MrVilla Skrevet 2. februar 2003 Del Skrevet 2. februar 2003 Jeg har fått aksept fra dama til å kjøpe meg noe nytt utstyr her Har lenge sittet og drømt om å oppgradere, og nå når jeg plutselig har muligheten så vet jeg ikke hva jeg skal velge :-? Jeg har følgende spec nå: AMD AThlon 900Mhz Chaintech hk (møkkakort)!!!!!! (min erfaring) MSI GeForce4 Ti 4200 256 MB SDram Seagate IV 80 GB Seagate 20 GB Plextor 24x12x40 Teac 48x +++ Noen som kan anbefale meg ett godt HK og noen rambrikker? Vil helst holde meg under 2000. Dette kan sikkert justeres litt. HK'et må støtte min eksisterende CPU da jeg ikke har mulighet til å kjøpe ny ennå.....tar litt etter litt Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 2. februar 2003 Del Skrevet 2. februar 2003 kjøp et Nforce 2 kort. f.eks http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...10&GrpID=5&s=pl koster litt mye men verdt det og ei 256MB PC3200 brikke (eller 512mb viss du har råd). Jeg fikk en 1000-2000 poeng mer i 3dmark 2001se standard settings med det kortet (ca 10600 poeng nå). Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 2. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2003 Helt tilfeldig så hadde jeg faktisk vurdert dette Virker som dette er ett kort som leverer det det lover! jekt å ha ett kort som jeg kan bruke videre....blir sikkert minst 2 år til neste oppgradering Lenke til kommentar
b-real Skrevet 2. februar 2003 Del Skrevet 2. februar 2003 [*]Mobo: EPoX EP-8RDA+ 1039.00 ,- [*]RAM: Original 512Mb DDR PC2700/DDR333 Ville nokk ha gått for Epox kortet og Twinmos ram'en jeg. Det er synd at databutikken.com skal ha så dårlig utvalg på ram egentlig. Enten så er det Corsair som er svindyrt ellers så er det det kingston som har tatt inn HyperX. Ellers så blir det no-name ram : Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 3. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2003 Synes det Epox kortet virket vedlig greit og ikke minst billig. Kunne godt tenkt meg dette og 256Mb DDR Ram 2700. Men synes ramen på databutikken var altfor dyr! Noen som vet hvor jeg kan få kjøpt dette HK'et og f.eks billig Apacer DDRram som nevnt ovenfor? Takker for forslag! Lenke til kommentar
Tomzern Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 Hvis du kjøper samme hovedkort og ram som jeg har, så blir du nok fornøyd...husker ikke prisen helt, men det holder seg under 2000 spenn... Se signaturen min.... Mvh Tomzern Lenke til kommentar
akzj0n Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 Ville tatt epox kortet som B|Real foreslo, det er rått Som sagt blir da ram valget litt vanskeligere, siden databutikken.com ikke har det største utvalget der. Kanskje du bare kan kjøpe en 256 brikke, av merke corsair, for å så spe på senere når du har penger. Epox kort og corsair xms brikker er en farlig kombinasjon 8) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå