MBrandt Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Dette har foreløpig bare skjedd når jeg spiller World in conflict. Jeg kan spille i alt fra ca 1-2 timer, så fryser bildet. Av og til får jeg til å komme meg tilbake til desktop for å lukke spillet. I desktop for jeg et "varsel" nede på verktøylinjen(?), hvor det står noe sånt som "skjermdriverne har sluttet å fungere, men fungerer nå". Som jeg nevnte, så er det kun i dette spillet det skjer. Men til gjengjeld er vel det det mest krevende spillet jeg har akkurat nå, merker at stock-kjøleren min ikke er så glad i det. Det er som sagt et Club3d 8800 GTX. Jeg har prøvd å avinstallere driverne og installere de nyeste, men det hjelper ikke. Jeg har Vista ultimate 32bit. Rop ut om dere trenger mer info. Lenke til kommentar
Wibla Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Hva slags kabinett? hva slags vifter i kabinett? hvor lenge siden maskina ble bygget, og hvor lenge siden den ble støvsuget sist? kortet ditt får kort sagt ikke nok kjøling. Lenke til kommentar
MBrandt Skrevet 4. november 2007 Forfatter Del Skrevet 4. november 2007 (endret) Hm.. Antec p182. Der er det en vifte fremme/nede som kjøler kun harddisk og strømforsyning. Men ingen vifte på vifteplassen som blåser inn luft i "hoverdrommet" hvor cpu, grafikkort mm er. Der er det kun to som suger ut. Det var det den ble levert med.. Bygde den for 2 uker siden, så det er ikke så veldig mye støv der enda gitt. Hvis det er varme som er problemet, så er det ikke noe stress. Har tenkt å bestille 4 nye Noctua NF-S12-1200 som skal ta over for stockviftene, og den ene plassen som det ikke er vifte fra før av.. Når jeg får lønn..... Men altså.. Hvorfor kommer det med drivere opp hvis det har med varme å gjøre da? Eii... Ser du har p182 selv, da vet du vel kanskje hva jeg snakker om? Endret 4. november 2007 av MBrandt Lenke til kommentar
MBrandt Skrevet 4. november 2007 Forfatter Del Skrevet 4. november 2007 Akkurat nå skjedde det noe som ikke har skjedd før! Satt bare og tittet på internett og lastet ned litt ting, så ble skjermen svart i 1 sekund, og så kom den tilbake igjen. Dette skjedde to ganger i løpet av 1 min. Følgende melding kom opp etterpå: "Skjermdriveren sluttet å svare, og har blitt gjenopprettet" Sto noe om hvilken fil å tror jeg, men fikk ikke med meg det.. Tror ikke det var dette som kom opp når det skjedde tidligere.. Mulig det var det. Lenke til kommentar
Wibla Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Angående vifter, glem noctua, kjøp Nexus eller Scythe, Noctua viftene er ikke veldig gode for P182 da det er mye luftmotstand inn i kabinettet (filtre osv).. Du kan prøve å ta av filterdørene og filtrene og se hvordan det går. Har du no temperaturovervåkning av kortet? Lenke til kommentar
MBrandt Skrevet 4. november 2007 Forfatter Del Skrevet 4. november 2007 Ok.. Scythe hadde ikke 120mm.. Enn Mist da? Hovedprioriteten er at de er ganske stille, men flytter mer luft enn stcckkjølerne. Stock ligger på 1.1 m3/min (39 CFM) på 1200 RPM, da er de på 25 dBA. Jeg vil ha noe som flytter mer luft enn det, men med mindre dBA. Tips? Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Har du nok power til kortet ditt da? Lenke til kommentar
MBrandt Skrevet 4. november 2007 Forfatter Del Skrevet 4. november 2007 Tror da det..? 500w MIST. Amd 6000+ 8800 GTX 4GB Geil ram 500 GB Samsung Asus m2n32-sli deluxe Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Som sagt, kjøp noen nye vifter som skaper mer sirkulasjon i kabinettet. Blir nok bedre da. Lenke til kommentar
HaxyQ Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Det er ikke varmeproblemer. En kompis av meg hadde det samme problemet for en stund siden, og alt han trengte å gjøre være å skifte fra/til de nye betadriverne. Prøv det. Både Betadriverne og de nyeste "vanlige" driverne. Lenke til kommentar
SWAT dude... Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 (endret) Har hatt samme problemet de siste dagene. Byttet til eldre drivere. har ikke merket noe på noen timer nå men får se etterhvert. Var redd jeg måtte sende inn kortet men ser ut som jeg slipper det Endret 4. november 2007 av SWAT dude... Lenke til kommentar
MBrandt Skrevet 4. november 2007 Forfatter Del Skrevet 4. november 2007 Jeg skal uansett skifte ut viftene mine, og sette inn to til, for det er dårlig luftsirkulasjon selv om det er det som er problemet eller ikke. Jeg har de nyeste driverne, men kan prøve å bytte til betadriverne og gi tilbakemelding på hvordan det fungerer. Men tilbake til viftene jeg nevnte i en av mine forriger poster, har dere noen anbefalinger? Lenke til kommentar
SWAT dude... Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Får fortsatt frys i spill. Noe herk dette. Lenke til kommentar
MBrandt Skrevet 5. november 2007 Forfatter Del Skrevet 5. november 2007 Skal prøve å spille med betadrivere nå! Vi får se hva som skjer.. Lenke til kommentar
MBrandt Skrevet 5. november 2007 Forfatter Del Skrevet 5. november 2007 Etter jeg installerte betadriverne så fungerte det bedre til meg ihvertfall. Ikke noen indikasjoner på noe tull, etter ca 2 timer med spilling. Det gjenstår å se videre da.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå