Gå til innhold

Audio Pro mot Eltax? Hva er best?


Anbefalte innlegg

I årskavalkaden for Lyd og Bilde så jeg at anbefalt 5.1 anlegg var av merket Audio Pro Focus... Dette var et anlegg bestående av front, senter, bak og subhøytaler.

Jeg så også at det var et Eltax Monitor anlegg bestående av det samme utenom sub. Eltax-anlegget til 5700kr fikk karakter 9 på alt utenom sammenheng der det fikk 8. Audio Pro-anlegget til ca 5800kr (uten sub)fikk karakter 7 på bass og 8 på noe annet.

Det vil si at viss en tar bort suben til Audio Pro så er dem og Eltax i samme prisklasse bare at Eltax da totalt sett fikk bedre karakterer?

Noen som skjønte va jeg vil fram til? :-?

 

Ettersom jeg har en sub fra før av, (10" cc-sub hjemmelaget), kunne jeg tenkte meg å kjøpe front, senter og bakhøytalere og står nå i mellom Audio Pro Focus og Eltax Monitor seriene. Ut i fra min tolkning av Lyd og Bilde så skulle Eltax være bedre? Noen som har lest årskavalkaden 2002 og kan bekrefte/avkrefte dette eller komme med andre sysnpunkter?

 

 

Jeg tar og i mot råd til andre høytalere(front, senter og bak i samme serie) i ca samme prisklasse og som kan passe til forsterkeren min en Yamaha Rx-v495rds som kostet ca 4500kr og er 5x100w.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Begge deler er gode, men jeg synes audiopro er noe bedre. Likevel anbefaler jeg deg å kjøpe eltax-settet. Grunnen er enkel, settet koster 4000 på komplett! Et kanskje enda bedre alternativ er eltax liberty settet til 3500 kr. Fyll fronthøytalerne med sand og kjør bi-wiring!

:woot:

Lenke til kommentar

Juhu, så at det var veldig lave pris ja...

Selvfølgelig er det høytalere som høres bedre ut men jeg har ikke råd til mer enn ca 5-6000kr viss jeg får solgt de høytalerne jeg har.

 

Men er det noen flere som kanskje har hørt på både Eltax og Audio Pro eller noe i den prisklassen?

Lenke til kommentar

Men hva er da best av Eltax Liberty 5.1serien og Eltax Monitor 5serien? Liberty med sub fikk fikk karakter 8 på bass(ikke sub) og 7på dynamikk, mens Monitor uten sub fikk 9på bass og 8 på sammenheng... Ellers fikk de 9 på alt annet utenom subbass(ikke viktig siden jeg har sub)

Siden bare Libertyserien ble testet med sub så blir det litt vanskelig for meg å velge.

 

Så hvilken serie ville dere satset på Eltax Monitor eller Liberty

Lenke til kommentar

Det spørs hva du skal bruke settet til.

 

Liberty settet er veldig bra på hjemmekino og vanlig 2 kanals stereo. pga av dipolare bakhøytalere er ikke det så veldig bra til flerkanals musikk.

 

Monitor har ikke så mye bedre dynamikk at det gjør noe spør du meg. Lyd og bilde mente også at senterhøytaleren ikke passet inn helt klangmessig, jeg har ikke merket noe særlig til det.

 

Jeg synes liberty settet er best. Monitor er litt for mye kompromiss mellom masse rart, og er ikke utpreget bra på noen ting som helst. Sett under ett er det likevel glimrende til prisen.

 

Skal du se film, så er liberty tingen.

Lenke til kommentar

Jeg bruker til nå mest å høre på musikk men stort sett bare i stereo...

Vil vel hovedsaklig bruke anlegget til å spille på pc'n med Dolby Digital(nforce2 hovedkort) og se på film...og selvfølig høre på mp3, men musikk blir jeg kanskje mest å høre på i stereo så da høres Liberty settet glimrenede ut....eller?

Lenke til kommentar

De jeg har fra før av er 2høytalere med 1x10" Mgr, 1x4" Mgr og 1xMotorola Piezodiskanthorn. Disse er bygd i hobbyplater og er bare lakket.

Og 2høytalere med 1x12" Mgr, 1x6" Mgr og 1xMotorola Piezodiskanthorn.

Disse er bygd av 22mm sponplater. Alle høytalerne er basert på bassrefleksprinsippet... De gir lyd i massevis.

 

Skal selge de på grunn av plassmangel når jeg flytter på hybel til høsten og ikke på grunn av at jeg er misfornøyde med dem.

Men jeg ser helst at folk kommer og henter høytalerne... Vil ikke sende de mot postoppkrav!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...