andy89 Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 (endret) Heisann jeg hørte en gang noen som snakket om at vist du byttet en viss del i PC-en så måtte du få ny cd-key fra windows er dette sant? det jeg bytter er Prosessor og Hovedkort må jeg få ny da? Endret 4. november 2007 av Audison Connection Lenke til kommentar
avo Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Heisann jeg hørte en gang noen som snakket om at vist du byttet en viss del i PC-en så måtte du få ny cd-key fra windows er dette sant? det jeg bytter er Prosessor og Hovedkort må jeg få ny da? Det vareierer litt hva du kan bytte før du må aktivere på nytt. Selv byttet jeg HK, prosessor og RAM uten trøbbel, men når jeg endre på klokkehastigheten en uke etter fikk Windows spader og ville aktiveres på nytt. Funket ikke over nett, så jeg måtte ringe MS. Fortalte bare at HK / Prosessor hadde død etter lynneslag, og nå byttet. Funket fint da. Men... det beste er jo uansett en ny install på ny hardware. Om du skal prøve å bytte uten å innstallere på nytt, bør i alle fall ta bort alle drivere etc før du bytter. /Avo Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Det er i Windows Vista det er slik at du må reaktivere om du bytter noe hardware, eller oppdaterer S-ATA driverne f.eks. Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 med mindre u har "retail" versjonen av windowsen din. så må du kjøpe ny oem lisens ja. hvis det gamle "gikk i stykker" så "kan" MS gi deg en gratis nøkkel. Lenke til kommentar
andy89 Skrevet 5. november 2007 Forfatter Del Skrevet 5. november 2007 (endret) med mindre u har "retail" versjonen av windowsen din. så må du kjøpe ny oem lisens ja. hvis det gamle "gikk i stykker" så "kan" MS gi deg en gratis nøkkel. hva er "retail" ? har sånn som du kan kjøpe med PC-en (som ikke koster full pris) Endret 5. november 2007 av Audison Connection Lenke til kommentar
andy89 Skrevet 15. november 2007 Forfatter Del Skrevet 15. november 2007 det funka Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå