Chris86 Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 (endret) Hei. Jeg planlegger å bygge et studio, jeg lurte på om noen har noen ideer om hvordan musikk opptaks /m redigerings program som er bra? Endret 17. november 2007 av Chris86 Lenke til kommentar
1915 Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 http://audacity.sourceforge.net/download/ Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Stenberg Cubase SX 4 Eller dersom du vil ha litt enklere kan du satse på Steinberg Sequel, men det som er synd med denne er at den ikke har støtte for VST eller VSTi. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Denne tråden var feilpostet og er blitt flyttet til riktig kategori. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 er det studio det er snakk om ville jeg styrt unna gratis prog. bruk noe som kan litt mer en og klippe/lime. hvis du mener sitte hjemme og lage tekno/hip-hop kan du bruke gratis prog, reason, osv Cubase Pro Tools Logic Lenke til kommentar
DilliMusic Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 (endret) hadde jeg vært deg ville jeg gått for en av disse: Sonar Producers ED 7 Cubase 4 Logic Studio nye oppdateringa til logic ser ut til å være konge. og prisen er bare latterlig lav. 4000 skal du ha et program for å produsere. altså f.eks lage beats og alt slikt vil jeg anbefale deg reason til hjemme studioet ditt Endret 5. november 2007 av Dilly Man Lenke til kommentar
Beaumont Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 Er ikke Logic Studio bare for mac da ? :/ Jeg vil ha Adobe Audition med VSTi support. :´( Er det bare jeg som ikke liker Cubase SX 3 ? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 Er ikke Logic Studio bare for mac da ? :/ Jeg vil ha Adobe Audition med VSTi support. :´( Er det bare jeg som ikke liker Cubase SX 3 ? hva er det du ikke liker med Cubase, det kan jo alt, eller er det mangel på kunskap som gjør at du ikke liker det? Lenke til kommentar
Beaumont Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 Må nok være det, fordi jeg fant nettopp "key command" innstillingene. Da blir jo alt mye enklere. ^^ Lenke til kommentar
DilliMusic Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 Er ikke Logic Studio bare for mac da ? :/ Jeg vil ha Adobe Audition med VSTi support. :´( Er det bare jeg som ikke liker Cubase SX 3 ? last ned demo versjonen av sonar 7. utrolig bra syns jeg. jeg har cubase og men syns sonar er mye bedre jeg da. kanskje en smak og behag sak men Lenke til kommentar
Chris86 Skrevet 17. november 2007 Forfatter Del Skrevet 17. november 2007 Ikke program som Audiacity men et studio program. det kan gjerne være DJ funksjoner med, men helst et program som har flere lydredigerings funksjoner. Fant en liste med programvarer på mariosmusikk.no Lenke til kommentar
DilliMusic Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 (endret) du har alt du trenger i sonar 7. du kan skjekke den ut her: http://www.cakewalk.com/Products/SONAR/Eng...New/default.asp du har en demo versjon du kan teste den ut i 30 dager, men er noen ting som mangler på demo versjonen. du kan laste ned demo versjonen her og skjekke den ut: http://www.cakewalk.com/Support/kb/kb20061101.asp EDIT: husk at programmer som dette må du sette deg litt inn i. er vansklig å forstå cubase, sonar osv hvis du er ny for slike programmer. da kan det se dårlig ut osv. Dilli Endret 17. november 2007 av Dilly Man Lenke til kommentar
Beaumont Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 Har ikke lyst å starte ny tråd : Kan du anbefale et program for å redigere sammen gitar/bass og trommer ? Input fra en mixer. [ekte instrumenter altså] Er Cubase SX 3 det beste ? Lenke til kommentar
Chris86 Skrevet 17. november 2007 Forfatter Del Skrevet 17. november 2007 Har ikke lyst å starte ny tråd : Kan du anbefale et program for å redigere sammen gitar/bass og trommer ? Input fra en mixer. [ekte instrumenter altså]Er Cubase SX 3 det beste ? Det er akkurat noe sånt jeg leter etter. Lenke til kommentar
Beaumont Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 Ahh, da har jeg missforstått. ^^ det kan gjerne være DJ funksjoner med, Trodde du ville ha et program for elektronisk musikk. Lenke til kommentar
Chris86 Skrevet 17. november 2007 Forfatter Del Skrevet 17. november 2007 (endret) Ahh, da har jeg missforstått. ^^ det kan gjerne være DJ funksjoner med, Trodde du ville ha et program for elektronisk musikk. Hate tekno av alt på jord xD Vet noen om noe som er enklere enn Sonar 7? Endret 17. november 2007 av Chris86 Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 Prøv home studio utgaven da? http://www.cakewalk.com/Products/HomeStudio/default.asp Lenke til kommentar
DilliMusic Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 (endret) Har ikke lyst å starte ny tråd : Kan du anbefale et program for å redigere sammen gitar/bass og trommer ? Input fra en mixer. [ekte instrumenter altså]Er Cubase SX 3 det beste ? sonar, logic, pro tools og cubase fungerer på samme måte. de fleste sier kanskje cubase men jeg syns da ikke det. syns sonar er en bra motstander for cubase osv. men nå er det ikke store forskjellene mellom de programmene jeg ramset opp der. du legger til audio tracks der du tar opp gitar eller trommer eller hva det enn er. (ja ekte instrumenter ) flere audio tracks til forskjellige instrumenter som du tar opp. du har mixer i programmet der du kan justere lyden på de individuelle sporene du har tatt opp og sette på FX. jeg vet ikke om cubase sx 3 er å få kjøpt mer jeg men er det ikke Cubase 4 som har tatt over for den versjonen?? var det heg trodde Ahh, da har jeg missforstått. ^^ det kan gjerne være DJ funksjoner med, Trodde du ville ha et program for elektronisk musikk. Hate tekno av alt på jord xD Vet noen om noe som er enklere enn Sonar 7? du finner neppe noe "lettere". hvis du vil ha et program med piler og slikt så vet jeg ikke om noen nei det fins en rekke tutorials for de forskjellige programmene på nett. blant annet basic guide her på forumet Dilli Endret 18. november 2007 av Dilly Man Lenke til kommentar
Chris86 Skrevet 18. november 2007 Forfatter Del Skrevet 18. november 2007 Har ikke lyst å starte ny tråd : Kan du anbefale et program for å redigere sammen gitar/bass og trommer ? Input fra en mixer. [ekte instrumenter altså]Er Cubase SX 3 det beste ? sonar, logic, pro tools og cubase fungerer på samme måte. de fleste sier kanskje cubase men jeg syns da ikke det. syns sonar er en bra motstander for cubase osv. men nå er det ikke store forskjellene mellom de programmene jeg ramset opp der. du legger til audio tracks der du tar opp gitar eller trommer eller hva det enn er. (ja ekte instrumenter ) flere audio tracks til forskjellige instrumenter som du tar opp. du har mixer i programmet der du kan justere lyden på de individuelle sporene du har tatt opp og sette på FX. jeg vet ikke om cubase sx 3 er å få kjøpt mer jeg men er det ikke Cubase 4 som har tatt over for den versjonen?? var det heg trodde Ahh, da har jeg missforstått. ^^ det kan gjerne være DJ funksjoner med, Trodde du ville ha et program for elektronisk musikk. Hate tekno av alt på jord xD Vet noen om noe som er enklere enn Sonar 7? du finner neppe noe "lettere". hvis du vil ha et program med piler og slikt så vet jeg ikke om noen nei det fins en rekke tutorials for de forskjellige programmene på nett. blant annet basic guide her på forumet Dilli Har ikke problemer med piler nei . da trenger jeg vel bare en guide så går det vel bra Lenke til kommentar
DilliMusic Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 er ganske lett egentlig. man lærer mye av å bare teste seg frem. er slik jeg lærer meg det meste nå for tia slik lærte jeg å bruke sonar helt ordentlig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå