564215 Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 (endret) Til den nye PC-en min skal jeg har ny kjølervifte ettersom jeg har fått inntrykk av at stockvifta til Q6600 ikke er noe særlig. Så står valget mellom to stykker; Zalman CNPS9500LED og Zalman CNPS9700 NT.. Men hvilken skal jeg velge? Endret 4. november 2007 av ZeroZ Lenke til kommentar
Brian Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 (endret) Av de to zalman'ene ville jeg gått for 9700 NT. Men jeg kan anbefale Thermaltake BigTyphoon som jeg er sikker på vil være like god om ikke bedre enn zalmanen. Jeg hadde denne kjøleren på mitt forrige oppsett, og den kjølte helt sykt bra. Endret 4. november 2007 av Brian_N Lenke til kommentar
564215 Skrevet 4. november 2007 Forfatter Del Skrevet 4. november 2007 (endret) Thermaltake BigTyphoon gjorde det ikke like bra som Zalman CNPS 9700NT på denne testen her da.. Endret 4. november 2007 av ZeroZ Lenke til kommentar
Brian Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 (endret) Selfølgelig skulle du ta frem det eneste bildet der TT faktisk ble liggende litt etter. Men det der er på en core 2 duo, men det du har er amd, derfor blir denne mer nøyaktig for deg. I tillegg har jeg noen som hadde den zalmanen, og min TT kjølte bedre enn hans. Men uansett tror jeg disse er ganske jevngode, og TT er jo litt billigere også. Endret 4. november 2007 av Brian_N Lenke til kommentar
564215 Skrevet 4. november 2007 Forfatter Del Skrevet 4. november 2007 (endret) Selfølgelig skulle du ta frem det eneste bildet der TT faktisk ble liggende litt etter. Men det der er på er core 2 duo, og der er amd du har, derfor blir denne mer nøyaktig for deg. I tillegg har jeg noen som hadde den zalmanen, og min TT kjølte bedre enn hans. Men uansett tror jeg disse er ganske jevngode, og TT er jo litt billigere også. Men jeg skal kjøpe ny pc, som jeg skrev i første tråden, og da skal jeg bytte til Intel. Derfor tok jeg frem det bilde med resultatene for en intel-prosessor. Så tror du Zalman CNPS9700 NT vil funke bedre til Q6600, hvis man tar hensyn til at det er en intel-prosessor? Og TT er jo en del tyngre en Zalman. Og prisforskjellen er ikke mer en 50 kroner eller noe. Endret 4. november 2007 av ZeroZ Lenke til kommentar
564215 Skrevet 4. november 2007 Forfatter Del Skrevet 4. november 2007 Nytt spørsmål: Er Zalman CNPS9700 NT noen god kjøling hvis man skal klokke? Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Jeg har en i en quadcore, og den kjøler i hvert fall noe voldsomt. Og bråker en del, hvis du spør meg. Er fristet til å koble ut vifta for å se hva som skjer, har ikke klokket, og har tre 120mm vifter i kabinettet. Det burde holde. Men til spørsmålet- den kjøler veldig bra, og bør tåle klokking som bare det. Lenke til kommentar
564215 Skrevet 4. november 2007 Forfatter Del Skrevet 4. november 2007 Jeg har en i en quadcore, og den kjøler i hvert fall noe voldsomt. Og bråker en del, hvis du spør meg. Er fristet til å koble ut vifta for å se hva som skjer, har ikke klokket, og har tre 120mm vifter i kabinettet. Det burde holde. Men til spørsmålet- den kjøler veldig bra, og bør tåle klokking som bare det. Det er bra å høre.. Skal ha et NZXT ZERO kabinett. Det har syv 120 mm og en 80 mm vifter. Så det bør også hjelpe litt når det gjelder kjølingen, tenker jeg. Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Vist du har plass så vil eg anbefale Thermalright Ultra120 eXtreme med ein stillegåande 120mm vifte. Meget god kjøling utan at det bråker som uvær. Lenke til kommentar
564215 Skrevet 5. november 2007 Forfatter Del Skrevet 5. november 2007 (endret) Vist du har plass så vil eg anbefale Thermalright Ultra120 eXtreme med ein stillegåande 120mm vifte. Meget god kjøling utan at det bråker som uvær. Støy er ikke noe jeg bryr meg om. Kabinettet har 8 vifter fra før av, så det kommer til å bråke noe jævlig uansett. Edit: Angående den vifta; er den god til klokking? Endret 5. november 2007 av ZeroZ Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 (endret) T.R.U.E. er den luftkjølaren som idag er rekna som den beste ved overklokking. Vist du ikkje bryr deg om støy i det heiletatt, så kan du parre TRUE med to stykk Delta FFB 1212 EHE vifter. Dei flytter 200 CFM kvar, men ligger også på nesten 60dB Eit meir "behagelig" oppset er nok å slenge på ein eller to Noctua NF-P12 vifter. Dei flytter godt med luft, utan at du treng å sitte med hørselvern EDIT[bilete og link til test]: http://www.xbitlabs.com/articles/coolers/d...ultra120ex.html http://www.anandtech.com/showdoc.aspx?i=2943&p=1 Endret 5. november 2007 av Mr.Elendig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå