Gå til innhold

8800 GTX tar kvelden under spilling

MBrandt

Anbefalte innlegg

Dette har foreløpig bare skjedd når jeg spiller World in conflict. Jeg kan spille i alt fra ca 1-2 timer, så fryser bildet.

Av og til får jeg til å komme meg tilbake til desktop for å lukke spillet. I desktop for jeg et "varsel" nede på verktøylinjen(?), hvor det står noe sånt som "skjermdriverne har sluttet å fungere, men fungerer nå".

Som jeg nevnte, så er det kun i dette spillet det skjer. Men til gjengjeld er vel det det mest krevende spillet jeg har akkurat nå, merker at stock-kjøleren min ikke er så glad i det.

Det er som sagt et Club3d 8800 GTX.

Jeg har prøvd å avinstallere driverne og installere de nyeste, men det hjelper ikke.

Jeg har Vista ultimate 32bit.

Rop ut om dere trenger mer info.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hm.. Antec p182. Der er det en vifte fremme/nede som kjøler kun harddisk og strømforsyning. Men ingen vifte på vifteplassen som blåser inn luft i "hoverdrommet" hvor cpu, grafikkort mm er. Der er det kun to som suger ut. Det var det den ble levert med..

Bygde den for 2 uker siden, så det er ikke så veldig mye støv der enda gitt.

Hvis det er varme som er problemet, så er det ikke noe stress. Har tenkt å bestille 4 nye Noctua NF-S12-1200 som skal ta over for stockviftene, og den ene plassen som det ikke er vifte fra før av.. Når jeg får lønn.....

Men altså.. Hvorfor kommer det med drivere opp hvis det har med varme å gjøre da?

Eii... Ser du har p182 selv, da vet du vel kanskje hva jeg snakker om?

Endret av MBrandt
Lenke til kommentar

Akkurat nå skjedde det noe som ikke har skjedd før! Satt bare og tittet på internett og lastet ned litt ting, så ble skjermen svart i 1 sekund, og så kom den tilbake igjen. Dette skjedde to ganger i løpet av 1 min.

Følgende melding kom opp etterpå: "Skjermdriveren sluttet å svare, og har blitt gjenopprettet"

Sto noe om hvilken fil å tror jeg, men fikk ikke med meg det..

Tror ikke det var dette som kom opp når det skjedde tidligere.. Mulig det var det.

Lenke til kommentar

Angående vifter, glem noctua, kjøp Nexus eller Scythe, Noctua viftene er ikke veldig gode for P182 da det er mye luftmotstand inn i kabinettet (filtre osv)..

Du kan prøve å ta av filterdørene og filtrene og se hvordan det går. Har du no temperaturovervåkning av kortet?

Lenke til kommentar

Ok.. Scythe hadde ikke 120mm.. Enn Mist da?

Hovedprioriteten er at de er ganske stille, men flytter mer luft enn stcckkjølerne. Stock ligger på 1.1 m3/min (39 CFM) på 1200 RPM, da er de på 25 dBA. Jeg vil ha noe som flytter mer luft enn det, men med mindre dBA.

Tips?

Lenke til kommentar

Jeg skal uansett skifte ut viftene mine, og sette inn to til, for det er dårlig luftsirkulasjon selv om det er det som er problemet eller ikke.

Jeg har de nyeste driverne, men kan prøve å bytte til betadriverne og gi tilbakemelding på hvordan det fungerer.

Men tilbake til viftene jeg nevnte i en av mine forriger poster, har dere noen anbefalinger?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...