Rescue me Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Hvor kan jeg få tak i aktivt kull? Skal ikke bestille det over nett. Lenke til kommentar
Q-tip Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Hvor kan jeg få tak i aktivt kull? Skal ikke bestille det over nett. Hvis du ikke skal ha så store mengder, så har de på apoteket. Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 4. november 2007 Forfatter Del Skrevet 4. november 2007 Hvor kan jeg få tak i aktivt kull? Skal ikke bestille det over nett. Hvis du ikke skal ha så store mengder, så har de på apoteket. Jeg trenger flere liter, så ja trenger store mender. Bør ikke være så altfor dyrt. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 kullfiltere inneholder vel aktivt kull, men de koster vel litt Lenke til kommentar
RIP Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 hva skal du bruke det til? de selger det vel i brygge avdelinga på europris og andre steder de selger brygge utstyr Lenke til kommentar
Codename_Paragon Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Storkiosker i Østerdalen har det som hyllevare. Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 4. november 2007 Forfatter Del Skrevet 4. november 2007 Tusen takk for svar . hva skal du bruke det til? Det er ikke så viktig. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Storkiosker i Østerdalen har det som hyllevare. Hva annet kan man forvente i tjukkeste hk-land? Lenke til kommentar
Codename_Paragon Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Heh heh. Jeg må innrømme at da jeg første gang så posen tok det meg lang tid å finne ut hva det var for noe. Så kom jeg på hvor jeg var. I samme hyllen var det ellers fullt av essenser. Lenke til kommentar
plumbum_pb_bly Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Når jeg fyrer i ovnen kommer det masser av kull! (Men det er kanskje passivt?) Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 5. november 2007 Forfatter Del Skrevet 5. november 2007 (endret) Når jeg fyrer i ovnen kommer det masser av kull! (Men det er kanskje passivt?) Aktivt kull fremstilles ved å male bitumen kull eller skall fra kokosnøtt. Pulveret hetes opp til 540 C uten oksygen for å fjerne urenheter og utsettes siden for min 870 C superhet damp for å gjøre det aktivt. Denne aktiveringsprosessen lager et nettverk av sprekker/porer i kullmolekylet og øker derfor molekylets overflate. Det store overflatearealet er årsaken til at karbonmolekylet kan adsorbere store mengder forskjellige organiske molekyler. Aktivt kull virker på to måter. Gjennom adsorbasjon fordi det fjerner oppløste organiske forurensninger ved å binde disse til overflaten. Adsorbasjon skjer i porene ved at krefter trekker til seg og binder organiske forurensninger som en magnet. Kilde Er nok ikke det samme . Fikk kjøpt aktivt kull i dag. Kjøpte 4l på Europris for en hundrings, helt grei pris synes jeg. Endret 5. november 2007 av oblivion_-__ Lenke til kommentar
raid2 Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Vindunk, aktivt kull... hva er det neste du skal ha? Dyppvarmer? Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Jeg har faktisk sett aktiv-kull i butikker. Husker ikke hvilken "type" butikk det var, men det var på Andøya. Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 7. november 2007 Forfatter Del Skrevet 7. november 2007 Vindunk, aktivt kull... hva er det neste du skal ha? Dyppvarmer? Hvordan viste du det? Lenke til kommentar
covah Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 Bare pass på å ikke blåse hele huset til himmels da... Lenke til kommentar
raid2 Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 Vindunk, aktivt kull... hva er det neste du skal ha? Dyppvarmer? Hvordan viste du det? Kanskje fordi jeg hadde den samme innkjøpslista da jeg var 14 Lenke til kommentar
dymoletratag Skrevet 2. mai 2010 Del Skrevet 2. mai 2010 (endret) Oj faen, så ikke at det var en gammel tråd.. Beklager! Endret 2. mai 2010 av Cunt Lenke til kommentar
Shadowxx Skrevet 16. februar 2015 Del Skrevet 16. februar 2015 er det noen plasser i østfold man før det kjøpt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå