Gå til innhold

Feil når jeg skal installere XP!

Anbefalte innlegg

Skal installere XP på en bærbar HP G5000 der det er Vista fra før.

Er absolutt ikke fornøyd med Vista.

Problem:

Etter jeg har valgt å installere XP kommer det en melding om at den ikke finner noen harddisker.

Der står at jeg skal sjekke om harddisker er koblet til rett, er slått på eller har strømtilførsel.

Hva kan være feilen og hvordan ordner jeg det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde akkurat samme problem på PC-en min, men fant ut at det hadde med disk konfigurasjon i BIOS å gjøre. Sannsynligvis står konfigurasjonen din i AHCI-mode, hvilket ikke funker i XP, med mindre du kan få lagt inn egne drivere for det. Prøv å finn disk konfigurasjonen i BIOS, og endre fra AHCI til IDE, det funket ihvertfall for meg.

Pantera

Lenke til kommentar
Jeg hadde akkurat samme problem på PC-en min, men fant ut at det hadde med disk konfigurasjon i BIOS å gjøre. Sannsynligvis står konfigurasjonen din i AHCI-mode, hvilket ikke funker i XP, med mindre du kan få lagt inn egne drivere for det. Prøv å finn disk konfigurasjonen i BIOS, og endre fra AHCI til IDE, det funket ihvertfall for meg.

fant dessverre ikke frem til noe i BIOS setup.

andre forslag?

Lenke til kommentar

akkurat.

men noen kopierte plater får ikke med alle filene fordet om det står "burn prosess complete sucssesfull" når den er ferdigbrent.

og det som IKKE kommer med er drivere til harddisken, hadde samme problem med min dell pc. så det endte med at jeg kjøpte med original plate.

jeg vet om plasser du kan laste ned plater som fungerer. men det blir imot reglene her på forumet. så dessverre kan jeg nokk ikke linke det til deg ;)

Lenke til kommentar
akkurat.

men noen kopierte plater får ikke med alle filene fordet om det står "burn prosess complete sucssesfull" når den er ferdigbrent.

og det som IKKE kommer med er drivere til harddisken, hadde samme problem med min dell pc. så det endte med at jeg kjøpte med original plate.

jeg vet om plasser du kan laste ned plater som fungerer. men det blir imot reglene her på forumet. så dessverre kan jeg nokk ikke linke det til deg ;)

hehe:P

takk for hjelpen uansett da:P

Lenke til kommentar
akkurat.

sikker på at du ikke snakker om før og etter sp2 til xp? det kom ikke satadisk støtte innebygd i xp installasjons cden før sp2. men det viste du vel(*edit* så nå at slutten av setningen virket litt kjepphøy, dette var ikke meningen)

har selv installert med brent plate flere ganger uten å ha merket noe til problemene som beskrives av danielsm her. brukte brente plater på jobb, standard praksis for IT avdelingen.

Endret av stich_it
Lenke til kommentar
akkurat.

sikker på at du ikke snakker om før og etter sp2 til xp? det kom ikke satadisk støtte innebygd i xp installasjons cden før sp2. men det viste du vel

har selv installert med brent plate flere ganger uten å ha merket noe til problemene som beskrives av danielsm her. brukte brente plater på jobb, standard praksis for IT avdelingen.

Visste nok ikke det og der har vi vel feilen regner jeg med:P

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...