Pixl. Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 hei, jeg skal kjøpe meg en bærbar pc hvor jeg vil ha 4 gig ram. jeg lurer på: vista 32bit som OS for så og instalere et 64 bits os i en virtuell maskin og om jeg da får denne fullutnytten av 4gig ram på 64biten..? takk på forhånd Lenke til kommentar
Lukilock Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Skjøner ikke hva du meiner, men du må ha 64bits for å utnytte 4GB ivertfall. Sempron Lenke til kommentar
Pixl. Skrevet 4. november 2007 Forfatter Del Skrevet 4. november 2007 (endret) Om du ikke skjønner hva jeg mener trenger du ikke svare.men greit da . jeg skriver jo overnfor at jeg vet man trenger 64bit for utnytte av 4 gig. men i en virtuelmaskin med 32 i bunn.??.? det er mitt spørsmål. Endret 4. november 2007 av PixlFace Lenke til kommentar
Atald Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Hvorfor ikke bra kjøpe 64-bits Vista til å begynne med? Lenke til kommentar
Pixl. Skrevet 4. november 2007 Forfatter Del Skrevet 4. november 2007 pga det koster mer og jeg har mulig het for og skaffe 64 bit gratis men det kan bli trøbbel med gyldig lisens osv så vil helst ikke ha det i bunn om du sjønner. Admin: Prøvde her og formelere det slik at jeg ikke laster en piratkopi av ultimate 64bit Lenke til kommentar
Atald Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 (endret) Om du skal kjøpe bærbar, kan du som regel kjøpe med en OEM-versjon av Vista, og da jeg kjøpte var iallfall prisen bittelitt lavere på 64-bitsversjonene. Anbefaler iallfall ikke å virtualisere et såpass tungt OS, da tror jeg du taper mer enn du vinner på evt full utnyttelse av RAM'en. Endret 4. november 2007 av Atald Lenke til kommentar
Pixl. Skrevet 4. november 2007 Forfatter Del Skrevet 4. november 2007 da tror jeg jeg dropper 64 bit og kjøper: 4gig ram, VISTA home 32bit i bunn for så og vitualisere XP32bit og VISTA Ultimate32bit.. beholder 4gig ram(2*2) pga det er billigere enn 2 gig(2*1)rart men heftig.. Lenke til kommentar
Atald Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Poenget mitt var at jeg tviler på at du tjener noe på å virtualisere Vista fra Vista. Om du har bestemt deg for å virtualisere Ultimate, så ville jeg nå iallfall gått for 64-bitsversjonen. Om det funker. Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Såvidt jeg vet må du ha 64-bit i bånn for å få virtualisert 64-bit. Du får heller ikke tilgang til ressurser som host-OSet ikke har tilgang til. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Det sier egentlig seg selv at en 32-bit prosess (som et virtueliseringsprogram i et 32-bit OS er) ikke kan allokere mer en det underliggende OS-et kan gi. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå