Petrvs Romanvs Skrevet 25. desember 2007 Del Skrevet 25. desember 2007 (endret) Har man blitt oppringt flere ganger med noen som skjuler sin ID så kan man bruke sin intuisjon og resonere over det.. altså tenk over hvem som i så fall kan ha noe å skjule, motiv etc. Bor vedkommende i ditt nærmiljø, eller man på en eller annen måte kan observere den mistenkte så kan man nøste det inn, da særlig hvis man kan bruke visse stikkord (følelser) for å se reaksjonen. Endret 25. desember 2007 av Ba'al-Sebul Lenke til kommentar
Youcef Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 Hei. Jeg har blitt plaget veldig mye av at samme person har ringt meg hver dag i 0:15-30 tia. Og da mener jeg hver dag.Jeg har blitt så irritert nå at jeg vil spore opp denne/disse drittungen at det frister å banke livskiten ut av dem. Vet ikke helt om det går an, men er det mulig å spore opp skjult ID?På forhånd takk. Du nevner ikke at det er mobil, men er dette tilfellet?Eller er det fast-telefon \ ip-tlf ? Lenke til kommentar
angellwax Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Få deg jobb på teknisk avdeling hos telenor eller netcom Lenke til kommentar
hean Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 hvorfor bare ikke SLÅ av telefonen? Ble selv utsatt for dette men bare utallige ganger over kort tid. Kunne ikke slå av telefonen fordi det er arbeidstelefon samtidig og skal være tilgjengelig + at jeg bruker telefonen til vekking. Lenke til kommentar
Jason P. C. Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 hvorfor bare ikke SLÅ av telefonen? Ble selv utsatt for dette men bare utallige ganger over kort tid. Kunne ikke slå av telefonen fordi det er arbeidstelefon samtidig og skal være tilgjengelig + at jeg bruker telefonen til vekking. Tips: Det går ann å velge hvem som skal kunne ringe tl deg med lyd. Det gjør jeg om natten. Familie og jobb, ingen andre Lenke til kommentar
ironduke Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Her er mine tips: 1. Skaff deg 8ball. Et program på mobilen der du kan legge inn at du ikke vil bli oppringt av skjulte nr. 2. Bytt nummer. 3. Prøv og resonner deg frem til hvem det er og konfronter vedkommende. Det gjorde jeg, og truet henne med å anmelde det. Slutta ganske kvikt! 4. Anmeld det! Koster ingenting og politiet er pliktige til å ta imot anmeldelsen. Lenke til kommentar
NoKeR Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Du kan jo sende en skriftlig henvendelse til til nettoperatør og be om utskrift av inn og utgående samtaler til ditt nummer. Tror nok at det skal gå ... dessverre så går det ikke an å reservere seg til operatøren for skjulte nummer, men program som kan legges på telefonen skal fungere ... Lenke til kommentar
Melkekartong Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Utfra denne diskusjonen er jeg egentlig nysgjerrig på hvorfor det er mulig å skjule sitt nummer. Reservasjon fra oppføring i telefonkatalogen er èn ting, men en har jo rett til å vite hvem/hvor noen ringer fra? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 men en har jo rett til å vite hvem/hvor noen ringer fra? Ganske enkelt: Nei! Det er dessverre mange som må leve med skjult nummer (grunnet sjikane, forfølging, trusler m.m.), eller av andre grunner ønsker at telefonnummer ikke skal vises. Telefonnummer sier forøvrigt ikke hvem som ringer - bare hvilken telefonlinje som er benyttet. Lenke til kommentar
PaTrond Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 Hva om jeg bruker mobilen som vekkerklokke? Da hjelper det jo ikke å sette den på lyfløs eller slå den av. Lydløs hjelper heller ikke når den vibrerer isteden. Nei, skjult id er egentlig noe politiet burde gi deg tilatelse til å ha om du først har grunnlag til å bruke det på en forsvarlig måte. Du har jo også en viss rett til å vite innringer når du ikke har gjort noe uforsvarlig mot den. På min HTC Touch Diamond går det heller ikke ann å spærre skjult it Dessuten er det også viktigere annrop, som bruer skjult id, f.esk: Dell har alltid brukt det når de skulle levere noe til meg og derfor er det dumt å blokkere skjulte id'er når det når som helst kan ringe deg anngående noe du har bestillt eller noe. Lenke til kommentar
tintin77 Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 Her var det mange gode forslag.. Men egentlig så er vel dette en bagatell, og hvorfor henge seg opp i bagateller når det finnes trær! Hvorfor bruke mobilen som vekkerklokke, når det finnes vekkerklokker å få kjøpt. For det andre så hvis du stadig har folk som ringer deg midt på natta så har du vel noe uoppgjort med noen. Dette bør du fikse opp i på egen hånd! Å blande inn politiet med skjult id er vel bare tullball, spør du meg. Din telefonoperatør har ingen plikt til å utlevere noe som helst informasjon så lenge ikke politiet ber om det. Selv om det skulle bli en politisak så har vel politiet viktigere saker å priotere vil jeg anta! Så vinningen går vel opp i spinningen. Dessuten så kan det jo hende at dene informasjon sier svært lite.. Ettersom det kan være mange faktorer med i bildet. Hvis f.eks en tulling ringer fra skype og til din telefon så vil den som ringer bli vist som "ukjent nummer" eller bare "Anrop" og det er fint lite å gjøre med dette. Lenke til kommentar
8ball Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 Om du bruker mobilen som alarmklokke, så vil den ringe selv om du har slått av telefonen. Skal ikke si at det er 100%, men på de telefonene jeg har hatt, så går det bra. Når det gjelder å blit kvitt problemet med at noen ringer deg hver dag, så gå til politiet. Det tar politiet ca fem minuter å finne ut av hvem som ringer, så jeg tviler på at de "ikke gidder" å gjøre noe i den saken. Alt politiet trenger å gjøre er å sende et brev til teleselskapet ditt, så får de nummeret. Om det er en skype (ip adresse) eller en offentlig telefon, så er det ikke sikkert de kommer noen vei med det. Men regner med at det dukker opp et privat nummer, og da er det jo ikke langt igjen til problemet er over. Lenke til kommentar
covah Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 På min HTC Touch Diamond går det heller ikke ann å spærre skjult it Det er svært lite som "ikke går an" på en windows mobile. Dersom det ikke er støttet direkte i telefonen, finnes det garantert en eller annen som har laget et program som gjør akkurat det du er ute etter. Det finnes en rekke program til Windows Mobile som blokkerer skjult id... bare ta et lite google-søk. Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 (endret) Kan du ikke bare rickrolle dem? Til slutt blir de sikkert lei av å bruke ukelønne si på telleskritt bare for å høre Rick Astley for ørtende gang EDIT: Hvis noen har tips om symbian-program for å automatisk rickrolle innkommende samtaler fra skjult nr eller andre folk man misliker, så bare si fra... Forresten, fins flere automatisk telefonsvarerprogrammer der ute, så en av disse burde vel kunne brukes. Endret 31. august 2008 av Langbein Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 Det er faktisk mulig å spore. CLIR/COLR sender a-nummer uansett , bare med en presenterings kategori (flag) som sier presentasjon restricted. Politiet , SoS tjenester osv kan abonnere på CLIR/COLR override slik at det vises a-nummer uansett om brukeren har permanent "hemmelig nr" eller ringer med nr.visning disabled. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 Ja, hvorfor i svarte slår du ikke telefonen på lydløs når du legger deg? Gjør alltid jeg. Enda bedre, Møtemodus, så vibrerer den ikke heller. Har noen ringt i den tidsperioden, ringer jeg bare opp igjen når jeg står opp. Case solved. Lenke til kommentar
AndyG Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 På min HTC Touch Diamond går det heller ikke ann å spærre skjult it Sjarmen med WM er at det finnes programmer for nærmest alt. Etter en kjapp google fant jeg http://www.mobiion.com/magicall.html. Det finnes sikkert ørten alternativer, både gratis og ikke, men har du iallefall ett. Om du er redd for å blokkere viktige samtaler som har skjult id, kan du vel sette opp til å blokkere alle telefoner fra skjult id mellom kl. 00:00 og 07:30. Da er du ikke plaget i den perioden, og burde ikke miste noen viktige samtaler. Lenke til kommentar
Bushnell Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 var plaga med det samme selv att noen ringte å babbla et rart språk med skjult nummer, ringte telenor og forklarte litt, å så sperra han bare så han ikke kunne ringe meg lengre, sa bare når han hadde ringt osv så han sperra riktig.. Lenke til kommentar
ironduke Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 men en har jo rett til å vite hvem/hvor noen ringer fra? Ganske enkelt: Nei! Det er dessverre mange som må leve med skjult nummer (grunnet sjikane, forfølging, trusler m.m.), eller av andre grunner ønsker at telefonnummer ikke skal vises. Telefonnummer sier forøvrigt ikke hvem som ringer - bare hvilken telefonlinje som er benyttet. Litt paradoksalt at skjult nummer skal hjelpe de som er plaget av sjikane, mens det samtidig gjør det mye lettere å bedrive sjikanen så lenge man kan gjemme seg bak et skjult nummer. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Vet ikke helt om det går an, men er det mulig å spore opp skjult ID? Det går ann, men det er komplisert og dyrt! Beste du kan gjøre er og eventuellt kontakte Telenor, eller din operatør og be om de kan hjelpe deg. All teledata blir lagret i en logg, så det er ikke noe problem og finne ut hvem det er selvom de ringer med skult id.Eller du kan ta telefonen når det ringer og be vedkommende dra til helve*e! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå