Gå til innhold

Hjelp meg å bygge en bra FlightSim-PC! 10-15k

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg skal bygge meg ny PC etter at min gamle ble drept av en Hiper 580W PSU... Det blå lyset var fint, men når det kom en blå stikkflamme som også drepte resten av dataen gikk lysshowet for langt etter min mening. Men nok om det - Nå er det NY pc som gjelder, og da trenger jeg hjelp! :new_woot:

Skal bygge en intel-pc, og har følgende planer så langt:

Antec p190 kabinett m/1200W PSU

ABIT IP35 PRO P35 ELLER Asus P5K3 Deluxe P35

Intel Core2duo 6850

Crucial DDR2 BallistiX PC6400 2048MB

Gainward GeForce 8800GT 512MB GDDR3

Samsung SpinPoint T166 500GB SATA2 16MB 7200RPM

I tillegg til dette har jeg 2x WD 74GB 10k disker liggende. En med 8mb cahe, og en med 16, uten at jeg egentlig vet hva det innebærer... :tease:

Det jeg lurer mest på er valg av hovedkort, og ville satt stor pris på hjelp med å velge dette. Jeg har kommet opp med to alternativer som jeg ser på som gode kort. Dataen er primært til FlightSim X og FlightSim 2004, men den skal også brukes til bildebehandling og media/nedlasting. Kommer til å kjøre Win XP Pro.

Trenger også en god CPU kjøler, alle forslag mottas med takk.

Så, hvis noen har noen kommentarer til denne sammensetningen av deler hadde jeg satt stor pris på det.

Mvh

Flygaren

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
har du en god skjerm egentlig? vis du skal spille flightsim...

når du skal spille dette burde du vurdere og få opp til sli hovedkort og 2 stk skjermkort oppsatt i sli

ellers ser det bra ut dette...

Har en crappy skjerm, takk for påminnelsen... TRENGER NY SKJERM OGSÅ! :!: Forslag? Maks 3000 kr.

Flygaren

Lenke til kommentar

Ringte Mamoz, og prisen var feil.... Det koster over 4000 der... Men men. Har laget en handleliste på komplett, og den ser slik ut: Handleliste

Tror det der er mye pc for pengene. Har også som sagt 2stk WD 10k RAPTOR- disker på 74 gig liggende som skal inn.

Blir dette bra, eller er det noe her jeg burde bytte ut? Er hovedkortet ok?

Lenke til kommentar

Har du mye erfaring med FlightSim? Regner vel med det siden du flyr FS2004 også.

Tenkte bare på det med diverse add-ons, tweaking av fsx.cfg osv osv.

Da vet du sikkert at det skal litt mer til enn bra maskinvare for å få det til å gli bra og uten blurry teksturer, og alt det andre man kan fikse på :)

Eller sagt på en annen måte; bra maskinvare i seg selv er ikke noen garanti for at man blir helt fornøyd med de spillene der.

Det finnes vel knapt et spill som krever så mye egenarbeid for å få det til å se skikkelig bra ut.

Tålmodighet er en nødvendighet :whistle:

Hvis du vet alt dette fra før, vennligst se bort ifra dette innlegget :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...