Kamikazesmurf Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Emnetittelen sier vel det meste... Jeg må få 3 forskjellige mapper på serveren til å vises som egne stasjoner under "min datamaskin" i windows xp. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Min Datamaskin -> Verktoy -> Koble til nettverksstasjon Lenke til kommentar
Kamikazesmurf Skrevet 4. november 2007 Forfatter Del Skrevet 4. november 2007 Tusen takk! Visste det var en enkel prosess, men koblet rett og slett ikke... Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 hvis denne mappingen skal være i et bedrifsnettverk vil det ikke da være bedre å mappe dem opp ved hjelp av påloggingscript? her er iallefall en simpel utgave av et slikt vbs-script Set objNetwork = CreateObject("WScript.Network") objNetwork.MapNetworkDrive "H:" , "\\alan\home" Lenke til kommentar
enden Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 Eller et enda enklere batch-script: net use X: \\UNC ressursnavn net use f: \\minserver\felles Er det en SBS-server finner du default script som alle brukere laget med veiviser har under share \\domenekontroller\sysvol\domenenavn\scripts\SBS_login_script.bat. Er det en standardserver heter vel scriptet login.bat, men da er jeg ikke hundre prosent sikker på om alle brukere har dette satt i ADUC. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 lokasjonen på logonscriptet kan enkelt endres igjennom GP. jeg trodde alle påloggingsscript måtte ligge i netlogon-mappen på DC... eller kanskje jeg tar feil her ? Lenke til kommentar
Kamikazesmurf Skrevet 8. november 2007 Forfatter Del Skrevet 8. november 2007 Dette car vel strengt tatt en bedre løsning, da det er bare 2 av 3 brukere på maskinene som skal ha tilgang, men jeg brukte det første forslaget og sjefene syntes det var greit - "If it ain't broken, don't fix it!" Lenke til kommentar
enden Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Dette car vel strengt tatt en bedre løsning, da det er bare 2 av 3 brukere på maskinene som skal ha tilgang, men jeg brukte det første forslaget og sjefene syntes det var greit - "If it ain't broken, don't fix it!"Skal du drifte noe må du lære deg å bli så lat at du ikke går til hele 3 PC-er for å sette opp noe. Blir jo sliten bare av å lese hva du har gjort Lenke til kommentar
Kamikazesmurf Skrevet 8. november 2007 Forfatter Del Skrevet 8. november 2007 Var Bare 2 maskiner da... Og jeg er en jævel til å skrive timer. Lenke til kommentar
rubbish Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 Hei Er det noen her som vet om det går ann med loginscript å velge ut ifra grupper, hvilke stasjoner som skal mappes opp? Feks, det er 2 grupper: Administrasjon Ledelse Noe ala hvis man er medlem av gruppen "Administrasjon" så mappes det opp "net use f: \\minserver\felles\administrasjon", samme gjelder med ledelse.. Jeg lurer på også hva innloggings-script for å legge til printere, gjerne begge variantene med eller uten basert på gruppe-inndeling. Tusen takk for svar Lenke til kommentar
tyldum Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 Ta en titt på kixtart. En kraftig og anerkjent scriptmotor utvikler for loginscript. Her kan du blant annet sjekke om brukeren er i en aktuell gruppe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå