Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Dekkskift Vectra B

Anbefalte innlegg

Hei jeg bare lurer på no jeg,

jeg skiftet dekk på bilen min i dag og så merket jeg på det siste hjulpet at der jeg satt jekken så bøyde U profilen seg litt ut på den ene siden (hvis dere skjønner hva jeg mener).

er det sånn at jeg ikke bør kjøre med den da? kontakte ett verksted?

hva slags tanker har dere?

Håper på svar.. Helst positive svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Skjønner ikke helt hva du mener? Mener du at kanalen har blitt deformert? Du satte vel jekken på det punktet som er merket av, som er forsterket for jekkbruk? Eller er det selve jekken som er ødelagt?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Har du jekket på kanalen eller noe som er under bilen? Skade på kanalen gjør ingenting (ruster kanskje etterhvert), men dersom du har skadet noe i opphenget, bør det sees på.

Lenke til kommentar

ja avstivnings kanalen er vell som er litt bøyd, så kanalen er litt bøyd men ser ikke ut som det er noe annet som har skjedd. jekken må ha sklidd litt siden er bøy ganske lagdt oppe på den...

det skjedde høyre bak og det er forhjulstrekk

Endret av GoLiUss
Lenke til kommentar

Du har bøyd en del av bærarmen bak, den der er det ikke noe særlig å løfte punktvis på. Det ser ikke direkte farlig ut, men den er bøyd, og kan dermed lettere få skader i dumper osv. du kan også ha endre hjulvinkelen så den heller innover i bunn.

Uansett, bruker man original jekk( som regel en skrujekk), eller en sånn hydraulisk med jackpad på, og de bør brukes ved jekkemerke.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Denne ville jeg ha byttet, siden skaden, som nevnt over, kan påvirke hjulvinkelen. Du vil sikkert også få pålegg om å bytte den ved neste PPK. Dette var et særdeles uheldig sted å sette jekken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...