Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Hvor får man gode H11 pærer?

Anbefalte innlegg

Hei

Skal kjøpe meg 2stk av disse til uka, men fant ingen H11 pærer på nettbutikken deres.

Noen som vet hvor jeg får tak i ett par gode pærer? Skal brukes som fjernlys.

Når jeg først er i gang, noen som har erfaring med de lyktene der?

Tenkte jeg skulle kjøpe dem da de fjernlysene (Mitsubishi Spacewagon) jeg har nå suger balle, og fordi det er en del veier her som ikke er belyst.

-EvenruD

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Night Breaker er absolutt verdt det de koster, selv om H11-versjonen vel er enda dyrere enn H1/H3/H4. Ekstremt bra lys, og fargen kan jeg påstå er på linje med "Blue Vision"-pærer, i det hele tatt helt hvitt lys.

Og samtidig, bytt pærene som står i de originale lyktene til Night Breaker. Det er verdt pengene!

Endret av jonepet
Lenke til kommentar

Hvis du kjøper de lyktene, så ville jeg kjøpt en ny lykt hver gang pærene ryker. Da får du samtidig ny og blank reflektor igjen.

H10 og H11 pærer er jæv... dyre. Jeg bruker H10 pærer i tåkelysene mine, og da jeg spørte om pris på originalpæren, fikk jeg oppgitt kr. 420,- hos merkeverksted.

Lenke til kommentar

Noen forslag til et par ekstralykter som lyser bra da?

Hørte ellers at de jeg linket til skulle være helt OK, da jeg ikke gidder å kjøpe de dyreste HELLA lyktene eller liknende.

Nå er det ikke slik at jeg skal ligge i 150kmt på en mørk skogsvei heller, trenger bare litt mer lys enn det fjernlysene som er på bilen gir.

Lenke til kommentar

Det er vanskelig å avgjøre hvorvidt en lykt er "bra" for deg. Noen originallykter sprer mye, mens andre sprer lite. Du trenger stort sett det motsatte når du monterer ekstralys. En lykt som sprer mye (f.eks Hella Luminator) er greit om lyktene som står på sprer lite eller rett og slett lyser veldig dårlig. Har du lykter som sprer mye, så kan det være greiere å kjøpe en lykt som lyser lengre frem og sprer lite, f.eks Hella sin Comet-serie.

Prøv denne f.eks for å sammenligne forskjellige Hella-lykter: http://www.hella.com/produktion/HellaCOM/W...ight_tunnel.jsp

Lenke til kommentar

Mekonomen har tilbud på Bosch Rallye 225, som koster 649,- for stk.

De lyser meget bra.

Når du har kjøpt dem, så monterer du også et xenon kit i lampene, som du har kjøpt for 1500,-

Så da har du plutselig xenon "1000" metere. Som egentlig koster nærmere 5000,- per. sett.

Og vil du ta den enda lengere ut så kjøper du 50 watt xenon og setter inn i lyktene. Da snakker vi lys på høyt nivå!

Lenke til kommentar

Politiet er noe annet enn S. Vegvesen, men ja, korrekt, det skal endel til for å bli "tatt", men jeg synes det skal forventes at når man kommer med forslag en vet er ulovlig, så skal det også nevnes i posten at det er ulovlig.

Btw. Det er en grunn til at det er satt begrensninger på fjernlys:

- Det skal ikke være slik at andre kjører av veien fordi du glemmer å bytte til nærlys.

- Det skal være mulig å beregne avstand til kjøretøyet. Det er svært vanskelig å beregne avstand til et kjøretøy som kommer i mot med ekstremt kraftig lys (antall lux rett frem).

- Det skal være slik at begge ved møte kan slå av fjernlys ca. samtidig. De færreste, selv de med ekstrasuperulovligkraftig fjernlys som lyser 500m rett frem nekter ofte å slå av fjernlys før den som kommer imot med 20 år gamle H4-lykter som såvidt lykser 100 meter frem.

- Det skal ikke være slik at det kvarte sekundet fra man runder en sving til den som kommer imot får byttet til nærlys, så er man ingenting.

Siste punkt opplevde jeg ganske godt en gang jeg rundet en sving (venstresving). Det jeg da ser rett inn i er 4x Xenon fjernlys +2x Xenon nærlys +2x Xenon tåkelys. Kan ikke si at jeg så så veldig mye bare på det kvarte sekundet det tok før han fikk av det meste av lysene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...