faldmo Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Hei kjøpte en HTC touch på elektroworld. Skal nå heve kjøpet, og lurte på om jeg kan gå innom en hvilken som helst Elkjøp butikk og gjøre dette? Var nemlig innom Elkjøp og spurte dem om de kunne skrive ut en kvitering for meg for den touch`en(av en eller annen grunn fulgte det ikke med), men ta fikk jeg et surt svar "Nei, vi har ingenting med den messen å gjøre". Måtte ringe kundesupport og masse greier, men der får jeg ikkeno svar. så lurte på om jeg kan gå innom Elkjøp i elverum for og heve kjøpet. takk for eventuelle konstruktive svar sry om det er feilpostet Lenke til kommentar
Loko Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Hvorfor skal du heve kjøpet? Slik jeg ser det har du ingen krav på heving av kjøpet. Elkjøp praktiserer ikke 30-dagers returrett på mobiltelefoner eller varer kjøpt med abonement. Lenke til kommentar
faldmo Skrevet 4. november 2007 Forfatter Del Skrevet 4. november 2007 Les forbrukerlover da ElektroWorld er ikke et fast utsalgssted, så da har jeg 14dager angrefrist, og jeg ble aldri tildelt noe angrefrist skjema så da har jeg 3mnd angrefrist. Men det er ikke greia, lurer bare på om jeg kan stikke innom den lokale Elkjøp`en og si at jeg skal heve det. De kommer garantert til å nekte, så om noen her VET at det er mulig, da kan jeg gjøre det. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Men du kjøpte over disk og da gjelder ikke angrefristen så vidt jeg vet. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 (endret) Men du kjøpte over disk og da gjelder ikke angrefristen så vidt jeg vet. Så lenge det er utenfor fast utsalgssted, altså på en messe, så gjelder lov om angrerett. Problemet blir vel heller å finne ut hvor man skal henvende seg. De lokale butikkene vil jo ikke være selger av dette produktet, og angrerett er ikke noe du har mulighet til å ta springende regress mot tidligere salgsledd på. Endret 4. november 2007 av TEE Lenke til kommentar
faldmo Skrevet 4. november 2007 Forfatter Del Skrevet 4. november 2007 (endret) det var liksom det, for jeg skal egentlig opplyse selgeren om at jeg vil benytte meg av dette. Men når det hverken fulgte med kvitering eller angrefristskjema er det litt hardt.. For ringe ned til Elkjøp imorgen.. høre om de har noe mer nyttig og komme med siden sist. Endret 4. november 2007 av cake^ Lenke til kommentar
Loko Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Slik jeg har fortstått det så er electroworld et eget firma men med elkjøp som hoved samarbeidspartner. (Men det er i realiteten elkjøp som utfører messa) Arrangører av Electroworld: Teknologimessen Electroworld eies av Norges Varemesse og Norwegian Promotion Group AS i fellesskap. Norwegian Promotion Group AS har ansvaret for prosjektledelsen og salg av standareale. Norges Varemesse skal håndtere det tekniske knyttet til arrangementet og lokalitene Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Synes det er svært rart at du kjøpte en dyr telefon og ikke fikk med kvitering? Lenke til kommentar
Loko Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Blir vel som når man går gjennom kassa på rema. Ikke alltid man gidder å ta med seg kvitteringen. På electroworld fikk man slike rema kvitteringer og ikke slike store faktura-lignede a-4 ark som man får på elkjøp Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Du skal altså angre kjøpet, og ikke heve det. Det er noe annet. Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 Saken blir automatisk ganske kinkig når du ikke har tatt vare på kvitteringen, og om de ikke tok navnet ditt når de registrerte salget. Det du kan gjøre er å ta med en kopi av kontoutskriften din til nærmeste elkjøpforhandler. En kontoutskrift som viser at du har handlet hos Elkjøp er like gyldig som en butikkskvittering, og de kan ikke nekte deg å bruke dette som kjøpsbevis. Dette betinger selvfølgelig at betalingen er registert med Elkjøp som mottaker. Lenke til kommentar
faldmo Skrevet 7. november 2007 Forfatter Del Skrevet 7. november 2007 Fikk kvitteringen av kundesupporten i PDF-format så den saken er okioki nå Snakket også med noen damer på elkjøp, de bare "nei vi kan ikke hjelpe deg" - gikk så til daglig-leder for butikken, han fikset med engang. digg at ankelte yter service selvom de jobber for elkjøp(i dette tilfelle er han eneste på elkjøp i elverum) Så ordnar seg, ty til alle som har svart Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 Denne tråden var feilpostet og er blitt flyttet til riktig kategori. Lenke til kommentar
rulleguru Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Fikk kvitteringen av kundesupporten i PDF-format så den saken er okioki nå Snakket også med noen damer på elkjøp, de bare "nei vi kan ikke hjelpe deg" - gikk så til daglig-leder for butikken, han fikset med engang. digg at ankelte yter service selvom de jobber for elkjøp(i dette tilfelle er han eneste på elkjøp i elverum) Så ordnar seg, ty til alle som har svart Det er vel ikke så veldig rart at ikke ALLE elkjøpansatte er informert om rutiner ved en messe som de ikke har hatt noenting med å gjøre? At Elkjøp er samarbeidspartner med en varemesse betyr ikke at alle de ansatte i alle butikkene er drillet i rutinene rundt messa. Hvis alle skulle vært informert om alt firmaet de jobber med er involvert i hadde det vært mye å holde styr på. Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Fikk kvitteringen av kundesupporten i PDF-format så den saken er okioki nå Snakket også med noen damer på elkjøp, de bare "nei vi kan ikke hjelpe deg" - gikk så til daglig-leder for butikken, han fikset med engang. digg at ankelte yter service selvom de jobber for elkjøp(i dette tilfelle er han eneste på elkjøp i elverum) Så ordnar seg, ty til alle som har svart Det er vel ikke så veldig rart at ikke ALLE elkjøpansatte er informert om rutiner ved en messe som de ikke har hatt noenting med å gjøre? At Elkjøp er samarbeidspartner med en varemesse betyr ikke at alle de ansatte i alle butikkene er drillet i rutinene rundt messa. Hvis alle skulle vært informert om alt firmaet de jobber med er involvert i hadde det vært mye å holde styr på. Hvis den ansatte ikke vet hva han skal gjøre så spør han vel en overordnet, og ikke bare sier at "det går ikke". Lenke til kommentar
CellularDude Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Ville det ikke være naturlig å forlange kvittering? Kvitteringen gjelder jo foruten å være et kjøpsbevis, også som garantibevis. Helt på trynet og useriøst, dersom selger ikke har gitt kvittering, samt opplyst om returrett. Men også noget sløvt å ikke be om kvittering, dersom selger har glemt det. Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 Ville det ikke være naturlig å forlange kvittering? Kvitteringen gjelder jo foruten å være et kjøpsbevis, også som garantibevis. Helt på trynet og useriøst, dersom selger ikke har gitt kvittering, samt opplyst om returrett. Men også noget sløvt å ikke be om kvittering, dersom selger har glemt det. Har det aldri hendt deg at du har glemt noe? Dessuten så kan man ikke stå og opplyse alle kunder om returrett. Lurer du på returretten så spør du. Lenke til kommentar
CellularDude Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 (endret) Ville det ikke være naturlig å forlange kvittering? Kvitteringen gjelder jo foruten å være et kjøpsbevis, også som garantibevis. Helt på trynet og useriøst, dersom selger ikke har gitt kvittering, samt opplyst om returrett. Men også noget sløvt å ikke be om kvittering, dersom selger har glemt det. Har det aldri hendt deg at du har glemt noe? Dessuten så kan man ikke stå og opplyse alle kunder om returrett. Lurer du på returretten så spør du. Selger skal opplyse om returrett, dersom handelen ikke skjer over disk i "vanlig butikk". I alle fall hvis de gjør jobben sin. Det gjør de ikke dersom kunden må ta initiativ til å få kvittering eller angrerettskjema. På den annen side går det jo an å spekulere i å "glemme" kvittering/angrerettskjema fra selger side. Senere kan selger eller dennes firma spekulere i å gjøre ting vanskeligst mulig for kjøper, f.eks ved hjelp av uthalingsteknikk. Så "lokkemat" på messer, stands, på gata, fellesareal på kjøpesentre, internettbutikker etc. kan fort koste mer enn det smaker. Men man velger selv hvor man vil handle Endret 10. november 2007 av CellularDude Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 Angrerett er noe annet enn returrett, men ja de burde legge ved et angrerettskjema når de utleverer varen. Nå var ikke jeg på messen, men jeg regner med at de ga alle kunder som handlet en kvittering da dette er normalt ved alle salg. Om de ga med et angrerettskjema lurer jeg på. Det kan kanskje være et "sleipt" bevisst valg å ikke gjøre det, men da ender de opp med at noen kunder kan komme tilbake etter tre måneder. Lenke til kommentar
CellularDude Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 Angrerett er noe annet enn returrett, men ja de burde legge ved et angrerettskjema når de utleverer varen. Nå var ikke jeg på messen, men jeg regner med at de ga alle kunder som handlet en kvittering da dette er normalt ved alle salg. Om de ga med et angrerettskjema lurer jeg på. Det kan kanskje være et "sleipt" bevisst valg å ikke gjøre det, men da ender de opp med at noen kunder kan komme tilbake etter tre måneder. Jeg skrev vel både returrett og angrerett. Dert skal i denne sammenheng være angrerett. Takk for påminnelsen Selgere kan glemme, men det hender av og til de får instruksjoner som ikke tåler dagens lys fra sine overordnede. Det er jo kommet fram i media om selgere som har opplyst at nettopp dette har skjedd, mens de overordnede prøver å benekte det. Som jeg skrev, er folk fri til å handle hvor de vil, men personlig foretrekker jeg å kjøpe over disk. Det blir nok dyrere, men jeg føler meg rett og slett tryggere da. Dessuten legges normalt kjøpsopplysninger inn på data, slik at de greit kan framskaffes, dersom ikke betjeningen vil gjøre seg vanskelige, da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå