slimer Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Hei. Jeg skal til innkjøp av nye komponenter og skal gå for billig ram, 4gb E6750 antakeligvis og et hk.. Det jeg lurer på er hvorfor er E6750 billigere enn E6550 når dette så vidt jeg kan se er en bedre CPU? Hvilket HK hadde dere anbefalt ti E6750? Jeg skal bare ha noe som er stabilt..maskinen skal brukes til hjemmevideoredigering og Visual Studio(koding) OG dermed skal jeg ha mye ram og en kjapp cpu.. HK må støtte SAta2 og PCI_e16 siden jeg har x1650xt gk.. Tusent takk for forslag. Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 E6750 er ikkje billigare enn E6550 Her er laveste pris ifølge prisguiden: E6550 - 1214kr E6750 - 1342kr Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Det er bare slik prissettingen er. Det er vel for å fase ut de gamle CPUene... du har helt rett i at E6750 er den bedre prosessoren rent teknisk, dog det finnes noen situasjoner der du vil ah en prosessor med høyere multiplier for overklokking og sånt... men det er ikke verdt å tenke på for den gjevne bruker. -Stigma Lenke til kommentar
haalo Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Det er bare slik prissettingen er. Det er vel for å fase ut de gamle CPUene... du har helt rett i at E6750 er den bedre prosessoren rent teknisk, dog det finnes noen situasjoner der du vil ah en prosessor med høyere multiplier for overklokking og sånt... men det er ikke verdt å tenke på for den gjevne bruker. -Stigma Akkurat som min første reaksjon. Antok at det var enda enn tråd angående hvorfor E6600 er billigere enn E6750 . Lenke til kommentar
slimer Skrevet 5. november 2007 Forfatter Del Skrevet 5. november 2007 Det er bare slik prissettingen er. Det er vel for å fase ut de gamle CPUene... du har helt rett i at E6750 er den bedre prosessoren rent teknisk, dog det finnes noen situasjoner der du vil ah en prosessor med høyere multiplier for overklokking og sånt... men det er ikke verdt å tenke på for den gjevne bruker. -Stigma Akkurat som min første reaksjon. Antok at det var enda enn tråd angående hvorfor E6600 er billigere enn E6750 . takk for svar. Bedre pris stemte ikke helt ifølge prisguiden men gankse nære nårman tenker på hvilke frekvens CPU-ene kjører. Men vet noen av dere om iforhold til videoredigering, AfterEffects og Premiere Pro vil greie å utnytte Quad CPU-ene? Skal bruke maskinen til noe amatør videoredigering og skal ha 4gb ram for nå.. (Spurte om dette i et annet tråd) Lenke til kommentar
haalo Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Men vet noen av dere om iforhold til videoredigering, AfterEffects og Premiere Pro vil greie å utnytte Quad CPU-ene?Skal bruke maskinen til noe amatør videoredigering og skal ha 4gb ram for nå.. (Spurte om dette i et annet tråd) Vet ikke noe om de programmene spesifikt, men jeg ville satset på en quadcore til videoredigering. En X3210 er ikke akkurat så veldig dyr for tida . Lenke til kommentar
slimer Skrevet 5. november 2007 Forfatter Del Skrevet 5. november 2007 Men vet noen av dere om iforhold til videoredigering, AfterEffects og Premiere Pro vil greie å utnytte Quad CPU-ene?Skal bruke maskinen til noe amatør videoredigering og skal ha 4gb ram for nå.. (Spurte om dette i et annet tråd) Vet ikke noe om de programmene spesifikt, men jeg ville satset på en quadcore til videoredigering. En X3210 er ikke akkurat så veldig dyr for tida . Hei. Ok..men hva er forskjellen på denne og for exempel q6600? Ser at Q6600 kjører på høyere frekvens men har mindre l2 cache.. Hva er poenget med Xeon cpu-ene? Lenke til kommentar
haalo Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Ok..men hva er forskjellen på denne og for exempel q6600?Ser at Q6600 kjører på høyere frekvens men har mindre l2 cache.. Enkelt: Q6600 er klokket 266 MHz høyere, alt annet er likt. Hva er poenget med Xeon cpu-ene?Xeon er Intels navn på server- og workstation-lineup. Det er rimelig å anta at disse har gått gjennom strengere testing enn sine desktop-motparter, men det blir bare spekulasjoner. Valgte X3210 fordi det er den billigste quadcoren som passer på desktop-hovedkort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå