Gå til innhold

Feil i install av Vista: Får ikke tilgang til harddisker

Anbefalte innlegg

Jeg har en beta av "Windows 2008 Server" på maskinen, og dette ville jeg legge en lang faen i og instalere "Windows Vista Ultimate".

Når jeg starter med CDen booter den på CDen og jeg kommer meg inn i instalasjonen til Visa, men når jeg kommer til partisjonering av diskene får jeg feilmeldingen:

"To install the device driver needed to access your hard drive, insert the installation media containing the driver files, and then click OK"

Dette høres jo enkelt å greit ut, men jeg har ingen slik disk. Er dette en sikkerhetsfunksjon i Windows Server 2008? I så fall hvordan får jeg den til å lage en slik disc?

Takk for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv å velge "reparer" trykk 'neste' og tekstverktøyet eller kommandolinjen eller hva det kalles.

I kommandolinjen skriver du:

"diskpart" (trykk enter etter du har skrevet det og "quotes" skal ikke være med)

"list disk"

"select disk 0"

"clean"

Nå skal disken være helt ren. Det reddet meg en gang windows ikke fannt mine disker heller.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Prøv å velge "reparer" trykk 'neste' og tekstverktøyet eller kommandolinjen eller hva det kalles.

I kommandolinjen skriver du:

"diskpart" (trykk enter etter du har skrevet det og "quotes" skal ikke være med)

"list disk"

"select disk 0"

"clean"

Nå skal disken være helt ren. Det reddet meg en gang windows ikke fannt mine disker heller.

Takk, men kjørte bare en bootup disk som tok heile dritten, men er dette en sikkerhetsfunksjon i Windows Server 2008?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...