hernil Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 hei, vet ikke om dette er riktig postet, men mod får flytte hvis det er feil. skulle gjerne hatt et favicon til en nettside jeg lager. er det noen som vet hvordan jeg går frem? jeg har adobe cs3 web premium til rådighet (deriblant photoshop). har lest meg til at det skal være 16x16 pixels, 16 farger og lagret som .ico fil. (vet hvordan jeg implementerer det i siden min, men vet ikke hvordan jeg lager det) takker for tips! Lenke til kommentar
Kiman™ Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Last ned Photoshop ICO pluginen fra denne nettsiden: Telegraphics - PS ICO plugin Deretter er det bare å designe et kult favicon, enten basert på initialene dine, logoen på nettsiden din, eller bare tilfeldig grafikk som ser kult ut. For øvrig er det også mulig å animere favicons(fungerer kun i Firefox), uten at jeg hverken anbefaler eller kan forklare nøyaktig hvordan det gjøres. Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 (endret) Jeg pleier simepthen å bare laste ned et ikon jeg, for så å åpne det i Photoshop og endre det. Hvis du trenger et slikt så kan jeg legge med Joomla ikonet. Edit: Prøv FavIcon.cc. Endret 5. november 2007 av steffenz Lenke til kommentar
Huginn Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 Er det ikke bare å lage et bilde i 16x16 i Photoshop og lagre det som favicon.ico? Det var det jeg gjorde, funka fint. Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 Det skal fungere det også, det har jeg gjort tidligere. Lenke til kommentar
hernil Skrevet 7. november 2007 Forfatter Del Skrevet 7. november 2007 takker for svar, skal sjekke det ut til helga. den "guiden" jeg leste sa at det ikke funka å bare lagre som .ico så det var derfor jeg lurte. skal som sagt se på det til helga, så vi får se hvordan det går da. Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 Ble litt nyskjerrig, så jeg laga et nettopp nå. Lagte et 16x16 bilde i Photoshop og eksporterte det til PNG transperant. Endret derretter bare filetternavn til .ico. Fungerer helt topp Lenke til kommentar
hernil Skrevet 7. november 2007 Forfatter Del Skrevet 7. november 2007 ok, fint hvis det er så enkelt da! Lenke til kommentar
Hamre Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Hallo! Jeg har gjort som dere har skrevet, men det fungerer ikke? Virker som filen må lagres i .ico, og dette har ikke PS støtte for. .gif er det som likner mest på .ico, men det fungerte ikke. Hvordan har dere gjort det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå