Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Enda et wlan topic...!

Anbefalte innlegg

Hei, er det noen datakyndige personer der ute som kan hjelpe meg?€

Fått meg en nylap top nå med "Intel® Wireless WiFi Link 4965AGN" trådløst kort, har skikkelig problemer med å logge meg på det trådløse nettverket heme, bruker D-Link DI-524 router. Det skal sant og sies at det ikke er akkurat den mest stabile routeren.

Problemet er at eg skal prøve å logge meg på ca 2 meter fra routeren (gjennom 2 vegger riktig nok), det står at den prøver å godkjenne, men kommer ikke lengre en det..

Har en liten tanke om at det kan være interferens med andre nettverk.

Ser at eg kan velge flere forksjellige valg på avanserte innstillinger på det trådløse kortet, f.eks velge hvilken trådløsmoduser(a,g eller n) jeg skal bruke, mangen AD-hoc valg, overføringsstrøm, streifingsaggresjon osv..

Noen som har noen ide om noe bra innstillinger jeg kan velge, hadde også hvert artig å få tak i et program som kan finne ut om det er noe interferens problem med andre nettverk.

Noe som vet noe?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

hei,

det aller første du kan prøve på, er å endre trådløskanal på router og nettverkskort fra standard kanal 11 (hvis du bruker g-nettverk) til en annen kanal. Er det mange trådløse nettverk i nærheten, og samtlige ligger på kanalbånd 11 kan det bli litt interference, men ut ifra det du sier om 2 meter unna routeren, høres det ut som et annet problem, spør du meg.

Beklager at jeg ikke har noen andre forslag å komme med. Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...