Nautique Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Hei, hadde tenkt til å tune litt mer ut av min slitne socket 939 CPU. 2800mhz er målet : D Har vært i bios og klokket den til 2616mhz nå, men etter det får jeg bare bluescreen og systemfeil. Er det noen andre måter jeg kan klokke den høyere opp, eller har den nådd bristepunktet? Specs står i profilen min : D Slenger med et screenshot Overclock.bmp Lenke til kommentar
Ravusy Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Så lenge du holder temperaturen under 60*C bør det meste gå greit, husk å sette opp Vcore når det blir ustabilt (inntil du når 60*C på maks load). Lenke til kommentar
Uglegutt Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Først: Last opp filer som jpeg, ikke bmp. Det tar hundre år å laste dem ned. Post et bilde av minneklokken din også da det ofte er den som resulterer i bsod. Når du tyner prosessoren for mye, gidder den som regel ikke å poste. Lenke til kommentar
Nautique Skrevet 4. november 2007 Forfatter Del Skrevet 4. november 2007 Fikk ikke gjort om bildene til jpeg.. Så uansett, her er memory klokken min i bmp format Er det låst multiplier på disse cpuene? Memory_clock.bmp Lenke til kommentar
Nautique Skrevet 4. november 2007 Forfatter Del Skrevet 4. november 2007 (endret) Prøvde torture test i P95: Hardware failure detected, consult stress.txt file. Torture Test ran 0 minutes - 1 errors, 0 warnings. Execution halted. Endret 4. november 2007 av Nautique Lenke til kommentar
Ravusy Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 (endret) Paint->Save As->Format->jpeg (eller.no) Orker ikke laste ned bmp bilder.. Endret 5. november 2007 av Svedge Lenke til kommentar
Nautique Skrevet 5. november 2007 Forfatter Del Skrevet 5. november 2007 (endret) Sånn ja Endret 5. november 2007 av Nautique Lenke til kommentar
Nautique Skrevet 6. november 2007 Forfatter Del Skrevet 6. november 2007 Neida så, døgnet har ikke mer en 24 timer det.... Lenke til kommentar
Ravusy Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Har du prøvd å klokke ned minnet? Er ikke sikkert det tåler 436MHz om det er 400MHz standard.. http://home.arcor.de/xxmartin/Calculator/ Lenke til kommentar
Nautique Skrevet 6. november 2007 Forfatter Del Skrevet 6. november 2007 Kalkulatoren er bare helt hvit.. Lenke til kommentar
Ravusy Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 java.sun.com og last ned JRE. Lenke til kommentar
Brian Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Jeg tipper på at det er minnet ditt som holder igjen, siden du har ddr400 twinmosbrikker. Så prøv å reduser frekvensen på brikkene litt slik at de i alle fall ikke holder igjen cpuen. Lenke til kommentar
Nautique Skrevet 9. november 2007 Forfatter Del Skrevet 9. november 2007 ok, men jeg tror multiplieren er låst. Volten kan jeg heller ikke stille høyere opp enn 1,45 volt, så tror ikke hovedkortet er det beste for overclocking. Så det eneste alternativet jeg har igjen da er og klokke mine uslige Twinmos brikker Lenke til kommentar
Brian Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Du trenger da ikke røre multipliern for å endre det, bare gå inn på minneinnstillingene og reduser frekvensen så skal det funke. Tviler på at du kan klokke de brikkene noe særlig, så du vil ikke vinne noe merkbar ytelse ved å overklokke de. Lenke til kommentar
Nautique Skrevet 9. november 2007 Forfatter Del Skrevet 9. november 2007 (endret) Sorry for min virginity, men er det ikke slik at hastigheten på minnet blir klokket opp hvis jeg rører bus speed'n som ganges med multiplieren? Eller er det kanskje to forkjellige hastigheter på minnet? Endret 9. november 2007 av Nautique Lenke til kommentar
Brian Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 (endret) Hastigheten på minnet blir klokket opp sammen med cpu, altså når du øker fsb så øker også frekvensen på minnet. Cpu frekvensen er multipliern ganger fsb, minnehastigheten derimot har ingen sammenheng med multipliern for cpu eller HTT. Så derfor er det bare å bruke en divider på minnet, eller enklere sagt sette ned frekvensen på minnet slik at cpuen kan klokkes lengre. Senker du minnet til 300mhz for eksempel, så har du 100mhz å gå på når du klokker cpu, siden minnet vil følge med ved økning av fsb. Senker du ikke hastigheten, så vil minnet bli overklokket med en gang, og har du ikke veldig gode brikker, så vil det holde igjen cpu klokken. Endret 10. november 2007 av Brian_N Lenke til kommentar
Nautique Skrevet 10. november 2007 Forfatter Del Skrevet 10. november 2007 Tusen takk : D Da gir det hele mye mer mening.. Skal poste resultater etterpå : )) Lenke til kommentar
Nautique Skrevet 10. november 2007 Forfatter Del Skrevet 10. november 2007 (endret) Minnet er klokket til 348,8 mhz, Cas latency på 2.5. Så tror ikke det er minnet som holder igjen. Cpu vil ikke lenger opp enn 2,6 ghz, er den undervoltet? (1,45v) Jeg greide å boote Windows med 2,7ghz, men det ble bluescreen med engang. Etter 2,6ghz er Superpi, og Prime95 ustabilt.. Går det ann å oppdatere BIOS med CD/DVD? Har ikke diskett stasjon. Endret 10. november 2007 av Nautique Lenke til kommentar
Ravusy Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 Har god tro på at 1.45v griller CPU'en din, sjekker du ikke temperaturen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå