L4r5 Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Noen som har noen serie de kan anbefale meg? Har sett og likte: Babylon5 Farscape Stargate SG1 Stargate atlantis Battlestar Galactica Firefly Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 prøv Deep Space Nine lett å like serie, 7 sesonger så du får mange episoder, minner en del om B5, den del store rom slag Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 The Twilight Zone (59-64) er obligatorisk. En drøss av serier listes opp her Må si jeg liker Star Trek (Original Series), men du har vel sett Futurama L4r5? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 4. november 2007 Forfatter Del Skrevet 4. november 2007 (endret) Takk takk. Ja jeg har sett Futurama. Tenkte mest på "vanlig" serie og ikke tegnefilm. Endret 4. november 2007 av L4r5 Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 The Twilight Zone (59-64) er obligatorisk. En drøss av serier listes opp her Må si jeg liker Star Trek (Original Series), men du har vel sett Futurama L4r5? "The Outer Limits" - 1963-1965 http://www.imdb.com/title/tt0056777/ Kom over denne på IMBD. Er det noe lignendes The Twilight Zone? Den har ihvertfall en rating på 8.6 (IMDB) men dog bare 343 stemmer Lenke til kommentar
Cryflopp Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 the 4400 er en av de beste sci-fi seriene som går syntes nå jeg , så den vil jeg anbefale deg å se Lenke til kommentar
Plomma2 Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 the 4400 er en av de beste sci-fi seriene som går syntes nå jeg , så den vil jeg anbefale deg å se Vel.. Hva med litt humor blandet med sci-fi? Jeg tenker Red Dwarf. Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 prøv Deep Space Nine lett å like serie, 7 sesonger så du får mange episoder, minner en del om B5, den del store rom slag Håper du ikke sammenligner ds9 og b5 på noe annet grunnlag enn at begge handler om en romstasjon langt vekke. ds9 er som sci-fi verdens svar på siesta. Den er dørgende kjedelig og alt går såååååååååå sakte. Greit nok at de har flere romslag enn i de andre startrek. Men vi må da også huske at i de andre startrek så er det 80-år gamle pasifister som står bak slagene. Noe som så absolutt ikke er tilfellet med B5. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 DS9 er på mange måter bedre enn B5. begge seriene har sine gode og sine dårlige sider. liker kanskje B5 litt bedre enn DS9, men er ikke mye forskjell. Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Klart at om man liker mye dialog, og det sosiale og mulige kulturelle aspektet som fremtidsserier spekulerer i så er ds9 best. Startrek blir ofte sett på som sci-fis Urix eller Holmgang. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 ja, star trek er mye dypere enn det meste annet man ser på tv'n og det er mye humor i Star Trek, ofte hele episoder som er komiske. er ikke like komiske som stargate, men er mye morsome saker som skjer. Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 er ikke like komiske som stargate, Synd RDA har slutta, ganske morsomt å se på dokumentarene, behind the scenes og den slags når noe plutselig roper MACGYVER. Lenke til kommentar
pizzafordi Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 kan anbefale "INVASION" samme skuespiller som han etterforskeren i Prison Break, han som bruker dop endte opp på rømmen og i Sona. 1 sesong, bør ses i Maraton. Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 kan anbefale "INVASION" samme skuespiller som han etterforskeren i Prison Break, han som bruker dop endte opp på rømmen og i Sona.1 sesong, bør ses i Maraton. Har den nye filmen Invasion noe med serien å gjøre ? Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Er det noe lignendes The Twilight Zone? Hmm.. husker bare noen episoder av den, var mer sånn uti rommet, fremmede etc. Kan forøvrig anbefale Mystery Science Theater 3000, synes den er morsom selv om en skulle tro at å høre noen kommentere B sci-fi filmer ikke skulle ta helt av. Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 Dette er ikke film. Men på mange måter henter dette spillet også mye fra film og serier. Jeg så den siste traileren fra Mass Effect og da slo det meg hvor filmatisk dette spillet egentlig blir. Men også spill generelt sett låner mye fra filmen. Dette er nok noe vi vil se mer av i fremtiden. En samenslåing av spill og filmmediet. Se Selv! http://www.gametrailers.com/player/27725.html Som en Sci-fi fantast så er jo dette drømmen. Du er helten, du tar avgjørelsene og du er en betydelig brikke i en stor sammenheng. Hvor kult er ikke det?! Det er Mega Kult! Lenke til kommentar
Groening Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 (endret) Kommer jo ny Stargate serie til våren en gang. I allefall i løpet av nyåret. Stargate Universe Endret 11. november 2007 av Groening Lenke til kommentar
Konamixx Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 kan anbefale "INVASION" samme skuespiller som han etterforskeren i Prison Break, han som bruker dop endte opp på rømmen og i Sona.1 sesong, bør ses i Maraton. Har den nye filmen Invasion noe med serien å gjøre ? Nope har ingenting med filmen å gjøre så vidt jeg vet. Jeg personelig likte serien Invasion, noe store deler av amerika derimot ikke gjorde. Noe som i sin tur ender slik det ofte gjør med serier med dårlige ratinger. Fikk bare en sesong. Dette er en av to serier jeg ikke kan skjønne at ble kanselert. Den andre er Firefly (R.I.P). Invasion er en bra serie, men du får bare en sesong og ingen konklusjon. Blir sittende igjen med mange spørsmål. Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 (endret) gir nytt liv i denne posten. siden jeg også er på jakt etter en "ny" sci-fi serie. har sett det trådstarter har sett.. Tenkte litt på SG - Universe (vist det finnest (kan ikke sjekke så mye om det siden jeg er på jobb) ) og på Deep space nine. elsker SG, så mer sg hadde vært fint. ellers håper jeg å finne noe sci-fi med litt (helst mye ) action i. Takker for alle svar. Edit: har også sett Battlestar galatica og B5. Endret 7. mai 2008 av MysticoN Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå