demiurgen Skrevet 5. januar 2002 Del Skrevet 5. januar 2002 trenger jeg virkelig å kjøpe registrert ddr-ram? bør jeg kjøpe ram med ecc? og er det bare meg eller har ddr ram blitt jævlig dyrt i løpet av jula? Lenke til kommentar
SuperFly Skrevet 5. januar 2002 Del Skrevet 5. januar 2002 Hei.. Jeg bruker selv regisrert ddr. Seff trenger du det ikke hvis du ikke har store krav til stabilitet. Er jo stort sett bare server som vil ha registrert ram. Og etter mine erfaringer er det som regel ikke særlig mye mer stabilt. (du får det du betaler for) Og ja ramen har steget jevnt og trutt de siste 2 siste mndene :sad: Lenke til kommentar
Nor-MAL Skrevet 5. januar 2002 Del Skrevet 5. januar 2002 Hvorvidt du trenger Registerte DDR Ram moduler kommer ann på hovedkortet, men hvis du skal bruke maks mulig ram på hovedkortet, må du som regel alltid ha registrerte moduler. Om Error Correcting Code Ram, så tar den å retter opp visse feil som kommer fra RAM'en slik at Applikasjoner eller OS'et ikke kræsjer på grunn av corrupt data, men dette skjer ikke fælt så ofte, så det er egentlig tenkt til servere og til maskiner hvor driftsikkerhet er en prioritet... Prisene på DDR ram har gått opp noe... Lenke til kommentar
jason Skrevet 5. januar 2002 Del Skrevet 5. januar 2002 Reg DDR ram er ikke mere stabile, e må også være oppmerksom på at MBO som Abit KR7 ikke støtter uregistrert ram hvis du bruker mer enn to brikker, dette er ikke det eneste kortet som har denne begrensingen. Da hvis det er en begrensing, regner med at produsentene her vil sikre seg at ram brikkene som brukes på deres MBO er av skikkelig kvalitet. Viser ellers til http://www.stealth.no som snart kommer med pc 3000 minne. Her er det foreløpig bare KR7 samt et Iwill kort som støtter dette. Med labre minne innstillinger så er det da faktisk mulig å kjøre stabil FSB på 200! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå