfeil. Er det noen andre måter jeg kan klokke den høyere opp, eller har den nådd bristepunktet?

Specs står i profilen min : D

Slenger med et screenshot

Overclock.bmp

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sorry for min virginity, men er det ikke slik at hastigheten på minnet blir klokket opp hvis jeg rører bus speed'n som ganges med multiplieren?

Eller er det kanskje to forkjellige hastigheter på minnet?

Endret av Nautique
Lenke til kommentar

Hastigheten på minnet blir klokket opp sammen med cpu, altså når du øker fsb så øker også frekvensen på minnet. Cpu frekvensen er multipliern ganger fsb, minnehastigheten derimot har ingen sammenheng med multipliern for cpu eller HTT. Så derfor er det bare å bruke en divider på minnet, eller enklere sagt sette ned frekvensen på minnet slik at cpuen kan klokkes lengre. Senker du minnet til 300mhz for eksempel, så har du 100mhz å gå på når du klokker cpu, siden minnet vil følge med ved økning av fsb. Senker du ikke hastigheten, så vil minnet bli overklokket med en gang, og har du ikke veldig gode brikker, så vil det holde igjen cpu klokken.

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar

Minnet er klokket til 348,8 mhz, Cas latency på 2.5. Så tror ikke det er minnet som holder igjen.

Cpu vil ikke lenger opp enn 2,6 ghz, er den undervoltet? (1,45v) Jeg greide å boote Windows med 2,7ghz, men det ble bluescreen med engang. Etter 2,6ghz er Superpi, og Prime95 ustabilt..

Går det ann å oppdatere BIOS med CD/DVD? Har ikke diskett stasjon.

post-128028-1194698491.jpeg

Endret av Nautique
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...