TiduZ Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Siden dette er og blir et nerdeforum, får jeg vel også starte en tråd om filmer som har en eller annen form for data og / eller IT som hoved - bitema. Her kan dere poste deres favorittfilmer med dette temaet, slik at tips til gode filmer kan overbringes til andre. Jeg begynner med mine favoritter : Swordfish Med: John Travolta, Hugh Jackman og Halle Berry. Linker: Wikipedia imdb min mening: En flott og god film med hacking som tema. Hackers 2: Takedown Med: Skeet Ulrich, Russell Wong og Donal Logue. Linker : imdb min mening: Ikke den beste filmen jeg har sett, men den forteller på en grei måte historien om verdens mest kjente hacker, Kevin Mitnick. Antitrust Med: Ryan Phillippe, Rachael Leigh Cook, Claire Forlani og Tim Robbins. Linker: Wikipedia imdb min mening: En av de beste datarelaterte filmene jeg har sett. Omhandler en verden hvor ett stort selskap har enevelde, og de små open source firmaene blir kjøpt opp. Die Hard 4.0 Med: Bruce Willis, Timothy Olyphant og Justin Long. Linker: Wikipedia imdb min mening: Kanskje den beste datarelaterte filmen? Blander herlig action som vi kjenner fra Die Hard serien med nerdestoff av øverste klasse. Anbefales på det sterkeste! Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 (endret) WarGames (1983) Med: Matthew Broderick, Dabney Coleman, John Wood På jakt etter et ikke-lansert spill hacker en tenåring seg tilfeldigvis inn i det amerikanske forsvarets mainframe og starter en simulering av tredje verdenskrig. Problemet er bare at datamaskina ikke ser forskjell på simuleringen og virkeligheten IMDB Min Mening: En klassiker alle burde få med seg Endret 4. november 2007 av L4r5 Lenke til kommentar
TiduZ Skrevet 4. november 2007 Forfatter Del Skrevet 4. november 2007 WarGames (1983) På jakt etter et ikke-lansert spill hacker en tenåring seg tilfeldigvis inn i det amerikanske forsvarets mainframe og starter en simulering av tredje verdenskrig. Problemet er bare at datamaskina ikke ser forskjell på simuleringen og virkeligheten IMDB En klassiker alle burde få med seg Enig der, en fantastisk film! fem nerdetomler opp! Lenke til kommentar
Haarvekst Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 WarGames (1983) På jakt etter et ikke-lansert spill hacker en tenåring seg tilfeldigvis inn i det amerikanske forsvarets mainframe og starter en simulering av tredje verdenskrig. Problemet er bare at datamaskina ikke ser forskjell på simuleringen og virkeligheten IMDB En klassiker alle burde få med seg Enig der, en fantastisk film! fem nerdetomler opp! Jeg husker den filmen. Den må bare finnes på den lokale videosjappa. Hvis ikke så må ulovelige midler inn i bildet :/ uansett, takk for tipset Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Hackers 2: TakedownMed: Skeet Ulrich, Russell Wong og Donal Logue. Linker : imdb min mening: Ikke den beste filmen jeg har sett, men den forteller på en grei måte historien om verdens mest kjente hacker, Kevin Mitnick. Alt der minner meg om en film.. men navnet derimot.. det vet jeg ikke finnes.. hmm rart Kunne sverge at det var en film som hette "Takedown" med alle de skuespillerene og det plottet og den IMDB sida.. men du sier den heter Hackers2.. en film som aldri ble laget forresten.. Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Also Known As: Hackers 2: Takedown (USA) (informal title) Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Kan ingen her engelsk eller? venligst gi meg definisjonen på "informal" Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Jeg skulle bare påpeke at det var en oppført tittel, og at det kunne være en av grunnene til at han refererte til den som Hackers 2: The Takedown. Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Men det er fortsatt ingen offsisiell tittel.... er liten vits å kalle en film noe den ikke heter fra nå av skal jeg kalle Transformer.. Gobots! DOTTEN! likte du Gobots? Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Voldsomt så sinna vi var i dag da Han var ikke helt bak mål, siden tittelen er oppført på IMDB. Å kalle Transformers for Gobots blir jo helt malplassert, hadde du kalt den Prime Detective, hadde du vært delvis på rett spor. Lenke til kommentar
Mester_B Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Tron, regissert av Steven Lisberger. Supernerdete kult-klassiker. Hovedpersonen blir sendt inn i en superdatamaskin, og må slåss mot dens innbyggere og forhindre den i å ta over verden. Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Pirates of Silicon Valley (1999) Ikke veldig bra men intr. Handler om starten til Microsoft og Apple i spillefilmformat Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Tron, regissert av Steven Lisberger. Supernerdete kult-klassiker. Hovedpersonen blir sendt inn i en superdatamaskin, og må slåss mot dens innbyggere og forhindre den i å ta over verden. Tron2 er på vei vetu.. Ikke grønt lys enda.. men de jobber med det Lenke til kommentar
pi. Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 The Net (1995) Denne er ikke SÅ god, og hele filmen handler ikke så voldsomt mye om data, men jeg tenkte det kunne være verdt å nevne. Sandra Bullock er med. Hun spiller en dame som blir fratatt identiteten sin. Lenke til kommentar
TiduZ Skrevet 6. november 2007 Forfatter Del Skrevet 6. november 2007 Pirates of Silicon Valley (1999) Ikke veldig bra men intr. Handler om starten til Microsoft og Apple i spillefilmformat Den glemte jeg å nevne, en ufattelig bra film! OG btw: hva takedown andgår, så kaller alle i mitt nerdemiljø den for hackers 2, og det samme sier imdb, så ser ikke problemet. Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 OG btw: hva takedown andgår, så kaller alle i mitt nerdemiljø den for hackers 2, og det samme sier imdb, så ser ikke problemet. Du og dine nerder gir jeg faen i.. men IMDB kaller den IKKE det.. de siterer bare en UFORMELL tittel.. du kaller den ikke "Takedown: The Pursuit and Capture of Kevin Mitnick, America's Most Wanted Computer Outlaw" selv om IMDB sier det.. å omdøpe en film slik som du har gjort er bare idioti når man skal anbefale den til folk.. de vil ALDRI finne "Hackers2" i butikkene eller på nett ettersom DEN IKKE FINNES! Kan vel liksegodt kaller AntiTrust for "Hackers 3" ettersom det sikkert er noen der ute som kaller den det.. Tipås for fremtiden.. skal du anbefale en film til noen.. Bruk det virklige navnet så folk kan finne den.. Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Known also as "Hackers 2" amongst peer to peer users. Wikipedia Uten at jeg har noe forhold til filmens tittel, føler jeg at personangrep er unødvendig. Det er tydelig at denne filmen er kjent som Hackers 2, kanskje derfor han refererer til den med den tittelen. Men er også enig med deg Kebab Gud, lettere hvis folk bruker de helt korrekte titlene. Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 personangrep ? hvor? Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Beklager, leste feil. Blanda 2 setninger sammen. You have my apologies, Kebab GUD. Lenke til kommentar
technofranki Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Sneakers (1992) Med bla.: Robert Redford, Sidney Poitier, Dan Aykroyd Link: IMDB Jeg liker denne filmen veldig godt, har alltid gjort det. D.A.R.Y.L. (1985) IMDB Matrix (1999) IMDB Revolusjonerende god film da den kom i -99. Knakende god film og DVD utgivelsen satte en standard for hvodan de skulle se ut. Dette var min aller første DVD. Jeg liker også WarGames, veldig god film. Var også poitivt overrasket over Takedown (Hackers 2 eller hva dere nå vil kalle den). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå