chokke Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Bare å si hele sannheten, istedet for deler... Lenke til kommentar
General_Skurf Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 (endret) Mm, meg og en kompiss var på byen, var fulle men ikke dritas. Så begynner en kar og bråke på et utested (jeg gjorde ingenting) så blir jeg kasta ut fordi han kjente vakten, tilfeldigvis stod det en politibil utenfor så jeg gikk bort å forklarte at en trua meg osv. Jeg ble ignorert så ble jeg litt forbannet bare utrykksmessig for politiet jeg sa ingenting. jaja så gikk jeg og kameraten min til en 7/11 for å kjøpe mat. Der kommer han samme karen igjen og begynner og fucke, jeg sa jeg ikke ville ha problemer. SÅ kom politiet og tok han vekk, jeg prøvde og forklare situasjonen men de sa jeg måtte forlate stedet. Jeg sier "OK" og begynner å gå i det jeg snur ser jeg kompissen min på vei inn i politibilen, så jeg spør hva skjedde? De springer mot meg og sier jeg skal forlate stedet, jeg sier ok jeg går så jeg begynte å gå i det jeg hadde gått litt vekk spurte jeg igjenn hva skjedde jeg fikk det ikke med meg? da ble jeg tatt i håndjern, Jeg var ikke truende på noen som helst måte. SI MEG HVORFOR KOSTER DETTE EN BOT PÅ 6000? Endret 5. november 2007 av General_Skurf Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 (endret) Politiet måtte fortelle deg tre ganger at du skulle forlate området, du var i tillegg beruset. Det er i utgangspunktet ikke tillatt å være synlig beruset på offentlig sted, så det at du i tillegg kunne oppfattes som truende og motsatte deg politiets ordre er definitivt grunn nok til å kaste deg på glattcella. Dette er ordensforstyrrelse og du var heldig som bare fikk en bot på 6000 kroner. http://www.sb.no/article/20070908/NYHETER/709080040/-1/RSS Endret 5. november 2007 av Loeve Lenke til kommentar
General_Skurf Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 (endret) Politiet måtte fortelle deg tre ganger at du skulle forlate området, du var i tillegg beruset. Det er i utgangspunktet ikke tillatt å være synlig beruset på offentlig sted, så det at du i tillegg kunne oppfattes som truende og motsatte deg politiets ordre er definitivt grunn nok til å kaste deg på glattcella. haha ikke lov å være beruset ja. De ga meg ikke 3 advarsler men 2, å jeg sa meg enig å begynnte å begge gangen, visste ingen tegn til trusler, eneste var et spørsmål på vei vekk og det var hva skjedde med kompissen min i en vanlig tone. Du vet at du får mindre i bot for besittelse av narkotiske stoffer. Endret 5. november 2007 av General_Skurf Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 haha ikke lov å være beruset ja. De ga meg ikke 3 advarsler men 2, å jeg sa meg enig å begynnte å begge gangen, visste ingen tegn til trusler, eneste var et spørsmål på vei vekk og det var hva skjedde med kompissen min i en vanlig tone. Hvorfor måtte du spørre to ganger da? Fikk du ikke svar første gangen er det ikke sannsynlig at du får det andre gangen heller. Du vil forstå når du blir voksen. Uansett er det fullstendig offtopic. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Hvordan DE oppfatter DEG når du er tydelig beruset vil jeg tørre å påstå ikke er opptil deg å bedømme. Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Politiet måtte fortelle deg tre ganger at du skulle forlate området, du var i tillegg beruset. Det er i utgangspunktet ikke tillatt å være synlig beruset på offentlig sted, så det at du i tillegg kunne oppfattes som truende og motsatte deg politiets ordre er definitivt grunn nok til å kaste deg på glattcella. haha ikke lov å være beruset ja. De ga meg ikke 3 advarsler men 2, å jeg sa meg enig å begynnte å begge gangen, visste ingen tegn til trusler, eneste var et spørsmål på vei vekk og det var hva skjedde med kompissen min i en vanlig tone. Du vet at du får mindre i bot for besittelse av narkotiske stoffer. Løsgjengerloven § 17 lyder: «Den, som forsætlig eller uagtsomt hensætter sig i en beruset tilstand, hvorunder han forstyrrer den almindelige fred og orden eller den lovlige færdsel eller forulemper eller volder fare for andre, straffes med bøter eller fængsel indtil 3 maaneder.» Lenke til kommentar
General_Skurf Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 haha ikke lov å være beruset ja. De ga meg ikke 3 advarsler men 2, å jeg sa meg enig å begynnte å begge gangen, visste ingen tegn til trusler, eneste var et spørsmål på vei vekk og det var hva skjedde med kompissen min i en vanlig tone. Hvorfor måtte du spørre to ganger da? Fikk du ikke svar første gangen er det ikke sannsynlig at du får det andre gangen heller. Du vil forstå når du blir voksen. Uansett er det fullstendig offtopic. er gammel nokk til å forstå, hadde du vert i situasjonen hadde du sett hvor lite politiet er til å stole på. Ikke bare ble jeg ignorert når jeg holdt på å få bank foran dem men i tillegg fikk jeg en kraftig bot. Og gjett hvem som kom ut av situasjonen uten noen som helst ting, han som holdt kvelertak på meg foran politiet. Politiet måtte fortelle deg tre ganger at du skulle forlate området, du var i tillegg beruset. Det er i utgangspunktet ikke tillatt å være synlig beruset på offentlig sted, så det at du i tillegg kunne oppfattes som truende og motsatte deg politiets ordre er definitivt grunn nok til å kaste deg på glattcella. haha ikke lov å være beruset ja. De ga meg ikke 3 advarsler men 2, å jeg sa meg enig å begynnte å begge gangen, visste ingen tegn til trusler, eneste var et spørsmål på vei vekk og det var hva skjedde med kompissen min i en vanlig tone. Du vet at du får mindre i bot for besittelse av narkotiske stoffer. Løsgjengerloven § 17 lyder: «Den, som forsætlig eller uagtsomt hensætter sig i en beruset tilstand, hvorunder han forstyrrer den almindelige fred og orden eller den lovlige færdsel eller forulemper eller volder fare for andre, straffes med bøter eller fængsel indtil 3 maaneder.» akkurat den paragrafen skulle blitt brukt mot han karen som trua meg! Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Du har brutt loven og ble straffet som følge av det. En politimann vil følgelig være bedre til å bedømme en situasjon enn en beruset tenåring med "FTP + ACAB = <3"-tendenser. Lenke til kommentar
General_Skurf Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Men nokk om det nå. jeg har ikke godtatt boten, har sendt inn min forklaring på hvorfor så jeg får se om det blir noen endringer. i hvertfall og minske boten. Du har brutt loven og ble straffet som følge av det. En politimann vil følgelig være bedre til å bedømme en situasjon enn en beruset tenåring med "FTP + ACAB = <3"-tendenser. Er enig i det da, men sier bare bota var for høy for akkurat den situasjonen. Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 er gammel nokk til å forstå, hadde du vert i situasjonen hadde du sett hvor lite politiet er til å stole på. Ikke bare ble jeg ignorert når jeg holdt på å få bank foran dem men i tillegg fikk jeg en kraftig bot. Og gjett hvem som kom ut av situasjonen uten noen som helst ting, han som holdt kvelertak på meg foran politiet. Havna ikke du på glattcelle da? Hvordan vet du i så tilfelle at han ikke ble anholdt seinere? (Vil bare si igjen; dette er fullstendig offtopic, men du "tvinger" diskusjonen videre) Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Uansett så skal man rette seg etter hva politiet ber deg om. De har rett til å bortvise deg fra stedet. Når du så ikke tar hintet så kan de følgelig også bøtelegge deg for det. Simple as that... Lenke til kommentar
General_Skurf Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 (endret) er gammel nokk til å forstå, hadde du vert i situasjonen hadde du sett hvor lite politiet er til å stole på. Ikke bare ble jeg ignorert når jeg holdt på å få bank foran dem men i tillegg fikk jeg en kraftig bot. Og gjett hvem som kom ut av situasjonen uten noen som helst ting, han som holdt kvelertak på meg foran politiet. Havna ikke du på glattcelle da? Hvordan vet du i så tilfelle at han ikke ble anholdt seinere? (Vil bare si igjen; dette er fullstendig offtopic, men du "tvinger" diskusjonen videre) jeg "tvinger" diskusjonen videre ja ,, (dette blir min siste post i diskusjonen ) Endret 5. november 2007 av General_Skurf Lenke til kommentar
John-Abruzzi Skrevet 5. november 2007 Forfatter Del Skrevet 5. november 2007 Jeg har fått med meg at det er "politifolk" som avgjør men om men gjentar "kriminelle" handlinger øker det sjansen til å komme i fengsel? eller blir det bare mye samfunstjeneste? Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Jeg har fått med meg at det er "politifolk" som avgjør men om men gjentar "kriminelle" handlinger øker det sjansen til å komme i fengsel? eller blir det bare mye samfunstjeneste? Ja, gjentatte kriminelle handlinger kan føre til fengsel. Kommer helt ann på hva det er da... Lenke til kommentar
WD40 Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Personer under 16 år blir aldri satt i fengsel uansett, ungdomsfengsel da muligens men det er jo noe annet Lenke til kommentar
John-Abruzzi Skrevet 8. november 2007 Forfatter Del Skrevet 8. november 2007 kjenner en som ranet en kiosk med softgun, han fikk bare samfunnstjeneste Er det noen artikkler om dette på nettet? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Fant en artikkel på statistisk sentralbyrå som kanskje er interessant: http://www.ssb.no/emner/03/05/krim_bu/index.html Tittelen er jo kriminalitet blant barn og unge, så det burde jo være midt i blinken Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå