Gå til innhold

Nye høyttalere + Forsterker

Anbefalte innlegg

Hallo :tease: tenkte at jeg skulle gå til innkjøp av to nye stero høytalere og en receiver :) så jeg har sett litt på disse: http://netthandelen.no/visAuksjon.aspx?Auk...10&StuntID= ... de går for rundt 1000 kroner, noen som har noen tips eller erfaringer med disse? :p så har jeg også tenkt litt på fks denne forsterkeren: http://www.komplet.no/k/ki.aspx?sku=320266 ... men har ikke så mye peiling egentlig, blir mitt første anlegg dette da, en annen ting er om dette blir noe bra vist du fks kobler det opp mot xbox 360? :p takk på forhånd, setter pris på alle tips og erfaringer :D

Endret av ukli
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Yamaha AX-397 bør funke. Den koster 2700 hos komplett.

Ellers har du mange andre alternaltiver, for eksempel Cambridge 540A v.2 til samme prisen.

De fleste forsterkere til rundt 3000kr vil fungere fint på de høyttalerene, og jo mer du legger i forsterkeren, jo bedre lyd vil du få ut av høyttalerene.

Mer kraft tillater deg å spille høyere, og gir deg til en viss grad en mer fyldig lyd (mer bass).

En dyrere forsterker er som regel også sammensatt av bedre komponenter, som vil gi utslag i lydkvaliteten.

Men det er viktig å huske at lyden ikke blir bedre enn det dårligste punktet på veien fra studioet til deg. Om det er tynne, uskjermede kabler, eller om det er dårlige .mp3-filer spiller ingen rolle, poenget er at lyden ikke blir bedre enn det selv om du har anlegg til 100 000kr.

Så tenk litt på kabling. Godt skjermede kabler hindrer støy fra utsiden, mer behøver du egentlig ikke tenke på når det gjelder kabelvalg.

Lyden blir grei om du kobler på xbox, ikke bekymre deg for det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...