Magnusha Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Hei! Har et problem med mitt Nikon D50 kamera. Jeg hadde det i USB porten for å dra over noen bilder. Samtidig som jeg hadde den i USB porten plugget jeg inn mitt kompaktkamera Nikon Coolpix 3700. Da fikk jeg en feilmeldig i Windows og D50 ville ikke fungere lengre. Nå får jeg ikke brukt D50 kamerat mitt. Står ingenting om hvor mange bilder som er igjen og får ikke gått inn i menyen på det. Hva har skjedd? Alt av søkerer og AF motorer fungerer, men kamerat vil ikke reagere når jeg plugger inn minnekort, eller usbkabel. Det vil ikke ta bilder. Takker for svar! Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Ta ut batteriet og sett det inn igjen. Prøv å plugg i USB kabelen en gang til, og dra den ut igjen... Lenke til kommentar
Magnusha Skrevet 4. november 2007 Forfatter Del Skrevet 4. november 2007 Fungerer ikke Får ikke noe kontakt med kameraet.. Ikke noe vises der det skal stå antall bilder. Vanligvis når det ikke er noe minnekort i pleier det å stå: --E--, men nå står det ingenting i det feltet lengre... Også batteriet mitt blinker når jeg skrur den på... Hva har skjedd? Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Høres virkelig ut som en software feil... Hvor har du kjøpt det? Du har reklamasjonsrett på kameraet ditt. Jeg ville sendt det inn for reparasjon. Enten der du kjøpte det, eller direkte til Nikon. Skriv en kort forklaring om feilen, kopi av kvittering og send inn. http://www.nikon.no/home/no_NO/local_conte...road/211/1.html Lenke til kommentar
Magnusha Skrevet 4. november 2007 Forfatter Del Skrevet 4. november 2007 (endret) Jeg kjøpte det brukt, men har alt av kviteringer og servicekviteringer her. Bare så merkelig at det skal klikke helt uten videre. Men den linken du ga meg; er det slik at jeg bare skal sende en mail til en av de stedene og sende ved kviteringen? Er jeg forresten NPS medlem? Aner ingenting om dette. Hadde vært greit med en forklaring på hva jeg gjør Det som er det værste er at jeg trenger det kameraet til Onsdag, da jeg skal fotografere noe i forbindelse med skolen... Endret 4. november 2007 av Magnusha Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Du sender det inn til et autorisert serviceverksted med kopi av kvitteringen og en forklaring på problemet. Tror ikke du er NPS medlem. Har ingen andre forslag til løsning på problemet. Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Hvis du er medlem av NPS så vet du om det. Det kan også være lurt å registrere kameraet på websidene til Nikon, da kan du også spørre dem om slike ting. Finn fram brukermanualen og finn ut hvorden du tilbakestiller kameraet (reset). Lad batteriet i samme slengen og ta ut minnekortet/bruk et annet kort. Hvis ingenting av det hjelper så er det stor sjanse for at kameraet må til reparasjon. Lenke til kommentar
Magnusha Skrevet 4. november 2007 Forfatter Del Skrevet 4. november 2007 Prøvd dette også! Ingenting som fungerer Men hvordan finner jeg ut hvilke steder som er autoriserte Nikon verksteder? Har jeg noe krav på lånekamera? Jeg skulle jo egentlig brukt det på Onsdag som kommer da! Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Interfoto AS O.H.Bangsvei 51 PB.105 1322 Høvik Norway www.interfoto.no Tlf +47 97 01 55 00 Faks + 47 67 11 04 55 E-post: [email protected] Opening hours: 0800-1600 mand-fred Camera & Videoteknikk as Liaveien 1 N-5132 Nyborg Norway www.camera.no Tlf: +47 55 39 38 80 Fax : +47 55 19 52 01 email: [email protected] Monday -Friday 08:00- 17:00 Du har ikke krav på noe lånekamera, men det jo lov å spørre. Lenke til kommentar
Magnusha Skrevet 4. november 2007 Forfatter Del Skrevet 4. november 2007 Er dette de to eneste autoriserte butikkene? Lenke til kommentar
Anew Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Er dette de to eneste autoriserte butikkene? De to eneste autoriserte verkstedene ja. Lenke til kommentar
Magnusha Skrevet 4. november 2007 Forfatter Del Skrevet 4. november 2007 Hehe.. Mente verkstedene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå