Gå til innhold

Biltur i Italia, franske rivieraen og Barcelona.

Anbefalte innlegg

Har planlagt en biltur til området mellom Barcelona og Genova. Vi reiser to voksne og to barn (9 og 14 år). Vurderer flere måter å gjøre dette på. Bl.a. å fly ned og leie bil, kjøre helt ned selv og vurderer også å ta biltog fra Hamburg. Er det noen ute i den store verden som har noe erfaring med dette? Lurer også på hvordan er det å finne tilfeldig overnatting på den italienske og franske rivieraen? Finnes det også spesielle ting man bør få med seg?

Ha en fin dag. :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, det er viktig å huske på barna. Nå har det seg slik at jeg har noen utypiske barn, som elsker å kjøre bil. Har vært på biltur mange ganger med opp til 700 km på en dag på det meste (transportetappe). Det var ikke de to små som var lei. Det var nok - meg sjåføren. Jeg kunne tenkt meg å prøvd biltog fra Hamburg. Men er det noen som har erfaringer med dette? (viser også til tidligere spørsmål)

Lenke til kommentar

Jeg er oppvokst med bilferier i Europa, og det funker helt fint. Har også to mindre søsken som ikke hadde problemer med dette. Disse turene ble gjort fra jeg var 3 til 15 år. Jeg syntes det i hvert fall var kjempeartig å kjøre gjennom Europa, og er glad jeg opplevde mange forskjellige steder. Men man må regne med at det kan bli litt bilsjuke og oppkast.

Det bør funke greit å finne overnatting, men det var ett år vi ikke fant ledig hotell der vi hadde planlagt å overnatte. Det endte med at vi kjørte fra Cannes til Midt-Norge i ett strekk, 36timer sirka.

Endret av MoonTheLoon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...