kbakk1 Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Hei! Jeg har et problem med min P990i, som jeg håper det er noen "der ute" som kan hjelpe meg med. Når jeg skal sende et bilde med mms som jeg har tatt med kameraet får jeg feilmelding: "Meldingen kan være for stor for mottakerne." Tidligere Sony Ericsson telefoner jeg har hatt har automatisk tilpasset bilde til MMS. Men min P990i gjør ikke det. Håper noen har erfaring med dette. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Hei!Jeg har et problem med min P990i, som jeg håper det er noen "der ute" som kan hjelpe meg med. Når jeg skal sende et bilde med mms som jeg har tatt med kameraet får jeg feilmelding: "Meldingen kan være for stor for mottakerne." Tidligere Sony Ericsson telefoner jeg har hatt har automatisk tilpasset bilde til MMS. Men min P990i gjør ikke det. Håper noen har erfaring med dette. Telefonen prøver å fortelle deg at størrelsen på meldingen er så stor at enkelte telefoner ikke kan ta den i mot. Noen telefoner/operatører har en limit på hvor store meldinger de kan ta imot. Altså: du får sendt meldingen, men den kan være for stor for mottakeren. Lenke til kommentar
Dr.Me Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 Hei!Jeg har et problem med min P990i, som jeg håper det er noen "der ute" som kan hjelpe meg med. Når jeg skal sende et bilde med mms som jeg har tatt med kameraet får jeg feilmelding: "Meldingen kan være for stor for mottakerne." Tidligere Sony Ericsson telefoner jeg har hatt har automatisk tilpasset bilde til MMS. Men min P990i gjør ikke det. Håper noen har erfaring med dette. Telefonen prøver å fortelle deg at størrelsen på meldingen er så stor at enkelte telefoner ikke kan ta den i mot. Noen telefoner/operatører har en limit på hvor store meldinger de kan ta imot. Altså: du får sendt meldingen, men den kan være for stor for mottakeren. Har det samme problemet med min telefon, utrolig irriterende. Vis man bare trykker ja/send på alt som dukker opp så sender ikke telefonen mmsen med mindre man har full 3g dekning, selv da er det skjeldent den sender. Utrolig irriterende. På P1i og de fleste andre SE så komprimerer telefonen bildene automatisk, denne funksjonen ser ut til å være glemt på P990, eneste jeg liker på denne telefonen er tastaturet og noen av funksjonene. Men funksjonene får jeg på en hvilken som helst annen smart-telefon. Kameraet er jo mildt sagt elendig, har ikke opplevd maken til dårlig kvalitet siden 7610 som jeg hadde for en del år siden. P990 er egentlig skuffende dårlig, vil ikke anbefale den til noen med mindre man avhenger av qwerty tastatur. Vil ikke anbefale SE i det hele tatt, er grundig lei disse telefonene. Heldigvis er P990 på vei ut for min del På nokia så sendes bildet uansett, om telefonen komprimerer bildene eller ei vet jeg ikke, men de blir sendt. Jeg får med litt flaks sendt en mms på ca 200kb men kompisen min som har N95 kan sende helt opp mot 750kb uten problemer. Eneste måten man kan være sikker på at bildet blir sendt er vis man trykker på bildet (i meldingsmodus) og velger rediger bildet, da kan man "klippe" bort kantente slik at man bare sender akkurat den "delen" man vil, det er også en teit funksjon. Ta f.eks at jeg vil sende ett bildet av en bil, da må jeg gå litt i fra for å ta bildet, også klippe bort kantene for at meldingen skal komme under den magiske 200kb grensen og da - med litt flaks - så får jeg sendt MMSen. Selvfølgelig kun vis jeg har 3G dekning. Lenke til kommentar
kbakk1 Skrevet 14. november 2007 Forfatter Del Skrevet 14. november 2007 Jeg har vært i kontakt med Sony Ericsson. De skriver: "For å kunne sende bilde må du ta dette med VGA som biled størrelse"- Utrolig irriterende! Alle andre SE-telefoner jeg har hatt (og det er en del) har automatisk endra størrelsen på bildet slik at det kan sendes som mms. Men altså ikke P990i. Det er også viktig at mms-kontoen ikke legges i en gruppe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå