Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvilket tråløst nettverk

Anbefalte innlegg

Jeg har en trådløs Internettilkobling, bredbånd. Dvs at det står ei antenne på taken med en kabel som går inn i et PCMCIA kort (ORiNOCO Wireless LAN PC Card) i min stasjonære PC.

Nå skal jeg kjøpe ny PC, og en bærbar maskin. Jeg vil at den stasjonære skal dele internettilkobling med den bærbare, og dette skal skje trådløst.

Trenger gode råd til en billig løsning. Det eneste jeg trenger er vel noe som sender fra den stasjonære og til den bærbare. Kan Bluetooth være en løsning?

Stig K.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis ikke du vil at den stasjonære skal stå påslått hele tiden for å kunne dele internetten vidre til den bærbare, kan det være en løsning å sette opp en ethernet-klient (Ethernet -> WLAN) på internettlinja. Så en trådløs basestasjon koblet til denne?

Alternativet kan være å sette et ekstra wlan-kort i den stasjonære + ett i den bærbare. Så detter du på internett deling i den stasjonære.

Lenke til kommentar

Takk for svar :)

Dette har jeg svært lite greie på :oops: Har sett litt på komplett.no, vil dette fungere: 112324 3Com Officeconnect 11Mbps WLAN PC Card i den bærbare, og 113821 3Com OfficeConnect 11Mbps Wireless USB eller 113090 3Com AirConnect 11Mbps Wireless LAN PCI til den stasjonære.

Stig K.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...