tulste Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Er ikke så veldig god i bilderedigering, så jeg lurer på hva jeg skal stille på for å få bra bilder etter jeg har: Tatt 3 stk bilder med +2, 0 og -2 i sånn lysinstilling på kameraet(eksponering tror jeg det heter) så kjørt det gjennom HDR redigering. og så trykka på "Tone mapping" for å få bildet kult! men hva trykker jeg på her? og hva er de forskjellige sliderene til? Jeg bare prøver meg fram men bildet ser bare teit ut og unaturlig på en negativ måte så trenger noen eksakte tips til hva jeg skal trykke på av de knappene for å få ulike stilige og bra resultater. På forhånd takk for svar Lenke til kommentar
tulste Skrevet 6. november 2007 Forfatter Del Skrevet 6. november 2007 ingen her som vet noe om HDR? eller programmet Photomatix? Trenger hjelp sårt! Lenke til kommentar
Pim Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 Søkte litt på siden til produsenten www.hdrsoft.com - her finner du mye info, spesielt under menyvalget resources. PIMPIM Lenke til kommentar
gormley Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 Øvelse gjør mester. Bruk de ulike sliderne, frem og tilbake - og se hva som gir best resultat. Det er umulig å gi noen eksakte tips på innstillinger, da dette vil variere fra bilde til bilde. Noen ganger vil det være lurt å fremheve det mørke i bildet, andre ganger det lyse. Noen ganger bra med mye farger, andre ganger bedre med lite. Og så videre. Som en generell regel synes jeg det er best å ha lav styrke / strength. Etter min mening overdriver folk HDR-effekten og ødelegger bildene. Litt HDR er bra. Men det blir fort for mye og for dramatisk (etter min smak). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå