Gå til innhold

Forslag til brosjyre for Ungdomsbedrift?

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg skal lage brosjyren til ungdomsbedriften vår, og driver å funderer på en som kan se knakanes bra ut, og gjør et så bra inntrykk på de som får den i hånden, slik at de ikke bare kaster den med en gang.

Derfor prøver jeg å tenkte litt innovativt, men klarer ikke helt.. Derfor tenkte jeg at det er sikkert mange kreative sjeler inne her, som kanskje har noe på lur! :)

Jeg designer den i PS, og den må ha et design som ligner litt på hjemmesiden vår. (TendoUB)

Hadde satt stor pris på om noen hadde kommet med et par ideer! :)

Endret av AnaXyd
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg jobber med dette til daglig og kan gjerne hjelpe deg litt på vei.

Å lage brosjyrer i Photoshop, er som og redigere bilder i Word....

Photoshop er lite eller dårlig egnet til oppsett av brosjyrer.

Man bør minst ha to programmer og kanskje tre for å ha verktøyet man trenger til å lage skikkelige brosjyrer.

Adobe Indesign: Her jobber man med design omtrent som i et word-dokument. Man flytter innhold rundt og legger til fjerner sider etc etc etc.

Adobe Photoshop: Til redigering og klargjøring av bilder som skal brukes i brosjyren (indesign)

Adobe Illustrator: Her kan man "gjøre om" fotografier og andre ting som feks. er redigert i Photoshop til såkalt vectorformat. Vectorformat er ett format som er glimrende til bruk i brosjyrer og til trykk.

Har du planer om å trykke brosjyren på ett trykkeri, eller printe den ut hjemme?

EDIT: Jeg glemte sef. og søre om hvor mange sider brosjyren skal være på.... ?

Skal du bare lage en såkalt "flyer" som bare skal være på en side (eller trykk på begge sider) så kan du kanskje like godt bruke Photoshop... men skal du som jeg nevnte over her, ha en brosjyre med flere sider hvor bilder og tekst + sidetall og design som går igjen på hver side, så bør man bruke Indesign....

Endret av GigaFlow
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...