ukli Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 (endret) Hallo tenkte at jeg skulle gå til innkjøp av to nye stero høytalere og en receiver så jeg har sett litt på disse: http://netthandelen.no/visAuksjon.aspx?Auk...10&StuntID= ... de går for rundt 1000 kroner, noen som har noen tips eller erfaringer med disse? så har jeg også tenkt litt på fks denne forsterkeren: http://www.komplet.no/k/ki.aspx?sku=320266 ... men har ikke så mye peiling egentlig, blir mitt første anlegg dette da, en annen ting er om dette blir noe bra vist du fks kobler det opp mot xbox 360? takk på forhånd, setter pris på alle tips og erfaringer Endret 4. november 2007 av ukli Lenke til kommentar
Kjeksmestern Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Høyttalerne er veldig gode ja, nekter å tro at den JVC-forsterkeren er noe godt kjøp. Se ettter en stereoforsterker, da får du mer for pengene! Hvor mye penger skal du legge i forsterker? Du må nok opp mot 3000 for noe du kan bli fornøyd med. Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Yamaha AX-397 bør funke. Den koster 2700 hos komplett. Ellers har du mange andre alternaltiver, for eksempel Cambridge 540A v.2 til samme prisen. De fleste forsterkere til rundt 3000kr vil fungere fint på de høyttalerene, og jo mer du legger i forsterkeren, jo bedre lyd vil du få ut av høyttalerene. Mer kraft tillater deg å spille høyere, og gir deg til en viss grad en mer fyldig lyd (mer bass). En dyrere forsterker er som regel også sammensatt av bedre komponenter, som vil gi utslag i lydkvaliteten. Men det er viktig å huske at lyden ikke blir bedre enn det dårligste punktet på veien fra studioet til deg. Om det er tynne, uskjermede kabler, eller om det er dårlige .mp3-filer spiller ingen rolle, poenget er at lyden ikke blir bedre enn det selv om du har anlegg til 100 000kr. Så tenk litt på kabling. Godt skjermede kabler hindrer støy fra utsiden, mer behøver du egentlig ikke tenke på når det gjelder kabelvalg. Lyden blir grei om du kobler på xbox, ikke bekymre deg for det. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Hvis du skal ha to høyttalere hvorfor ikke kjøpe en stereoforsterker? For mye mere for pengene da. Høyttalerene er nok ett god kjøp. Hvor mye penger har du å rutte med? Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Kan anbefale Cambridge sine stereoforsterkere, i den prisklassen er dei eit meget bra kjøp. Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Du har også NAD C315BEE til 2500. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå