Peri Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 (endret) Hva syns dere om dette oppsettet? er litt usikker på om PSU er sterk nok, og om SLi er verdt det? ser ting ellers bra ut? Er kabinettet stort nok til SLi? husker jeg så på et antec kabinett med SLi og da hadde det nederste kortet ca 0,5 cm klaring fra PSU som lå i bunnen.. Takker for svar! Mvh Peri. edit: tenkte kjøre windows xp 64bit btw. Endret 4. november 2007 av Peri Lenke til kommentar
Trøtt Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Hei. SLI er unødvendig. PSU holder. Du kan ha SLI hvis du benytter skjerm som skjører 1920x1200 oppløsning. Ellers ok Lenke til kommentar
superbygger Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 (endret) Ja jeg mener åsså det er unødvendig, jeg har hatt flere sli hovedkort de siste årene men har aldri hatt bruk for det, og uansett så blir ikke ytelsen som du forventer vet ikke om noen spill som støtter sli enda heller og psuen din holder i massevis Endret 4. november 2007 av superbygger Lenke til kommentar
spioner Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 spørs hva du mener med spill som støtter SLI, de får jo bedre FPS i SLI da så har nå på en måte støtte for SLI Lenke til kommentar
superbygger Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 spørs hva du mener med spill som støtter SLI, de får jo bedre FPS i SLI da så har nå på en måte støtte for SLI Men den økningen er ikke rar skal jeg si deg jeg bygde en maskin for en kunde, med sli... Ble ikke imponert akkurat syns det er mye spenn å gi for så lite og skjermkortene var 8800 gts, 320 mb... Noe ytelse forbedring gir det selvsagt, men for lite i forhold til kostnaden Lenke til kommentar
spioner Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 spørs hva man sammenligner med det da.... skal man ha high end så blir det sykt dyrt... sånn er det på ALT Lenke til kommentar
superbygger Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Joda, det har du helt rett i jeg hadde en periode hvor jeg var helt gal og skulle absolutt ha det værste av det værste men det var en dyr tid skal jeg si deg Lenke til kommentar
spioner Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 ja, vurdere og gå ned en del på min neste pc jeg også men jeg starter jo med ikke noe så må jo ha skjerm, mus og sånn så koster litt extra:( men det får tiden vise Lenke til kommentar
Peri Skrevet 4. november 2007 Forfatter Del Skrevet 4. november 2007 ok, da gir jeg beng i SLi og kjører 1 8800GT, sparer jeg iaf 2k til julegaver Takk for svar! Lenke til kommentar
superbygger Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 ok, da gir jeg beng i SLi og kjører 1 8800GT, sparer jeg iaf 2k til julegaver Takk for svar! Fornuftig Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 spørs hva du mener med spill som støtter SLI, de får jo bedre FPS i SLI da så har nå på en måte støtte for SLI Men den økningen er ikke rar skal jeg si deg jeg bygde en maskin for en kunde, med sli... Ble ikke imponert akkurat syns det er mye spenn å gi for så lite og skjermkortene var 8800 gts, 320 mb... Noe ytelse forbedring gir det selvsagt, men for lite i forhold til kostnaden Nå er det vel slik at jeg alltid anbefaler folk å styre unna 8800GTS 320MB i SLI fordi 320MB antageligvis vil være en stor flaskehals. 8800GT SLI ville da i såfall vært et langt bedre valgt. (og det virker som om det er eneste løsningen for å kjøre spill som crysis på full pupp i middels høye oppløsninger) Sist jeg kjøpte SLI, så ble var jeg lykkelig fornøyd, og jeg kunne kose meg med en 80-90% ytelseøkning. (var på noen gode gammle 6800GT) Du vil nok bli ganske så lykkelig med 8800GT i singelløsning, men hadde jeg hatt mulighet så ville jeg selv skaffet meg 8800GT SLI om man først skulle slå på stortromma. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 8800GT is SLI er et meget spennende valg. Du vil få veldig mye for pengene. 2x8800GT i SLI vil gi mye mye mer ytelse enn en enkelt 8800GTX. Spørsmålet er jo selvfølgleig om du faktisk trenger SLI for å få den ytelsen du vil ha. SLI er hovedsakelig bare greit å ha dersom du bruker veldig høye oppløsninger, mye AA/AF og høye detaljer sammen med en sterk CPU som kan holde følge. Så, mye avhenger av skjermen du bruker. Jeg ville vært litt forsiktig med å annbefale SLI for en som ikke har 1920x1200 skjerm eller høyere, siden et enkelt kort vil drive selv de heftigste spillene på høy kvalitet på lavere oppløsninger, men SLI er absolutt nyttig dersom du har så høy oppløsning samt at du er kresen på detaljnivå og samtidig å ha høy framerate. -Stigma Lenke til kommentar
superbygger Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 spørs hva du mener med spill som støtter SLI, de får jo bedre FPS i SLI da så har nå på en måte støtte for SLI Men den økningen er ikke rar skal jeg si deg jeg bygde en maskin for en kunde, med sli... Ble ikke imponert akkurat syns det er mye spenn å gi for så lite og skjermkortene var 8800 gts, 320 mb... Noe ytelse forbedring gir det selvsagt, men for lite i forhold til kostnaden Nå er det vel slik at jeg alltid anbefaler folk å styre unna 8800GTS 320MB i SLI fordi 320MB antageligvis vil være en stor flaskehals. 8800GT SLI ville da i såfall vært et langt bedre valgt. (og det virker som om det er eneste løsningen for å kjøre spill som crysis på full pupp i middels høye oppløsninger) Sist jeg kjøpte SLI, så ble var jeg lykkelig fornøyd, og jeg kunne kose meg med en 80-90% ytelseøkning. (var på noen gode gammle 6800GT) Du vil nok bli ganske så lykkelig med 8800GT i singelløsning, men hadde jeg hatt mulighet så ville jeg selv skaffet meg 8800GT SLI om man først skulle slå på stortromma. Mulig Lenke til kommentar
Peri Skrevet 5. november 2007 Forfatter Del Skrevet 5. november 2007 8800GT is SLI er et meget spennende valg. Du vil få veldig mye for pengene. 2x8800GT i SLI vil gi mye mye mer ytelse enn en enkelt 8800GTX. Spørsmålet er jo selvfølgleig om du faktisk trenger SLI for å få den ytelsen du vil ha. SLI er hovedsakelig bare greit å ha dersom du bruker veldig høye oppløsninger, mye AA/AF og høye detaljer sammen med en sterk CPU som kan holde følge. Så, mye avhenger av skjermen du bruker. Jeg ville vært litt forsiktig med å annbefale SLI for en som ikke har 1920x1200 skjerm eller høyere, siden et enkelt kort vil drive selv de heftigste spillene på høy kvalitet på lavere oppløsninger, men SLI er absolutt nyttig dersom du har så høy oppløsning samt at du er kresen på detaljnivå og samtidig å ha høy framerate. -Stigma hmm ok, jeg skal kjøre på 1680x1050, har 22" wide skjerm.. Skal nok spille litt crysis/unreal 3/bioshock osv etterhvert. Men tror jeg prøver meg med 1 kort først, kan jo alltids kjøpe et til senere hvis det ikke blir nok! Klarer meg nok uten max på AA/AF. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå