Gå til innhold

Hvilket nForce2 hovedkort ?

Orak

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe meg nytt hovedkort og jeg hørte at nForce2 korta var overklokkingvennlige fordi man kan låse PCI og AGP bussen på dem.

Men hvilket nForce2 kort kan jeg få mest FSB med når jeg har denne CPU`n ? AMD Athlon XP2100+ Palomino 1.73GHz 256Kb 266MHz 0.18 (ny CPU blir ettervert)

Den blir vel kanskje en del varm når man paserer 150 FSB ?

Er det mulig og komme opp i 200 FSB med Palomino kjerne ?

Helst ett nForce2 kort som ikke koster over 1200 :wink:

Håper jeg får noen gode svar :D

Og takk på forhond :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har akuratt kjøpt ett Abit NF7-S til 1100 kr. Jeg er veldig godt fornød med kortet. Kjører sata, funker fint. Sørg for at du får ett hvoedkort med de 4 hullene rund cpuèn.

Hadde tenkt og kjøpe Asus sitt n-force kort men dette fikk bedre kritikk.

Lenke til kommentar

Jeg kjører glatt 225fsb*8 med min plamino 2000, på simpel luftkjøling! Har hørt/lest at palmino 2100 er den AMDen som utvikler mest varme (litt usikker på dette), ville nok foretrukket T-Bred 2100+ fra www.komplett.no.

Denne koster 865,- på komplett.no

Hovedkort ville jeg valgt EPoX 8RDA+ fra www.databutikken.com/no.

Har ikke allverdens med "dill", men er et meget overklokkingsvennlig nforce2 kort!

Lenke til kommentar

hmm... Detta høres ganske så bra ut må jeg si.

Jeg skal selge min XP2100 Palm. og hovedkortet mitt (sdram-BLÆ). for 1800 med kjøler. Så skal jeg kjøpe meg det EpoX kortet og 256 DDR PC 3200 TwinMOS. Så hadde jeg tenkt og bruke min unlocked athlon 1.4 midlertidig til jeg får meg en T-Bred Cpu. Hvor mye tror dere at jeg får ahtlon 1.4 opp i ? Tenkte meg en Swiftech MCX370Cr2 kjøler. [ http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?A...ARTNR=MCX370CR2 ]

Altså:

Athlon 1.4 (unlocked fra fabrikk)

EPoX EP-8RDA+

TwinMOS 256 DDR PC 3200 (har ikke penger til dyrere/bedre ram)

Swiftech MCX370Cr2

Så, hva trur dere at jeg kommer opp i ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...