delvis-skyet Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Hmm. Jeg ser etter et kompakt digitalkamera i mellomskiktet, og er i ferd med å lande på Nikon P50 eller Canon A720 etter å ha lest noen tester på nettet. Jeg har funnet en del tester av A720, men ikke så mye av P50, og alt i alt er det sannelig ikke lett å avgjøre, siden jeg ikke eid et digitalkamera tidligere. De viktigste egenskapene jeg verdsetter er god nok billedkvalitet, at kameraet er forholdsvis raskt, og at jeg kan gjøre enkelte manuelle innstillinger. Jeg ser bl.a. at Canon har optisk billedstabilisator, og at Nikon har en elektronisk billedstabilisator, man hva det i praksis innebærer vet jeg rett og slett ikke. Jeg bor i Holland og begge disse kameraene ligger på rundt €200 (ca NOK 1500) og det er prisnivået jeg ønsker å finne noe i. Er det noen som har egne erfaringer eller anbefalinger som kan hjelpe meg? Takknemlig for innspill. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Jeg ville nok gått for Canon Powershot A720IS. Optisk bildestabilisator er å foretrekke fremfor elektronisk blant annet. Lenke til kommentar
delvis-skyet Skrevet 4. november 2007 Forfatter Del Skrevet 4. november 2007 (endret) Ja, jeg har også på følelsen av at optisk er bedre enn elektronisk, så det er et pluss for Canon. Men Canon er vel ikke så veldig rask, og jeg ser at Nikon har en ny expeed prosessor, som er den samme som i storebroren P5100, og det er kanskje et pluss for Nikon? Endret 4. november 2007 av delvis-skyet Lenke til kommentar
Deem Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Har en A720 selv og det er et svært godt kamera både i forhold til pris og størrelse... det er bare en ting jeg ikke liker og det er at kameraet er treigere enn andre kameraer når det bruker blitz... Det tar ikke lang tid å ta bildet men når du først har tatt det kan det ta flere sekunder før du kan ta nytt bilde, utrolig irriterende! Men ellers bare positivt... Lenke til kommentar
delvis-skyet Skrevet 6. november 2007 Forfatter Del Skrevet 6. november 2007 Tregheten med blitz-bilder gjør meg ikke heelt entusiastisk for a720, men noe må jeg aksteptere når jeg forsøker å finne et mellom-skikt kamera. Canon A570 er en del rimeligere. Er det i prinsippet det samme kameraet som A720, men med litt mindre zoom og en megapixel mindre, eller er det andre forskjeller også? Lenke til kommentar
Deem Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 Optikken er nok bedre på A720, så er det vel en del andre ting også men jeg tror det hovedsaklig er små ting som sammen blir en litt større forskjell... Men A570 er nok et veldig godt kamera uansett, men nå er det ikke så fryktelig mye billigere enn A720 og litt ekstra zoom syns jeg alltid er kjekt å ha... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå