Dotten Skrevet 26. desember 2007 Del Skrevet 26. desember 2007 Zoe Bell som skuespillerinne var jo forferdelig. Jeg forstår godt at hun satser på å være stuntkvinne og ikke skuespillerinne. Men filmen kunne ikke klart seg uten henne, flotte stunts i filmen som skapte høydepunktene. Men fy så forferdelig det var hver gang hun åpnet munnen, gjenomsnittlig skuespill i Hotel Caesar overgår henne. Lenke til kommentar
JacEr Skrevet 26. desember 2007 Del Skrevet 26. desember 2007 Jeg er av stikk motsatt mening, Dotten, Zoë Bell var IMHO den sterkeste karakteren i filmen etter Stuntman Mike. Hun er så utypisk alt jeg forbinder med damer på film, uten å være bedriten at jeg ble aldri så lite forelsket i henne. Etter det jeg har sett av Hotel Cæsar på reklame-snutter (har aldri sett en episode, ekspertisen på hvilket nivå skuespillertalentet ligger på i serien får stå på deg), er det stort sett tomme blikk og lange pauser som preger ungjenter hvor lyset er på men ingen er hjemme. Zoë var stikk motsatt, alltid engasjert i det som foregikk. Mens kvinnerollen på film stort sett er å være til pynt, eventuelt ta seg av det som blir til overs når mannen i filmen gjør det han mener tilfaller mannens oppgave, var igjen Zoë et friskt pust. Jeg mener hun gjenspeiler en hel kvinne med positive og negative sider, ikke bare en rollefigur. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 26. desember 2007 Del Skrevet 26. desember 2007 Jeg undres om vi har sett samme film. Hennes skuespillerferdigheter var forferdelig. Jeg grøsset meg over at de andre jentene faktisk presterte bedre. Hun har mye å lære og om hun skal prøve seg på skuespill igjen i fremtiden så håper jeg hun går på skole først og lærer seg litt mer grunnleggende ferdigheter. Eller eventuelt håpe på at hennes rolle skal være fastlimt på et bilpanser, slik at hun slipper å prøve å spille og heller konsentrere seg om å holde fast. Hennes elendige skuespill brydde meg ikke i den filmen, rollen krevde det ikke. Men jeg gremmes ved tanken av å se henne spille en rolle som ikke er avhengig av 80% stunts. Da ser jeg heller Death Proof en gang til og den filmen frister ikke å se igjen de neste 10+ årene. Men hver sin smak, Bell er absolutt ikke noe jeg har sterkt behov for å se igjen. Lenke til kommentar
Seonaith Skrevet 26. desember 2007 Del Skrevet 26. desember 2007 Jeg er helt enig med Dotten her. Zoe Bell var helt forferdelig. Jeg satt faktisk i flere av dialogscenene og håpet hun ikke skulle åpne munnen. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 26. desember 2007 Del Skrevet 26. desember 2007 Death Proof er årets beste film spør du meg. Faktisk så bra at jeg vil påstå at den eneste filmen Tarantino har lagd som er bedre enn denne, er Pulp Fiction. Jeg storkoste meg hele tiden. Dialogen ble aldri kjedelig, og ikke actionsekvensene heller. Og avsluttningen var bare helt perfekt. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 Death Proof er årets beste film spør du meg. Faktisk så bra at jeg vil påstå at den eneste filmen Tarantino har lagd som er bedre enn denne, er Pulp Fiction. Jeg storkoste meg hele tiden. Dialogen ble aldri kjedelig, og ikke actionsekvensene heller. Og avsluttningen var bare helt perfekt. Akkurat som om jeg skulle sakt det selv Syns det er en av de beste filmene som Tarrantino har laget. Men liker så mange av filmene hans, så det blir vanskelig å rangere dem på en liste fra 1-10.. Lenke til kommentar
Jan Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 Vel ransak deg selv. Filmen fikk deg til å tenke over dette. Kanskje det var det Tarantino ville gjøre. Javel. Eller at filmen bare er dårlig og oppskrytt. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 Jeg likte ikke at alt som var darlig med Death Proof var en hyllest til det som var darlig med filmene den etterlignet, mens alt som var bra med Planet Terror var en hyllest til det som var bra med filmene den etterlignet. Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 Synes selv Death Proof var MYE bedre enn Planet Terror. Absolutt på høyde med både Reservoir Dogs og Pulp Fiction. Du snakker om den filmen med han stuntmannen og de irriterende damene, sant? Lenke til kommentar
viranth Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 Så hele Grindhouse saken, først startet den med Planet Terror. Som er helt rå, en av de morsomste filmene jeg har sett noen gang. Man er altså oppglødd etter å ha sett en skikkelig kul zombie film, neste film starter og det er bare gørr kjedelig prat. Death Proof er en av de kjedeligste filmene jeg noen sinne har sett. Jeg setter pris på filmene til Tarantino, men denne må være hans dårligste. Makan til tørrprat skal man lete lenge etter, snakk om å lage en film vi har sett før, her kom han med lite nytt as. På tide at han lager noe HELT nytt. Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 Skal vi liksom ha noe forhold til det andre settet med kvinner som plutselig blir introdusert halvveis uti filmen? Jeg tror hele poenget er at det er en hyllest til eldre filmer som ikke var like gjennomtenkte. Det er godt mulig, men det gjorde ikke filmen noe bedre. Stuntman Mike ender livet til de fire første jentene, som Tarantino bruker sin tid på å bygge opp, før vi plutselig får introdusert fire nye. Stykker opp filmens oppbygging og tempo unødvendig. Planet Terror var derimot en langt mer underholdende og friskere film, så jeg føler at Rodriguez stikker av med "seieren" her. Lenke til kommentar
a-henriksen Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 Jeg lo bra når hun Zoe, som lå på panseret, hopper opp og sier; "I'm OK!" Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 (endret) Hvorfor i helsike står det "Grøsser" bak på filmen? En veldig dårlig norsk feil, eller en QT "haha tok du 'an?" ting? jeg vil også ha Kill Bill theme ringetone! "In an interview with Newsweek, Quentin Tarantino stated he came up with the idea of Death Proof when he was talking to a friend about buying a car. Tarantino wanted to buy a Volvo because he "didn't want to die in some auto accident like the one in Pulp Fiction (1994)". In regards to the safety of the car, his friend had said, "Well, you could take any car and give it to a stunt team, and for $10,000 or $15,000, they can death-proof it for you." The "death proof" phrase had stuck to Tarantino after that." og på imdb er det masse trivia fra gamle "bil-terror/jakt" filmer, så han følte nok bare for å lage en slik en. (og samtidig kaste inn masse referanser til andre QT filmer). Endret 29. desember 2007 av NiXx Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 Hva heter den filmen som Zoe hele tiden snakker om.. Tror også den hvite challengeren også er fra den filmen, gammel bil film eller no Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 Nei, det er ikke den.. heter noe annet.. Vanish point eller no? Lenke til kommentar
JacEr Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 Hva heter den filmen som Zoe hele tiden snakker om.. Tror også den hvite challengeren også er fra den filmen, gammel bil film eller no Vanishing Point Lenke til kommentar
a-henriksen Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Death Proof er årets beste film spør du meg. Faktisk så bra at jeg vil påstå at den eneste filmen Tarantino har lagd som er bedre enn denne, er Pulp Fiction. Jeg storkoste meg hele tiden. Dialogen ble aldri kjedelig, og ikke actionsekvensene heller. Og avsluttningen var bare helt perfekt. Hva? Hva med Kill Bill 1 ? Den er jo herlig! Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 (endret) denne uttalelsen vil jeg bli slaktet for, å jeg vil ikke kunne definere den Men; Tarantino suger. Full metal Jacket av Kubrick suger også. Det er som med paulo Coelho, bøkene han skriver får 6/6, særlig "Veronica vil dø", det er en helt vanlig bok, helt vanlig skrevet, alikvel, av navnet, eller kritikk, eller den store mengden folk som sier den er kjempe bra, gir folk den super karakter. Akkurat det samme med Tarantino og Kubrick. A Clockwork Orange av Stanley Kubrick får 8,5/10 på IMDB sine lister, har noen sett den filmen? Den filmen er en helt utrolig dårlig film, den er såpass dårlig at den faen ikke får noen plass i DVD hylla mi engang. Filmene minner om en psykotisk produsent som har lite å gjøre, samtidig som det er ett normalt problem i filmene. Endret 30. desember 2007 av JD_Scrubs Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 A Clockwork Orange er en av mine yndlingsfilmer, Tarantino er en av mine yndlingsregissører, og jeg er helt uenig i alt du sier. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå