Snurreleif Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Om jeg tør spørre, hvilke filmer synes du er underholdende JD_Scrubs? Lenke til kommentar
Stjerneskruen Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 (endret) Death Proof er årets beste film spør du meg. Faktisk så bra at jeg vil påstå at den eneste filmen Tarantino har lagd som er bedre enn denne, er Pulp Fiction. Jeg storkoste meg hele tiden. Dialogen ble aldri kjedelig, og ikke actionsekvensene heller. Og avsluttningen var bare helt perfekt. Hva? Hva med Kill Bill 1 ? Den er jo herlig! Nei, det er den aldeles ikke. Kill Bill 1 var så kjedelig og intetsigende at jeg ikke en gang har vurdert å se toern. Death Proof var akkurat like dårlig. Vulgære jenter snakker piss, en fyr dreper dem med bilen sin. Atter flere jenter snakker piss en times tid før det hele avsluttes med litt råkjøring og en slosskamp. Gjesp!! Endret 30. desember 2007 av Stjerneskruen Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 (endret) Om jeg tør spørre, hvilke filmer synes du er underholdende JD_Scrubs? Det var det da. Jeg tok en titt på Taegukgi @ Brotherhood of war igår, syntes den var god, Das boot er jo en elskverdig film.. Jeg ser gjennom de fleste filmer, å finner de fleste "underholdene", men er ikke mange som jeg ser flere ganger, som Das Boot kan jeg se mange, mange ganger Nå skal det sies at jeg faktisk har Full Metal Jacket, den er jo ikke "ræva" , men den er ei heller kjempe god, det er en helt vanlig film, som har blitt roset alt for høyt. Jeg var litt for hard i kritikken mot Kubrick og Tarantino, men er litt lei av at de blir sett på som film-guder, da det de har produsert er like bra som de andre lager. 2cents. Endret 30. desember 2007 av JD_Scrubs Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Skryten av Kubrick kommer ikke bare fra anmeldere, seere og filmeksperter, men ogsa enhver regissor du liker. Det er et mindretall av regissorer som ikke har Kubz som en inspirasjonskilde. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Det spesielle med Kubrick er jo at han ikke akkurat er kjent for å ha regissere mange filmer (er vel rundt dusinet), men de han har regissert strekker seg over alle tenkelige sjanger, med unntak av musikal. Han er en kvalitetspotet og er jo i en helt annen liga enn Tarantino (men sistnevnte har jo mange år på å gjøre noe med det så trenger jo ikke å stresse det). Tarantino er krydder, Kubrick var en krydret potet. Det er ikke vanskelig å forstå at folk misliker filmer av Tarantino og Kubrick, for de er ikke mainstreamfilmer. Opplever nå som oftest at når man graver seg ned i filmverden så lærer man seg å elske mye med deres verk og det kreves vel kanskje litt mer. Jeg er selv ingen tilhenger av hverken Death Proof og 2001: ASO, men jeg har i hvert fall håp om at jeg en gang vil kunne klare å være underholdt gjennom 2001 i hvert fall. Selv om ethvert forsøk så langt er en kamp mot å sovne. Death Proof har jeg ikke noe håp for, den var bare så middelmådig og skuffende at det ikke frister å se den igjen. Det er og blir Tarantino sine filmer fra 90-tallet som er de jeg finner meg selv i å se igjen og igjen. Min Kubrick-favoritt er uten tvil Dr. Strangelove or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb. Eyes Wide Shut og 2001: ASO er de mest skuffende, mens The Killing, Spartacus, Paths of Glory, A Clockwork Orange, Barry Lyndon og The Shining alle er veldig gode filmer. Death Proof ser jo ut til å bli en umulig film å diskutere, fordi man har funnet en slags "unnskyldning" til å forklare alt i den når man liker den. Litt point of view. Taktisk sett var det vel et lurt trekk. Jeg likte ikke at alt som var darlig med Death Proof var en hyllest til det som var darlig med filmene den etterlignet, var vel det Steffy som sa. Lenke til kommentar
JacEr Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 (endret) Siden vi er inne på Kubrick (og tråden har sporet av for lengst), hvor mye hadde han egentlig med A.I. å gjøre? Vet Speilberg tok over da han døde, men hvor mye var ferdig da han tok over? Endret 30. desember 2007 av JacEr Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Jeg har ikke intrykk av at filming var begynt. Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Siden faktisk diskusjonen var om Deathproof, så får jeg faktisk se filmen jeg da! Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 (endret) hmm Endret 30. desember 2007 av MrLee Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå