JokerHaulan Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Hei jeg bare lurer på no jeg, jeg skiftet dekk på bilen min i dag og så merket jeg på det siste hjulpet at der jeg satt jekken så bøyde U profilen seg litt ut på den ene siden (hvis dere skjønner hva jeg mener). er det sånn at jeg ikke bør kjøre med den da? kontakte ett verksted? hva slags tanker har dere? Håper på svar.. Helst positive svar Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Skjønner ikke helt hva du mener? Mener du at kanalen har blitt deformert? Du satte vel jekken på det punktet som er merket av, som er forsterket for jekkbruk? Eller er det selve jekken som er ødelagt? Lenke til kommentar
JokerHaulan Skrevet 4. november 2007 Forfatter Del Skrevet 4. november 2007 (endret) ja kanalen er litt deformert, brukte vanlig jekk ikke den som følger med bilen Endret 4. november 2007 av GoLiUss Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Har da ingenting å si om denne er litt bøyd- så sant den ikke kommer borti noe annet som kan ha betydning. Lenke til kommentar
JokerHaulan Skrevet 4. november 2007 Forfatter Del Skrevet 4. november 2007 ok , var litt dum og skulle gjøre det litt fort skjønner du , hehe... det er bare den ene siden som er litt bøyd. hva heter den delen egentlig? Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 ok , var litt dum og skulle gjøre det litt fort skjønner du , hehe... det er bare den ene siden som er litt bøyd. hva heter den delen egentlig? Kanalen tror jeg det kalles. Lenke til kommentar
JokerHaulan Skrevet 4. november 2007 Forfatter Del Skrevet 4. november 2007 ok men da er det vell ikke noe å bry seg så mye om, men tenkte jeg skulle høre fordi materialet har jo blitt litt svekket når sånt skjer... Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 ok men da er det vell ikke noe å bry seg så mye om, men tenkte jeg skulle høre fordi materialet har jo blitt litt svekket når sånt skjer... Er nok ikke noe å tenke på det. Er jo kun en tynn stålplate med jekkfeste som ligger under der. Lenke til kommentar
JokerHaulan Skrevet 4. november 2007 Forfatter Del Skrevet 4. november 2007 vi snakker om det samme? den kanalen som går ned mot hjulet , sånn skrått ned fra hver sin side , til venstre og høyre hjul. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 vi snakker om det samme? den kanalen som går ned mot hjulet , sånn skrått ned fra hver sin side , til venstre og høyre hjul. Ta et bilde du? Her er jekk festene ringet rundt. Lenke til kommentar
JokerHaulan Skrevet 4. november 2007 Forfatter Del Skrevet 4. november 2007 tegnet det på bilde der.... bare tegningen er jo under bilen da skal den være--- hvis du skjønner det Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Skjønnte ikke bæret av den der nei- må beklage det altså. Er det bilen din forresten? Lenke til kommentar
JokerHaulan Skrevet 4. november 2007 Forfatter Del Skrevet 4. november 2007 prøvd å tegne det på nytt her ,,, og det er min bil ja,,, Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Der skjønnte jeg litt mere. DU har løftet på noe avstvning eller et eller annet til hjulet med andre ord. Forran eller bak? Forhjulstrekk eller bakhjulstrekk? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Har du jekket på kanalen eller noe som er under bilen? Skade på kanalen gjør ingenting (ruster kanskje etterhvert), men dersom du har skadet noe i opphenget, bør det sees på. Lenke til kommentar
JokerHaulan Skrevet 4. november 2007 Forfatter Del Skrevet 4. november 2007 (endret) ja avstivnings kanalen er vell som er litt bøyd, så kanalen er litt bøyd men ser ikke ut som det er noe annet som har skjedd. jekken må ha sklidd litt siden er bøy ganske lagdt oppe på den... det skjedde høyre bak og det er forhjulstrekk Endret 4. november 2007 av GoLiUss Lenke til kommentar
JokerHaulan Skrevet 4. november 2007 Forfatter Del Skrevet 4. november 2007 gikk ut og tok bilde av begge sidene bak, den som er ok og den siden det er litt bøy på jeg. den til venstre er bøyd som dere ser Lenke til kommentar
JokerHaulan Skrevet 4. november 2007 Forfatter Del Skrevet 4. november 2007 er det noe å bry seg om? Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Du har bøyd en del av bærarmen bak, den der er det ikke noe særlig å løfte punktvis på. Det ser ikke direkte farlig ut, men den er bøyd, og kan dermed lettere få skader i dumper osv. du kan også ha endre hjulvinkelen så den heller innover i bunn. Uansett, bruker man original jekk( som regel en skrujekk), eller en sånn hydraulisk med jackpad på, og de bør brukes ved jekkemerke. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Denne ville jeg ha byttet, siden skaden, som nevnt over, kan påvirke hjulvinkelen. Du vil sikkert også få pålegg om å bytte den ved neste PPK. Dette var et særdeles uheldig sted å sette jekken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå