Gunfreak Skrevet 31. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2007 takk, ble ferdig med 79th Highlanders også Lenke til kommentar
Olum Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 De der var mye kulere enn Warhammer. Jeg spilte selv Warhammer for et par år siden. Så på prisene at de figurene var mye billigere enn Warhammer. Maler du de på samme måte som Warhammer? Altså sprayer først, maler første laget med en lys farge, maler hovedtrekken med en litt mørkere farge og til slutt maler detaljene? Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 1. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2008 det er mange måter å male de på, selv gjør jeg det ganske enkelt. andre gjør det mer kompliset. man må finne sin måte å gjøre det på. men ja, du kan male dem på samme måte som warhammer, selv om 15mm er en del mindre enn warhammer så det er vanskligere å lage like nøyaktige detaljer Lenke til kommentar
Christeven Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Maler du de på samme måte som Warhammer? Altså sprayer først, maler første laget med en lys farge, maler hovedtrekken med en litt mørkere farge og til slutt maler detaljene? Man sprayer så maler først med en mørk farge, så higlighter (uthever) man detaljene i lysere og lysere farger. Lenke til kommentar
Olum Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Maler du de på samme måte som Warhammer? Altså sprayer først, maler første laget med en lys farge, maler hovedtrekken med en litt mørkere farge og til slutt maler detaljene? Man sprayer så maler først med en mørk farge, så higlighter (uthever) man detaljene i lysere og lysere farger. Korrekt, begynner å bli noen år siden jeg gjorde det selv nå Lenke til kommentar
Christeven Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 hehe lett å huske/skrive feil. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 1. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2008 her er det et forum for wargaming. her har de alt. fra klassisk periode, gjennom midelalderen, opplysings tia, napoleons krigene(som jeg holder på med) ACW, zulu, WW1, WW2, nam og moderne og alt mellom http://theminiaturespage.com/boards/index.mv er en kjempe ressus om man skal begynne med wargaming, hadde aldri orket å begynne med det om jeg ikke hadde det forumet og kunne spurt om ting der er også en hau med forfatere av historiske bøker som henger der Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 1. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2008 3 Battaljoner ferdige: 1st coldstream guards, 1st KGL, 79th Highlanders samt skrimisher i form av rifle tropper fra 60th rifles Lenke til kommentar
Olum Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Det begynner å se ganske rått ut nå Gunfreak. Hvor mange er det til sammen og hvor mange har du tenkt til å få? Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 1. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2008 ca. 120 ferdige med flag og offiserer og slikt pluss 4 kanoner. har ca. 100 til som ikke har blitt noe enhet enda. har ca. 50 linje infanteri som skal bli til 24th Warwickshire og 58th Rutlandshire men finner ikke de riktige flagene dems, så jeg må spore opp dem først. venter på flere linje og highlander figurer som skal bli til 1st thrid guards og 2 og 3 KGL første divison er den jeg bygger nå og vil ha 360 figurer og 3 kanoner. planen er å ha før neste jul hele hæren ved salamanca med 2489 figurer fordelt på 9 vanlige divison og 1 kavaleri division det blir ca. 29 brigader med 18 vanlige kanoner og 9 heste kanoner Lenke til kommentar
Olum Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 ca. 120 ferdige med flag og offiserer og slikt pluss 4 kanoner. har ca. 100 til som ikke har blitt noe enhet enda. har ca. 50 linje infanteri som skal bli til 24th Warwickshire og 58th Rutlandshire men finner ikke de riktige flagene dems, så jeg må spore opp dem først. venter på flere linje og highlander figurer som skal bli til 1st thrid guards og 2 og 3 KGL første divison er den jeg bygger nå og vil ha 360 figurer og 3 kanoner. planen er å ha før neste jul hele hæren ved salamanca med 2489 figurer fordelt på 9 vanlige divison og 1 kavaleri division det blir ca. 29 brigader med 18 vanlige kanoner og 9 heste kanoner Hva er en salamanca? Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 1. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2008 http://en.wikipedia.org/wiki/Battle_of_Salamanca http://www.britishbattles.com/peninsula/pe...a-salamanca.htm Lenke til kommentar
Olum Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Aah, det stod ved Salamanca. Jeg trodde det var en type tropp, bataljon, hær eller lignende. Uansett, du har veldig mye arbeid foran deg Gunfreak. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 2. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2008 ny dag nye bilder her ser dere enheter fra alle 3 brigadene i første division. Coldsteam Guards er fra Fermors brigade 79th Highlander er fra Wheatley's Brigade mens 1st & 2nd KGL er fra Lowe's brigade jeg trenger bare å lage 5th KGL så er Lowe's Brigade komplett Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 12. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2008 nå har jeg fått skikklige baser til dem Lenke til kommentar
Haandtverkern Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Så skikkelig stilig ut. Jeg tror ikke det er noe som hadde passet for meg akkurat men, jobber med slegge og spett til daglig så det blir litt for smått. Men ordentlig artig å se andre få det til.. Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Nå må du bare lage/kjøpe deg ordentlig terreng. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 12. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2008 ja, har bestillt en skikkelig spill matte og noen hus, men de er utsolgt så må vente på at de får dem inn igjen Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 12. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2008 her er mitt første forsøk på landskap. en liten stein mur Lenke til kommentar
Christeven Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 (endret) Nice. Blir vledig bra dette! Er masse gode tips på warhammer sidene om terreng, linker her: http://uk.games-workshop.com/warhammer/terrain/ ta en titt på hills and trees, og Obstacles And Barricades Noen youtube filmer: MiniWarGaming Making Textured Paint Game board: Endret 13. januar 2008 av Christeven Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå