fluff Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Så akkurat Tarantino's storfilm Death Proof, og nå er jeg bare sint. Jeg skjønner at han vil få den til å virke som en B-film, og jeg digger det, er ikke det som er greia her. Greia er at jeg rett og slett ikke skjønte hvem man skulle holde med. De første jentene var greie nok. Da var det litt lettere å orientere seg. Men det andre settet med jenter hatet jeg bare mer og mer. Var jo ingenting ved dem å like! Så er det meningen at man skal sitte og holde med dem istedet for Stuntman Mike på slutten der? For det klarer jeg bare ikke. Stuntman Mike er den råeste karen siden Tyler Durden. Eller skulle filmen rett og slett ha en trist slutt? Har jeg gått glipp av noe? Et dypere poeng med filmen? Lenke til kommentar
Keldon Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Vel ransak deg selv. Filmen fikk deg til å tenke over dette. Kanskje det var det Tarantino ville gjøre. Lenke til kommentar
Feltherre Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Kanskje det er meningen at du ikke skal holde med noen i det hele tatt,kanskje alle er skikkelig bad-ass. Lenke til kommentar
fluff Skrevet 3. november 2007 Forfatter Del Skrevet 3. november 2007 Men de kjerringene er jo ikke badass! De er bare irriterende og skulle for min del helst ikke vært med i filmen! Men joda iPød, du har et poeng. Kanskje du har rett. Lenke til kommentar
Feltherre Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 (endret) Men de kjerringene er jo ikke badass! De er bare irriterende og skulle for min del helst ikke vært med i filmen! Men joda iPød, du har et poeng. Kanskje du har rett. Jeg syns nå at de var skikkelig bad-ass i forhold til mange andre jenter. Men jeg hadde ikke noe problem med å ta parti med jentene og følte vel at de var de som var "gode" i filmen. Endret 3. november 2007 av Feltherre Lenke til kommentar
fluff Skrevet 3. november 2007 Forfatter Del Skrevet 3. november 2007 Problemet mitt er kanskje at jeg er møkk-lei denne girl-power trenden i filmer. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 SLik jeg forstod filmen så er det nettopp denne trenden QT harselerer med Lenke til kommentar
fluff Skrevet 4. november 2007 Forfatter Del Skrevet 4. november 2007 Og "harselerer" betyr? Vil du utdype? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 (endret) fra ordbok.no: harselere ~e're v2 (fra fr) gjøre narr av, drive ap med h- over noe Han ser trenden og overdriver den for å gjøre narr av det Endret 4. november 2007 av L4r5 Lenke til kommentar
fluff Skrevet 4. november 2007 Forfatter Del Skrevet 4. november 2007 Da er det forsåvidt litt mer greit. Men likevel skulle jeg ønske Kurt Russell hadde gjort med de siste jentene som han gjorde med de første:( Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Synes filmen var fantastisk bra. Hvorfor må mann legge inn dype meininger i alt? Det er jo galninger i verden som gjør ting for ingen spess grunn. Og det var sånn denne filmen var. Faktisk så synes jeg filmen var skremmende virkelig pga at det ikke var med noe "tragisk" bakgrunn for ting. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Tror Tarantino ville at vi skulle ønske Mike tok kverken på kvinnfolkene. De var jo irriterende nok og med tidenes dårligste og mest kjedelige dialog, som jeg bare makter å konkludere med at dialogmester Tarantino skrev bevisst for å få oss til å hate dem. Grusomt å se på. Stuntman Mike var det eneste som gjorde filmen severdig Lenke til kommentar
BadSmile Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Er enig Death Proof var møkk i forhold til Planet Terror. 1 Lenke til kommentar
Revolution Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Er enig Death Proof var møkk i forhold til Planet Terror. Veldig sant, der hadde vi ofte slakting og glede oss over. I Death Proof var det bare omtrent bare to steder i filmen det skjedde, og de var tamme i forhold til Planet Terror sine grusome slaktinger 1 Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Synes selv Death Proof var MYE bedre enn Planet Terror. Absolutt på høyde med både Reservoir Dogs og Pulp Fiction. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 O_o På høyde med Reservoir Dogs og Pulp Fiction? Virker nesten som en blasfemisk uttalelse Lenke til kommentar
zonko Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Men det andre settet med jenter hatet jeg bare mer og mer. Var jo ingenting ved dem å like! Ingenting? Satte nesten tungen i halsen av sheerlederdama jeg, snaksen snuppe Synes filmen var fantastisk bra. Hvorfor må mann legge inn dype meininger i alt? Det er jo galninger i verden som gjør ting for ingen spess grunn. Og det var sånn denne filmen var. Faktisk så synes jeg filmen var skremmende virkelig pga at det ikke var med noe "tragisk" bakgrunn for ting. Enig. Storkoste meg da jeg så den faktisk. Dette kan være en film der man kan lete etter dypere meninger, men tror det like gjerne kan være det QT vil vi skal gjøre. Tror det kanskje bare er et utslag av hans sans for gladvold. Lenke til kommentar
ErikBlodøks Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 Hehe, så moro å lese at det ikke bare var jeg som reagerte på slutten av Death Proof. Det var spesielt de siste jentene som irriterte meg. Da sikter jeg til hun blonde stygge tøsa og "tappin' that ass" kjerringa. Fikk vondt inni meg da jeg fikk se tøffe Kurt Russel få den fæle behandlingen som jeg håpet var til jentene. - " My arm is broken, aaaaaaah!" *crack*. >:S 1 Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 Hah! Slutten var fantastisk. Sympatien min for Girl Group #2 var like sliten som for Girl Group #1, Stuntman Mike og alle andre i filmen. At den ene eller den andre får juling var dermed ikke av stor interesse, så lenge det bare var noen som fikk det! Jeg har aldri ledd så høyt og så mye på slutten av en film før. Genial bruk av stillbilde. POW! Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 (endret) Er enig Death Proof var møkk i forhold til Planet Terror. Hvordan kan man sammenlikne de to filmene? Det er da to helt forskjellige filmer, PT var på grensen til å være en ren splatter/thriller/skrekk film, mens DP var en mer action film. @Cun: Gjorde det samme selv, en av de mest geniale slutt scenene jeg har sett. Følte at folk så litt rart da jeg satt å humra mens jentene holdt på ^^ Endret 14. november 2007 av EvenruD Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå