Myou Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Går elektro første året (VG1). Er litt på bærtur når det gjelder å velge utdanning. Tenkte at jeg skulle gå IKT neste år, har lyst til å jobbe med noe spilldesign eller lignende. Har liksom ingen brennende lidenskaper, derfor velger jeg IKT, synes liksom noe innen spill kanskje kunne vært gøy. Hva slags muligheter har jeg mtp spilldesign, 3D o.l. Jobber generelt. Lenke til kommentar
Endre Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Hvis du føler for et hvileår hvor du "lærer" å installere Windows tar du IKT. Ellers er du smart, og går Data og elektronikk. Men for å komme noen vei innen det du nevner må du nok uansett ta høyere utdanning etterpå, eventuelt lære deg veldig mye på egenhånd ... Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Hvis du skal lære spilldesign, 3D og lignende må du gå ingeniørfag på høyskolen. I og med at du velgte elektro må du dermed bli ferdig med lærlingetiden, og så ta allmennfaglig påbygning (studiespesialiserende påbygning) eller forkurs på en høyskole. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 (endret) I og med at du velgte elektro må du dermed bli ferdig med lærlingetiden, og så ta allmennfaglig påbygning (studiespesialiserende påbygning) eller forkurs på en høyskole. Eller skippe læretida og gå rett på påbygging. Da får han ikke fagbrev, men det er ikke nødvendig om han skal ha bachelor/master/etc. Btw så tror jeg ikke spilldesign er noe å satse på. Mange som drømmer om det for tida, og det er minimalt med jobber Endret 6. november 2007 av PepsiCo Lenke til kommentar
Myou Skrevet 6. november 2007 Forfatter Del Skrevet 6. november 2007 mm. Blir nok elektro nå > Ikt >allmen antar jeg hvis jeg ikke finner ut noe annet. Deretter tenker jeg høyskole. Er ikke no problem å lære på egenhånd vil jeg tro. Men får se, hvis jeg ikke finner noe annet så går jeg for det. Blir vanskelig når jeg ikke har noe som jeg virkelig brenner for.. Lenke til kommentar
Myou Skrevet 12. november 2007 Forfatter Del Skrevet 12. november 2007 Finnes det noe lærling for 3D modellering ? (altså folk som driver med sånn 3d Studio program o.l.) kanskje de jobber for funcom eller ett-eller-annet?. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Tror du må ta høyere utdanning for å drive med slikt, stort sett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå