_Daniel_ Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 (endret) Hei Har en BMW 316i (gått underkant av 250.000km) 1989 modell som jeg ønsker å få mer futt i. Har sett litt etter motorer som 318i 320i og 325i men er blitt anbefalt om hvis jeg skal bytte motor, burde jeg hive i en 325i. Har lett litt etter motorer, og funnet noen men de er ganske så dyre noen av dem.. Hørte også det at om jeg skal oppgradere til større motor, må jeg også oppgradere: Bremser, bremsekraftforsterker og understell samt. travers. Dette høres ut som en dyr "operasjon" så er kanskje bedre å prøve å presse ut noen ekstra HK av motoren jeg har nå til den tar kvelden kanskje? Jeg vet veldig lite av hva som burde gjøres, så håper på positive og gode svar her på forumet.. =) Er det noe mer info dere trenger å vite, så bare spør..! Daniel. EDIT: Penger jeg har til dette "store" prosjektet er ca 10.000;- Endret 4. november 2007 av _Daniel_ Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Du kan jo hente litt effekt ut av bilen ved hjelp av effektanlegg, luftfilter og sånn, men det vil koste deg mer enn det smaker. Lenke til kommentar
spioner Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 har funnet 2 stk 328 motorer http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1655893 http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1681359 veit at de er plukket i biter men fant ikke noe annet under 10 tusen nå annen enn de... Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Hva med girkasse, etc? Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 (endret) Skal du bygge større motor i 1,6'n din er det nok lurt å kjøpe seg en komplett delebil. Da kan du flytte over bremser, understell, generelt alt som behøves for å få dette godkjent. Hvis du vil godkjenne det da såklart... Er for din egen sikkerhet at bremsene etc. skal være dimensjonert for bruken. Dette kunne kanskje være en brukbar delebil? Husk at det også er lurt å ha dialog med Biltilsynet osv. om du skal bygge om en bil. Da er det mye lettere å få til! Mye rart har blitt bygget med BT på riktig side. Endret 4. november 2007 av Fisk1 Lenke til kommentar
eab Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Dårli utgangspunkt. 1,6 er 4'er og 2,0-> er 6'ere. For å få det godkjent må du stort sett flytte over alt av understellsdeler, bremser osv fra samme modell som du tar motor fra. i alle fall alt som er forskjellig på de spesifikke modellene. Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Dårli utgangspunkt. 1,6 er 4'er og 2,0-> er 6'ere. For å få det godkjent må du stort sett flytte over alt av understellsdeler, bremser osv fra samme modell som du tar motor fra. i alle fall alt som er forskjellig på de spesifikke modellene. Enig med første der, kan bli vanskelig å få en rekkesekser ned i motorrommet der. Men, om du så får tak i alle delene må du også få tak i papirer fra forhandler eller lignende som kan vise BT at delene du skal bruke er godkjent til sitt formål. Lenke til kommentar
_Daniel_ Skrevet 5. november 2007 Forfatter Del Skrevet 5. november 2007 Hm.. det med motorbytte blir vel ganske dyrt og mye mer jobb enn å bare hive på et effektanlegg, luftfilter osv... Men turbo da? anbefaler noen av dere det?? Lenke til kommentar
eab Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Du har fortsatt ikke verdens beste utganspunkt for å få mer effekt. Et effektanlegg gir ikke merkbart mer effekt, bare alt for mye lyd, hvis du er skikkelig uheldig. Hvis du har tilgang på fres, sveisapparat, svartstål og rør så er det jo bare å lage seg en eksosmanifold med rett flens mot turbo, downpipe og resten av rørene under bilen. Da gjelder det bare å finne på en lur måte å få nok bensin og rett tenning. Men da er det nok bedre å få tak i en større motor, 2,5liter f.eks. Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Jeg lurer på hvor mange slike "planer" som dette blir faktisk realisert? Ikke mange i prosent i hvert fall. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Dårli utgangspunkt. 1,6 er 4'er og 2,0-> er 6'ere. For å få det godkjent må du stort sett flytte over alt av understellsdeler, bremser osv fra samme modell som du tar motor fra. i alle fall alt som er forskjellig på de spesifikke modellene. Enig med første der, kan bli vanskelig å få en rekkesekser ned i motorrommet der. Men, om du så får tak i alle delene må du også få tak i papirer fra forhandler eller lignende som kan vise BT at delene du skal bruke er godkjent til sitt formål. Hvorfor skulle det bli vanskelig å få en rekkesekser nedi der?? karosseriet er jo det samme som en med rekkesekser... passer rett nedi der den Lenke til kommentar
MaSo Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 http://www.bruktbildeler.com/ Der finner du mange hele biler til ikke så alt for høy pris, fra 316 og opp til minst 325i Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå