sannheten_666 Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 hey! nettopp kjøpt en Q6600, og klokka den opp til 3Ghz. problemet er at når jeg bruker Intel Thermal Analysis Tool, og jeg kjører to kjerner på 100%, så kommer de opp til rett over 65 grader. siden det tross alt er en quad, så lurer jeg på hva jeg burde forvente at den skal ligge på. Det er snakk om en SLACR. jeg vurderer å ta av "lokket" som ligger over CPU. det var nemlig så vanskelig å få den på at HK har en helt tydelig bøy, noe jeg syntes var snålt når jeg monterte det, men jeg hadde jo aldri vært borti 775 før (syns for øvrig hele måten å feste kjøleren på var kronglete...) som sagt, hvilken temp bør jeg ha ved 3ghz og normal romtemp? Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 (endret) Spørs litt kva kjøler du har også? men du er rimlig trygg under 75 grader ved max load... Edit: skulle den ryke, så finnes det fleire på butikken! Endret 4. november 2007 av Cornel Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 OK. Første gang med S775. Ikke rart du mislikte festemekansimen. Den "suger hardt". Du skriver ikke noe om hvilken kjøler det er eller om du refererer til Coretemps. Dersom det er stock kjøler og Coretemp vil jeg si det er helt normal/grei temperatur. Min Quad (B3) ligger på ca. 60 grader @ 3.0Ghz @ 1.28VCore( vannkjølt) som en referanse. Ved 3.4Ghz++ (og 1.40VCore) "spretter" temps ett stykke opp på 70-tallet. Lenke til kommentar
sannheten_666 Skrevet 4. november 2007 Forfatter Del Skrevet 4. november 2007 (endret) ok, skjønner... jeg venta ikke på svar her, og fjerna det lokket. det hjalp ikke mer enn kanskje 2-3 grader, men tror det var mest fordi jeg la på et tynt, jevnt lag arctic silver, og ikke fordi jeg fjerna det lokket... nå er det 24 grader i rommet, jeg har kjørt 2 kjerner på 100% load i 10 min, med musikk og litt diverse bruk av de to andre. de har stabilisert seg på 67-69 grader. dette er med stock kjøler. det er altså helt akseptabelt... jeg vil bare understreke det jeg sa tidligere. å feste den kjøleren uten lokket til å beskytte cpu virka seriøst risky, spesielt siden festemekanismen var spesielt kranglete på det ene hullet. jeg måtte snu kjøleren for å få et annet hull til den kranglete feste-greia, da satt det til slutt, tror jeg... EDIT: ville det hjulpet å slå av Q-fan i BIOS eller noe slikt? jeg vil gjerne at den skal være fin for normal bruk også, så jeg har på speedstep osv også... Endret 4. november 2007 av hardrock_ram Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå