Rymored Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Er det noen der ute som sitter på mye kunnskap om hvordan batterier til bærbare fungerer ? Min tanke er som følgende: til min nye XPS M1330 kjøpte jeg 2 batterier, et 6-cells og et 9-cells. Jeg kunne tenke meg å legge til side 9-cells-batteriet i det daglige, da jeg hovedsaklig bruker dette når jeg skal på langturer. Har hørt noe snakk om at batteriet bør være på 40%, og ligge kaldt (f.eks. i kjøleskapet). Er det noe sannhet i dette ? Eller er det andre måter jeg bør oppbevare batteriet på for at det skal miste så lite ytelse som overhode mulig ? Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Det er helt riktig det du skriver. Batteriet bør ligge på 40%, kaldt og mørkt. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Er det farlig a oppbevare batteriet pa 100%? Da jeg liker a kunne ta batteriet fra det kalde skapet mitt klart til bruk. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Sikkert ikke, men så en test for en stund siden hvor batteriet som var på 100% ble slitt fortere enn det som var på 40%. Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Bør også pakke batteriet godt inn, slik at det ikkje får fuktigheit inn på seg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå