xcorn Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 hei ej treng litt hjelp, har ikkje så veldig masse peiling på sann ting.... trenger hjelp til å finne nokken gode høytallera og forsterker som spiller høgt tenker på total pris på ca 5000 kansje? såg litt på dissa da : http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=316981 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=327415 ser det bra ut? veldig fint om nokken kunne hjelpe mej med kansje og finne nokke bedre! Takk Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Bedre skal vi helt klart finne til 5000 kroner. Men først noen spørsmål som hjelper meg å hjelpe deg: 1: Hva slags musikk skal du spille? 2: Hva skal du koble til? 3: Noen spesielle krav til lyden? (spille rent, høyt, mye bass osv.) 4: Romstørrelse? 5: Andre hensyn? (utseende, resten av befolkningen i huset osv.) Det finnes mye bra til 5000kr, og så godt som alt er bedre enn det du har funnet til nå Lenke til kommentar
xcorn Skrevet 4. november 2007 Forfatter Del Skrevet 4. november 2007 Bedre skal vi helt klart finne til 5000 kroner. Men først noen spørsmål som hjelper meg å hjelpe deg: 1: Hva slags musikk skal du spille? 2: Hva skal du koble til? 3: Noen spesielle krav til lyden? (spille rent, høyt, mye bass osv.) 4: Romstørrelse? 5: Andre hensyn? (utseende, resten av befolkningen i huset osv.) Det finnes mye bra til 5000kr, og så godt som alt er bedre enn det du har funnet til nå heheok:D 1: hiphop/rap 2: Pc, og litt til tvn 3: helst reint, høyt og bass. Ei god blanding 4: e vell 6*7m ca. 5: nei ikkje så masse, berre ikkje sanne små høytallare, må ver golvhøytallara Takk for din hjelp Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 (endret) Som høyttalere kan du bruke Cerwin Vega VE-8F og forsterke de med en NAD C315BEE. Det går til nød, men skal du spille høyt og fremdeles ha kontroll bør du helst legge i litt ekstra og kjøpe en NAD C325BEE. Men andre høyttalere som kan være verd en titt er Proson Stratego 212RR, Cerwin Vega VE-12F og Cerwin Vega CLS-10. Skal du ha noen av de høyttalere bør du kjøpe minst en C325BEE, aller helst en NAD C352TI, men den koster 4000kr, så da må du nok sprenge budsjettet ditt litt. Eventuellt kan du kjøpe noen litt rimeligere høyttalere og en subwoofer. På den måten kan du spare penger på forsterker og høyttalere. Til gjengjeld må du ut med litt for å få subben da. EDIT: Kjøper du Dynavoice Magic F6 så kan de fint drives av NAD C315BEE. Da kan du legge 1700 kroner i en XTZ W8.16, eller 3000kr i den mer potente storebroren XTZ W10.16 Endret 4. november 2007 av Bluum Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 For det første, styr langt unna Eltax, det er ikke noe å satse på. Når det gjelder CV VE-8, så har jeg de høyttalerne selv, og kan anbefale de. De har svært god trøkk i forhold til størrelsen, og spiller faktisk ganske pent også. NAD C315 blir nok for tynt til VE-8, bør minst ha en C320 eller C325 eller tilsvarende til å drive de med, ellers er det ikke så mye vits. Man kjøper da ikke Cerwin Vega for å spille rolig. Lenke til kommentar
xcorn Skrevet 4. november 2007 Forfatter Del Skrevet 4. november 2007 Tusen takk for hjelpa, da blir det bra musikk på mej Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Du har et budsjett i området hvor hver tusenlapp betyr mye for lyden, så jeg anbefaler deg å tenke gjennom hvor mye du kan og vil bruke på anlegget. Rommet du skal spille i er ganske stort, så du bør ha godt med forsterkerkraft og helst en sub. For å si det på en annen måte: Høyt volum -- legg pengene i forsterker Pen lyd -- legg pengene i gode høyttalere Begge deler blir altså dyrt, særlig om du skal ha pent design i tillegg. Har du litt ekstra penger å legge i anlegget, så kan det bli god sammenheng om du kjøper XTZ høyttalere, sub og en NAD forsterker. Tenker på dette: XTZ 80 Front - 1890,- NAD C352TI - 3998,- + XTZ W10.16 - 2990,- eller XTZ W12.16 - 3690,- Avhengig av hvor mye trøkk du vil ha i lyden og hvor mye penger du vil legge i anlegget. Totalt blir det 8878,- +omk. eller 9578,- +omk. En del mer enn budsjettet, men så har du til gjengjeld en sub på 10-12", pluss et 8" basselement og et 6,5" mellomtoneelement i hver høyttaler. Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 Vis du ikke er lydfanatiker så holder nok cerwin vega Ve-8 (evt. Ve-12). Har selv VE-15F og de spiller langt bedre en hva folk sier om cerwin vega. Jeg har en NAD C372 som forsterker da, og den har jo litt kraft. Men med VE-8 burde C325 holde mener jeg, det vil spille høyt i alle fall Men om du liker bedre klar musikk uten ekstrem bass, så vil jeg anbefale dynavoice F-6, disse spiller utrolig pent. Da har du kanskje råd til en subb og anbefaler som alle over XTZ. billige i forhold til ytelse Til F-6ene trenger du heller ikke en så altfor stor forsterker, kan anbefale Cambridge azur 340A http://hifiklubben.no/produkter/stereo/for...erker_soelv.htm Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 når du skal bruke 5000 er mitt råd, kjøp brukt!, da får du utstyr til 10 000 som låter bra. Hva med en Primare A20 forsterker med et par Klipsch høytallere?, da tørr du ikke skru på max volum Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 når du skal bruke 5000 er mitt råd, kjøp brukt!, da får du utstyr til 10 000 som låter bra. Hva med en Primare A20 forsterker med et par Klipsch høytallere?, da tørr du ikke skru på max volum Det støttes her! Lenke til kommentar
Breiker Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 her også. da slipper du å bli skuffet også Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå