Gå til innhold

Irritert over Death Proof. Hjelp?

fluff

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Death Proof er en av de mer meningsløse og forglemmelige filmene jeg har sett i år. Jeg har lyst å se bilscenene igjen (til og med ikveld), men jeg foretrekker å se filmer i sin helhet og jeg har ikke tid eller energi til å sitte gjennom banale "nå roter vi i 20 minutter og så går vi inn igjen"-samtaler.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror at mye av grunnen til Tarantinos merkelige filmer (ihvertfall i det siste), er på grunn av måten publikum har skrytt av hans radikale, ekstreme filmregi. Jeg liker mye av Tarantinos arbeid veldig godt, men i det siste har det virket som om han har hatt et mål om å leve opp til sitt rykte som nyskapende og særegen, bare for å være anderledes.

Endret av Black Adder
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så Death Proof i går. Hadde ikke hørt et kvekk om filmen, og ante ikke hva jeg skulle forvente.

Er ikke spesiellt begeistret for filmene hans, men siden han fremdeles blir fremstillt som -et tilnærmet filmgeni (?) var det vel litt forventninger i luften.

Men herregud, følelsen av å ha kastet bort 2 timer av livet har aldri føltes sterkere!

Vi vet alle hvor utrolig irriterende det er å ofre sin fritid, åpne seg opp for andres skapertrang, og så bli sittende igjen med en følelse av å erfart noe totalt meningsløst.

Hva er meningen med "Sex og singelliv" scenene ??

Jeg fatter det ikke...

Uutholdelige minutter (timer?) med fuck og pikk "gangsta-talk" og skravling fra moderne sterke kvinner..

Og skal liksom Kurt Russel være en skikkelig psyko bad ass (?) Ha! Å utstyre han med et klassisk mega arr over øyet gjør ingen fløtepus til tiger.

Han fremstår jo ikke som psyko, men som en skikkelig kosebamse. Latterlig.

Kvinnene er ikke bad ass heller. Bare irriterende og latterlige.

Girl-power filmer er helt greit det, men kan umulig se for meg at slike hardtslående, men likefullt intetsigende og kaklende høns skal være noe forbilde ?

Dessuten kan han ikke harselere med en trend, når han selv bruker den bevisst og til egen fordel i annenhver film.

Og hva var hensikten med Hercule Poirot rablinga til Sheriffen, uten at det på noe blir fulgt opp senere i filmen ? Ser ingen annen grunn en at det må være planlagt en oppfølger.

Det eneste jeg fikk noe mening ut av var den såkalte Bad-ass, ultramskuline, psykoens grisevræl/bank på slutten av filmen. At den sterke maskuline MANN blir ydmyket og latterliggjort er jo et gjennomgangstema i mange (alle?) av filmene hans. Sånn sett klarte han å levere noe substans i fattige 10 sekunder. Godt gjordt...

Og nei, han har ikke "oppnådd noe" ved at jeg blir provosert av filmens menigsløshet og føler behovet for å blåse ut på forumet.

Faktisk lurer jeg på om Quentin har laget filmen bevvist dårlig og irriterende bare for å teste responsen fra blåøyde kritikere og fans.

Prosjekt : Kan jeg nå, som utropt filmguru, lage en dritfilm, pakke den inn i en "sær" og kunstnerisk innpakning og fremdeles bli hyllet for å levere "unik" og ekte filmkunst ? Joda, der har vi nok løsningen. Tenker Tarantino sitter og ler godt over en øl akkurat nå.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Og hva var hensikten med Hercule Poirot rablinga til Sheriffen, uten at det på noe blir fulgt opp senere i filmen ? Ser ingen annen grunn en at det må være planlagt en oppfølger.

Samme sheriffen som ble drept i From dusk til dawn, og samme sheriffen som var med I Kill Bill Vol 1. Det er intet mer enn en cameo.

Forøvrig stillte jeg meg litt spørrende til filmen helt til kurt russel ble skutt, herrejesus som vi lo av prestasjonen hans etterpå.

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
Prosjekt : Kan jeg nå, som utropt filmguru, lage en dritfilm, pakke den inn i en "sær" og kunstnerisk innpakning og fremdeles bli hyllet for å levere "unik" og ekte filmkunst ? Joda, der har vi nok løsningen. Tenker Tarantino sitter og ler godt over en øl akkurat nå.

Jeg velger å si meg enig i denne teorien, hehe.

Lenke til kommentar

Gikk egentlig opp for meg godt inne i filmen at det var mye dialog i denne filmen. Alt for mye. Det var greit i Puld Fiction og Reservoir Dogs, men i Death Proof så var ikke dialogen noe særlig engasjerende. Det ble egentlig bare meningsløs jentesnakk. Tror faktisk man kan spole forbi all dialogen uten at man mister noe av gleden i bilscenene.

Lenke til kommentar

Den skiller seg ihvertfall ut som den QT-filmen som stiller med minst. Man kan like eller ikke like de andre filmene hans, men de er utrolig vellaget, velskrevet og har mye mer å tilby og oppdage. Det er ingen mangel på referanser og småting å bite merke i, mens DP virker svært simpel i forhold. Jeg ser for meg at mannen storkoste seg på settet, men den virker ikke spesielt "vanskelig".

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Så Death Proof i går. Hadde ikke hørt et kvekk om filmen, og ante ikke hva jeg skulle forvente.

Er ikke spesiellt begeistret for filmene hans, men siden han fremdeles blir fremstillt som -et tilnærmet filmgeni (?) var det vel litt forventninger i luften.

Han blir regnet for å være filmgeni, ja.

Hva er meningen med "Sex og singelliv" scenene ??

Sex og Singelliv? Hva mener du?

Uutholdelige minutter (timer?) med fuck og pikk "gangsta-talk" og skravling fra moderne sterke kvinner..

Så "fuck, pikk og 'gangsta-talk'" er det du får ut av Sex og Singelliv?

Og skal liksom Kurt Russel være en skikkelig psyko bad ass (?) Ha! Å utstyre han med et klassisk mega arr over øyet gjør ingen fløtepus til tiger.

Han fremstår jo ikke som psyko, men som en skikkelig kosebamse. Latterlig.

Det har ikke slått deg at det skal være cheesy? Hvordan får du han til å virke som en kosebamse? Han er jo psykotisk og det kommer ikke minst frem når han gang på gang krever lapdance fra 'butterfly'. Hvis han hadde brydd seg så hadde han vært mye mer taktisk.

Kvinnene er ikke bad ass heller. Bare irriterende og latterlige.

Zoe Bells gjeng er så badass som du får det. Irriterende badass faktisk.

Girl-power filmer er helt greit det, men kan umulig se for meg at slike hardtslående, men likefullt intetsigende og kaklende høns skal være noe forbilde ?

Hvem har sagt at de skal være forbilder?

Dessuten kan han ikke harselere med en trend, når han selv bruker den bevisst og til egen fordel i annenhver film.

Hva mener du?

Hvis du hadde sett From Dusk Till Dawn og Kill Bill Vol. 2, så hadde du skjønt det. Herregud som jeg satte pris på det øyeblikket der.

Og nei, han har ikke "oppnådd noe" ved at jeg blir provosert av filmens menigsløshet og føler behovet for å blåse ut på forumet.

Alle filmene til Tarantino er meningsløse, hvis du ser det på den måten. Dogs handler om en pose diamanter, Pulp Fiction handler om en skinnende koffert, Jackie Brown handler om en bag med penger og Kill Bill handler om hevn. Hvordan kan du forvente en moral etter 15 år med meningsløshet?

Faktisk lurer jeg på om Quentin har laget filmen bevvist dårlig og irriterende bare for å teste responsen fra blåøyde kritikere og fans.

Jeg tror han har lagt filmen fordi han hadde lyst.

Jeg har aldri hørt noen hylle Death Proof som filmkunst og i så fall så er jeg uenig.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Da var Death Proof sett. Hadde egentlig sverget på å vente til Grindhouse, men siden den aldri dukker opp og nettet mitt ikke vil adlyde, så ble det til at jeg årna meg denne.

Forventningene var middelmådige, etter å ha hørt både hylling av Stuntman-Mike og bitching over altfor mye jenteprat. Personlig synes jeg dialogen var helt ålreit, selv om jeg fant filmens oppbygging en smule merkelig. Skal vi liksom ha noe forhold til det andre settet med kvinner som plutselig blir introdusert halvveis uti filmen?

Stuntman-Mike var ikke overraskende et glitrende karakter og jeg tror hele filmen kunne vært langt mer interessant hvis det var her Tarantino hadde satt fokuset. Ellers må vi legge til på plussiden de gode bilssekvensene som virkelig satt fart i en ellers så stillestående film.

Tarantino's svakeste film hittill er fortsatt helt ålreit og ender opp på en 6/10.

Lenke til kommentar

Personlig likte jeg sett 2 med damer bedre enn sett 1. Zoë Bell må være ett av de friskeste pust Amerikansk film har kommet med på en lang stund, og det er herlig å se at kvinner ikke bare er til pynt i actionfilmer. "Death Proof" har sine styrker og svakheter, personlig mener jeg filmen gav mersmak.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...