Gå til innhold

noen som holder på med wargaming?

Gunfreak

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De der var mye kulere enn Warhammer. Jeg spilte selv Warhammer for et par år siden. Så på prisene at de figurene var mye billigere enn Warhammer. Maler du de på samme måte som Warhammer? Altså sprayer først, maler første laget med en lys farge, maler hovedtrekken med en litt mørkere farge og til slutt maler detaljene?

Lenke til kommentar

det er mange måter å male de på, selv gjør jeg det ganske enkelt.

andre gjør det mer kompliset.

man må finne sin måte å gjøre det på. men ja, du kan male dem på samme måte som warhammer, selv om 15mm er en del mindre enn warhammer så det er vanskligere å lage like nøyaktige detaljer

Lenke til kommentar
Maler du de på samme måte som Warhammer? Altså sprayer først, maler første laget med en lys farge, maler hovedtrekken med en litt mørkere farge og til slutt maler detaljene?

Man sprayer så maler først med en mørk farge, så higlighter (uthever) man detaljene i lysere og lysere farger. ;)

Lenke til kommentar
Maler du de på samme måte som Warhammer? Altså sprayer først, maler første laget med en lys farge, maler hovedtrekken med en litt mørkere farge og til slutt maler detaljene?

Man sprayer så maler først med en mørk farge, så higlighter (uthever) man detaljene i lysere og lysere farger. ;)

Korrekt, begynner å bli noen år siden jeg gjorde det selv nå ;)

Lenke til kommentar

her er det et forum for wargaming.

her har de alt. fra klassisk periode, gjennom midelalderen, opplysings tia, napoleons krigene(som jeg holder på med) ACW, zulu, WW1, WW2, nam og moderne og alt mellom

http://theminiaturespage.com/boards/index.mv

er en kjempe ressus om man skal begynne med wargaming, hadde aldri orket å begynne med det om jeg ikke hadde det forumet og kunne spurt om ting der

er også en hau med forfatere av historiske bøker som henger der

Lenke til kommentar

ca. 120 ferdige med flag og offiserer og slikt pluss 4 kanoner.

har ca. 100 til som ikke har blitt noe enhet enda.

har ca. 50 linje infanteri som skal bli til 24th Warwickshire og 58th Rutlandshire men finner ikke de riktige flagene dems, så jeg må spore opp dem først.

venter på flere linje og highlander figurer som skal bli til 1st thrid guards og 2 og 3 KGL

første divison er den jeg bygger nå og vil ha 360 figurer og 3 kanoner.

planen er å ha før neste jul hele hæren ved salamanca med 2489 figurer fordelt på 9 vanlige divison og 1 kavaleri division

det blir ca. 29 brigader med 18 vanlige kanoner og 9 heste kanoner

Lenke til kommentar
ca. 120 ferdige med flag og offiserer og slikt pluss 4 kanoner.

har ca. 100 til som ikke har blitt noe enhet enda.

har ca. 50 linje infanteri som skal bli til 24th Warwickshire og 58th Rutlandshire men finner ikke de riktige flagene dems, så jeg må spore opp dem først.

venter på flere linje og highlander figurer som skal bli til 1st thrid guards og 2 og 3 KGL

første divison er den jeg bygger nå og vil ha 360 figurer og 3 kanoner.

planen er å ha før neste jul hele hæren ved salamanca med 2489 figurer fordelt på 9 vanlige divison og 1 kavaleri division

det blir ca. 29 brigader med 18 vanlige kanoner og 9 heste kanoner

Hva er en salamanca?

Lenke til kommentar

ny dag nye bilder

her ser dere enheter fra alle 3 brigadene i første division.

Coldsteam Guards er fra Fermors brigade

79th Highlander er fra Wheatley's Brigade

mens 1st & 2nd KGL er fra Lowe's brigade jeg trenger bare å lage 5th KGL så er Lowe's Brigade komplett

linje001ak0.jpg

linje005yq1.jpg

linje011jh5.jpg

linje012ab6.jpg

linje015uk7.jpg

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...