Gå til innhold

Tips til førstegitar? (Aukustisk)

xD^^

Anbefalte innlegg

Hei hallo. :)

Jeg har blitt mer og mer interessert i gitarspilling i det siste, og synes det er utrolig rått. Derfor har jeg nå bestemt meg for å titte litt på gitarer, og se hvor mye det egentlig koster. Jeg har ikke spilt noe som helst før, og er derfor helt uerfaren. Så det jeg lurer på, er om dere har noen fine førstegitarer til anbefaling? Jeg kunne tenke meg å bruke rundt 1000-2000 kroner på denne førstegitaren. Så lite som mulig egentlig. Takk for alle svar. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

er du nybegynner så kan du kanskje gå for en med nylon strenger... da får du ikke så vondt i fingrene, å du kan lere grunnleggende grep før du går videre.. så når du da kjøper en med stålstrenger senere, så blir lyden mye bedre da;);)

men ville tatt meg en tur innom en gitar butikk og snakket med de.. som regel er de veldig hjelpsomme

Lenke til kommentar
er du nybegynner så kan du kanskje gå for en med nylon strenger... da får du ikke så vondt i fingrene, å du kan lere grunnleggende grep før du går videre.. så når du da kjøper en med stålstrenger senere, så blir lyden mye bedre da;);)

men ville tatt meg en tur innom en gitar butikk og snakket med de.. som regel er de veldig hjelpsomme

enn kan ikke si lyden alltid blir bedre av stålstrenger, men som du sier er nylon fint og begynne med...:)

denne er sikkert grei:

www.musikkhandel.no/shop/product/001308636.aspx

Endret av Nordfonn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...